Friday, June 5, 2015

PM DS NAJIB DIHALANG POLIS HADIR KERANA FAKTOR KESELAMATAN PROVOKASI TINDAKAN LIAR PENYOKONG TUN MAHATHIR

Pembatalan program dan halangan pihak polis tidak membenarkan DS Najib hadir tepat kerana penulis dan rakan yang hadir merasakan tidak selamat dan sesuai DS Najib hadir kerana ketegangan ke dua-dua kem jelas dirasai... malah ada pihak yang membuat provokasi liar dan merempuh masuk melepasi kawalan security.


BUKANKAH PROGRAM INI PROGRAM TERTUTUP... KEHADIRAN TETAMU LIAR DAN TAK BERTAMADUN MALAH TIDAK DIUNDANG SAMA SEKALI PUNCA SEBENAR DAN UTAMA PEMBATALAN... 

INI KENA JELAS KEPADA SEMUA... PASTINYA BUKAN KERANA DS NAJIB TAKUT, GUSAR ATAU BIMBANG...


Pihak penganjur menjelaskan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak telah dihalang dan dinasihatkan oleh pihak polis supaya tidak menghadiri dialog tersebut atas sebab keselamatan. Kami berpandangan program sebegini wajar benar-benar diadakan tertutup dan tidak dihebahkan kepada media... sehigga selesai program... 

Bila tersebar luas ini lah jadinya... banyak beruk, monyet, gorilla, mawas, orang utan, siamang dan ketua-ketua datang bergayut mencari tempat...

KEKECOHAN DAN PROVOKASI PENYOKONG TUN PUNCA BATAL



DS ZAHID HAMIDI MENGESAHKAN POLIS HALANG

PUTRAJAYA, 5 Jun – Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata pembatalan program dialog perdana menteri bersama badan bukan kerajaan (NGO) hari ini bukan atas arahan beliau atau Datuk Seri Najib Tun Razak.

Katanya Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar membuat keputusan itu berdasarkan aspek keselamatan susulan maklumat awal akan berlaku beberapa insiden yang tidak diingini pada majlis bertajuk ‘Nothing To Hide’ itu.

“Pihak polis mendapat maklumat awal akan berlaku beberapa insiden yang akan menyebabkan sesuatu yang tidak positif walaupun tujuan anjuran majlis itu adalah untuk membuka sesuatu yang tidak patut diselindungkan,” katanya kepada pemberita selepas pertemuan bersama ulama Hadis, di sini.

Ahmad Zahid berkata perdana menteri berdukacita dengan pembatalan dialog itu kerana beliau amat komited untuk hadir tetapi telah diberikan pandangan oleh pihak polis bahawa Najib tidak seharusnya hadir atas faktor-faktor keselamatan.

KETUA POLIS AKUI PM TIDAK GEMBIRA DIHALANG HADIR

 


Polis terpaksa membatalkan program perdana menteri, yang bertukar menjadi majlis dengan Tun Dr Mahathir Mohamad, demi keselamatan walaupun tidak disukai oleh Datuk Seri Najib Razak.

“PM tidak gembira dengan keputusan saya tetapi demi keselamatan dan keharmonian saya terpaksa membuat pendirian dan membatalkan acara ini.

“Saya harap semua pihak yang mencintai keamanan memahami perkara ini,” kata Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar.

Najib hari ini sepatutnya hadir dalam dialog terus terang bersama aktivis NGO dalam acara di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di Kuala Lumpur.

Khalid bagaimanapun pagi ini mengumumkan pembatalan program itu atas alasan keselamatan.



PRESIDEN PERKASA SOKONG PM TIDAK HADIR FAKTOR KESELAMATAN

Presiden PERKASA, Datuk Ibrahim Ali memuji tindakan tegas Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengarahkan pembatalan program Dialog PM Bersama NGO, ‘Nothing To Hide’ pada pagi tadi sebagai langkah bijak.

“Ini langkah yang bijak oleh pihak polis dengan tidak mengizinkan acara ini diteruskan,” katanya dipetik dari portal MalaysiaDigest.

Dalam kenyataan yang sama Ibrahim Ali menyifatkan program hari ini tidak sesuai dilaksanakan kerana apa sahaja boleh berlaku bila dua kumpulan penyokong berada di lokasi yang sama.

“Saya dapat melihat dan mengetahui kebanyakan daripada mereka di sini … fikiran mereka sudah tetap. Mereka adalah dari kem ini atau kem lain.

“Apa-apa sahaja boleh berlaku … Sudah tentu ia perkara baik untuk media melaporkannya … tetapi saya tahu keputusan yang terbaik adalah membatalkannya,” jelas beliau.

“Anda boleh memanggil saya apa yang anda mahu … pelampau … apa sahaja, tetapi saya boleh menjangka apa yang akan berlaku,” katanya lagi.

Ibrahim juga meminta orang ramai meletakkan kepercayaan kepada pegawai penguatkuasa yang tahu apa yang terbaik berdasarkan situasi semasa.

“Mereka boleh membaca reaksi orang ramai, bahasa badan dan (dapat) meramalkan tindak balas (yang mungkin berlaku),” ujarnya.

Beberapa sumber menyebut berlaku tolak menolak, rempuhan dan insiden kekecohan di lokasi dipercayai dilakukan oleh sekumpulan penyokong mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

6 comments:

Anonymous said...

Tun M jugak yg disalahkannn..

faham la aku prediction yg di terjemah dalam LEGACY nya ari ni...

Anonymous said...

sekor je pun yg buat kecoh.. soalanya, sape mamat baju kot tu? nampak mcm sengaja buat provokasi..

Anonymous said...

Mulai hari ini aku istiharkan tidak lagi menyokong Najib. Najib mesti berundur.

hah! said...

Ini caranya polis dan perkasa nak menjatuhkan Najib! Tak pasal2 Najib digelar penakut! Kalau betul2 masalah keselamatan minta tolong tentera lah! Jagalah air muka Najib sbg PM!

Anonymous said...

Lu tak habis kelentong lagi untuk bugis-degil-dah-bogel?

Baru je semalam kata darah pahlawan hari ni darah nyamuk dah?

Tanya je bukan fitnah.

Anonymous said...

Ada anom tulis, saya tokok tambah lagi bagi sodap..

Mahathir Mamak, nama asal Iskandar Killai A/L Iskandar Ali Kutty, pon bukan nama asal, beranak di Koraila, India, sudah Nyanyok, Meroyan sebab IPP milik kroni dia semua dipaksa jual kepada 1MDB. Dulu dia yang rancang black-out seluruh negara untuk tubuhkan IPP. IPP menjual tenaga dengan harga yang tinggi kepada TNB. Tan Sri Ani Arope tidak bersetuju lalu letak jawatan. Kawan saya mendapat bonus 18 bulan semasa kerja dengan IPP. Bayangkan berapa keuntungan yang IPP dapat dengan mencekik darah rakyat. Bayangkan berapa Banyak KOMISEN untuk Madey, ANAK CUCU and the GANG berkoyan-koyan. 

Lepas tu dia minta pulak RM2 billion untuk bailout Proton kunun2nya untuk R&D. DS Najib tak bersetuju. Sebagai Pengerusi Proton kalau Madey genius sangat pulihkanlah Proton. Dulu Proton maju sebab cukai import kereta tinggi. Macam tu lah cara dia nak tunjuk hebat. Nak tunjuk hebat tapi pelekeh rakyat. Lain dulu lain sekarang Madey, you are nothing but a loser hence, you also have to compete in order to win. Kenapa Perodua berjaya tapi tidak Proton. Maknanya Madey, kau otak lembap bukanlah pandai sangat.

Tun Dollah letak jawatan, syarat menantu dia Khairy dapat status Menteri. DS Najib setuju selepas PRU13 dan Khairy kena tunjuk kewibawaan dan ketokohan utk jawatan. Kau Madey marah sangat dgn Khairy sbb anak Botak @ Pondan@Gay kau kalah dlm pemilihan UMNO. Madey, kau paksa DS Najib supaya Khairy tak diberi liputan dan peranan dlm apa2 pun jua rancangan kerajaan supaya politikal milage Khairy merosot. DS Najib bukan jenis main belakang macam kaulah Madey LANUN, cuma Khairy memang species Bodoh lagi tak sedar diri.

Lagi syarat kau letak kat DS Najib supaya membantu anak kau siHaramjaddah Mirzan yg terbukti Bonggok, Lembap, suka Berjudi, kalah besar bila berjudi, berapa kali Kerajaan nak kena BAILOUT anak celaka kau Madey? Last kau paksa Mokhzani jual saham dlm SapuraKencana utk tanggung bayar hutang anak bodoh Mirzan. Kenapa tak suruh Mokhzani jual sekali saham kau dalam MAXIS?

Apa citer kilang kondom beri pada Marina di SADHU, daerah Outram dlm perjalanan ke Hatyai? Hee hee banyak2 kilang KILANG KONDOM yg kau kasi makan kedarah anak bini cucu kau. Apa citer Bank kau dekat Guam yg lagi satu anak kau kat Jepun Mirinda jaga?

PRU 14. Masa tu kerajaan sudah kaya kerana GST. Peniaga tidak boleh lari dari cukai lagi. Begitu juga Madey pun susah nak dapat komisyen (black money) lagi kerana ianya akan dapat dikesan dengan sistem GST yang lebih efficient. Wang-wang haram tidak boleh mengalir keluar dari negara lagi. Malaysia menjadi negara maju. Gaji kakitangan kerajaan dinaikkan 25%. Cukai korporat diturunkan untuk bersaing dengan negara lain bagi mendapatkan FDI (Foreign Direct Investment). Banyak peluang pekerjaan diwujudkan. Cukai pendapatan turun untuk bantu golongan pertengahan. BRIM naik dua kali ganda.

Madey akan hapuskan BRIM. Dia tak kan bagi duit kat orang susah. Sudah tentu BN akan kalah kerana sebahagian besar penyokong kerajaan adalah penerima BRIM. Selain dari BRIM kerajaan juga ada banyak sediakan modal untuk orang yang mahu berniaga melalui TEKUN dsbg. Jadi soal lebih baik bagi joran dari bagi ikan tidak timbul. In fact Kerajaan bagi kedua-dua sekali. Sapa yang mahu berniaga boleh berniaga. Sapa yang mau makan gaji boleh makan gaji.

Kesimpulannya BN akan menang pada PRU 14. Jangan termakan hasutan Mamak Celaka yang ingin merosakkan negara. Madey, kau nak bertanding ker dlm pemilihan UMNO atau kau Nak Anak Botak Mukhriz Gay Pondan jadi PM? Haram Orang UMNO mengundi utk Anak Botak kau yg tak ada pendirian..gagal mentadbir Kedah, gagal patuh pd Presiden, Perdana Menteri... Kalau Amerika paksa kau, kalau Mukhriz jadi Perdana Menteri waktu tu, apakah Mukhriz akan JUAL MALAYSIA, kerana nak selamatkan kau Madey Celaka?

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.