Monday, September 28, 2015

SEKOLAH SATU ALIRAN DEMI MASA DEPAN MALAYSIA - DS NAJIB PERLU BERANI

https://satusekolahuntuksemua.files.wordpress.com/2010/08/sss-merdeka-1.jpg"Perlu ada keberanian politik" dan belum terlewat untuk kerajaan melakukan perubahan dengan pelaksanakan sistem pendidikan satu aliran supaya semua rakyat negara ini berkongsi aspirasi nasional dan bukannya terhad kepada etnik masing-masing. 

"Kita dahulu percaya benda ini bagus untuk kita semua dan dapat dijayakan, tetapi setelah hampir 60 tahun, kita lihat perkara ini tidak berjaya pun. Jadi, kita harus ubah suailah Tegas Kok Seong

http://www.sinarharian.com.my/polopoly_fs/1.340119.1418031797!/image/image.jpg_gen/derivatives/landscape_624/image.jpg
Tokoh sejarah, Prof Emeritus Tan Sri Khoo Kay Kim agar sistem persekolahan yang seragam diwujudkan untuk semua pelajar sebagai satu usaha mewujudkan perpaduan nasional. 

BACA ARTIKEL - KLIK

Alasannya ialah sistem yang ada sekarang tidak membantu merealisasikan perpaduan di kalangan pelbagai kaum selaras dengan gagasan 1Malaysia. Sekolah pula dilihat sebagai antara acuan yang penting untuk membina generasi muda yang memahami dan saling menghormati antara satu dengan yang lain tanpa mengira bangsa dan agama. 

BACA ARTIKEL - KLIK

1 comment:

Otak geliga said...

Dgn Tun M sorangpun takut, nak harap Ah Jib Gor berani dgn 6juta Cina?.....masalah keselamatan katanya nanti....hehe

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.