Tuesday, July 28, 2015

MUHYIDDIN YASIN CIPTA SEJARAH TIMBALAN PERDANA MENTERI PERTAMA YANG DINAFIKAN AKSES MAKLUMAT

Pelik bin ajaib bila TIMBALAN PERDANA MENTERI aka TPM haram jadah tak tahu apa-apa dan tak dapat maklumat langsung berkaitan hal isu semasa negara. Tak tahu atau buat-buat tak tahu main wayang opera cina sebab nak nampak jadi hero di mata ahli UMNO dan rakyat... nak menangguk di air yang keruh kah konar baring sana sini... cukup lah Muhyiddin you nak bersama tau tau???



MENTAL MUHYIDDIN YASIN DIPERSOAL BILA MAIN WAYANG TAK BERTEMPAT

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgWaO93CG07pj7HFk4ex2lXPTJPJfOrtG7znz-s7fGEyJvO2C4BxOVOM8FtrvJ3D8YEbFvO8iyxLq01HMWKDP0T2cREZMbAcsDCwmV5t5771ZFAZTp1oSy3Fuo4K13qXYNOd0r730D_XoVh/s400/muhyiddin-1mdb-003.png


1. Tan Sri Muhyiddin Yassin mengakui terpaksa membaca akhbar The Edge untuk mendapatkan maklumat mengenai syarikat sarat hutang 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Sekiranya TSMY membaca "1MDB Facts Sheet", sepatutnya tidak timbul persoalan di atas. Yang patut anda persoalankan adalah - Apa yang salah pada "1MDB Facts Sheet"? "1MBD Facts Sheet" telah diedarkan kesemua Ahli kabinet termasuk beliau sendiri. 
Jika beliau tidak percaya dengan Ahmad Maslan, beliau boleh bertanya terus kepada DS Ahmad Husni Hanazlah. 
Jika masih tidak faham, beliau boleh bertanya DS Wahid Omar atau Dato' Ahmad Rahman Dahlan. Malah beliau boleh memanggil Arul Kanda, CEO 1MDB untuk memberi penerangan secara peribadi di pejabat beliau. Apa masalahnya?


2. TSMY tidak lagi yakin Barisan Nasional (BN) akan menang sekiranya pilihan raya diadakan esok : "Kalau ikut kata hati saya, kalau esok pilihan raya, kita tak mungkin boleh menang. Sudah ada asas-asas kajian yang dibuat banyak pihak yang menunjukkan adalah amat sukar untuk Barisan Nasional menang pada PRU  akan datang.
http://media.themalaysianinsider.com/assets/uploads/articles/MUHYIDDIN_YASSIN__ASEAN_SME_CONFERENCE_ASSC_260515_TMINAJJUA_03.JPG
Kemengangan hanya akan tercapai jika kita semua BERSATU, BEKERJA KERAS dan MEMATUHI ARAHAN KETUA... Sekiranya TSMY tidak lagi berkeyakinan BN akan berjaya membentuk Kerajaan di dalam Pilihan Raya Umum (PRU) ke 14, beliau seharusnya mengundurkan diri. Banyak lagi pimpinan tertinggi di dalam UMNO yang berkeyakinan tinggi untuk mempertahankan parti. Sekiranya beliau tidak mahu bekerja keras memberi sokongan dan tidak lagi percaya kepada kepimpinan kepada DS Najib letak la jawatan. AMAT TIDAK WAJAR tindakan beliau memburuk-burukkan parti dan pimpinan serta menimbulkan suasana tidak harmoni dikalangan akar umbi parti.

3. TSMY mengingatkan kepada ahli-ahli UMNO supaya berhenti menghentam bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad. Menurut TSMY, tindakan sedemikian hanya mengakibatkan kedudukan BN menjadi semakin lemah.
https://helenang.files.wordpress.com/2015/04/mahathir-yam-kong.jpgBagi berhadapan serangan Mahathir sewajarnya Timbalan Perdana Menteri memberi panduan bagi ahli untuk bertindak bijak... benar menghentam hanya boleh dipakai melawan Pakatan Rakyat... dalam kes Mahathir sewajarnya sebagai TPM dan Timbalan Presiden UMNO Muhyiddin meminta ahli bersabar dan meneliti fakta yang semua tuduhan Mahathir berdasarkan sumber tidak tepat malah diputar belit... dari hilang 42 Bilion... kepada hutang pula... sekarang hilang 700 juta... Bukan MENGAGUNGKAN LAGI Mahathir... kenapa tidak jelaskan punca serangan Mahathir seperti yang dijelaskan DS Najib???

4. TSMY meletakkan beban tanggungjawab di bahu Perdana Menteri? Katanya PM kena nafi, dedahkan, pertahanankan, buktikan, jelaskan... macam-macam semuanya PM... 
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQf6zNB86xR1J62QV2dOY1rR9iEpfr02RiVBDUCY1BmKYvrbJvI7wJadi apa tugas dan peranan beliau sebagai Timbalan? Apa guna beliau dilantik jadi orang No 2 di dalam negara sekiranya tanggungjawab dan beban hanya Perdana Menteri sahaja yang tanggung? Bodoh sangatkah bila dah dijelaskan berkali-kali masih tidak faham... kalau masa dijelaskan tak faham tanyalah... bodoh sangatkah sampai tak tahu cara nak bertanya.... DAN DAPATKAN MAKLUMAT SAMPAI FAHAM... 
KESIAN RAKYAT... DALAM SEJARAH INILAH PERTAMA KALI TPM MALAYSIA TAK TAHU APA-APA SEBAB BUAT-BUAT TAK TAHU APA-APA... MAIN WAYANG DEMI NAK NAMPAK MACAM HERO... 

3 comments:

Anonymous said...

Sedap tak dedak harini?

Anonymous said...

takpa makan dedak jangan makan tahi macam ko

bos katak said...

pehhh... tak makan tahi dah... kebulur terus... bos dedak kena terajang keluar kabinet... tahu buat-buat tak tahu nak jadi hero konon jilat bontot negarawan... amik!!!

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.