Monday, October 20, 2014

MUDAHNYA UMAT ISLAM DIPERDAYA 'I WANT TO TOUCH A DOG' PROGRAM LICIK KAFIR HARBI MEMESONGKAN UMMAH








Bermula dengan program 'i want to touch a dog' dan akan diteruskan dengan program ' i want to kiss a PIG' mungkin itu agenda mereka kerana BABI sinonim sekali dengan bangsa cina kafir harbi laknatullah... Jangan lepas ni PAS keluar fatwa pulak kata tak salah dan sokong program 'touch and kiss dog and pig' pula....



Lihat anak kecil yang tak berdosa di atas sungguh menyedihkan apabila kecil lagi sudah hilang pedoman dan jati diri berkaitan kefahaman hukum hakam Islam... apa jadi pada diri anak-anak ini jika jalan yang di bawa adalah menerusi ajaran Pluralisme dan Liberalisme agama....




Penganjur walaupun melayu beragama islam sah sudah merupakan tali barut kafir harbi laknatullah yang bersekongkol dengan musuh Allah dengan mempromosikan gaya pemikiran liberal dan pluralisme agama... Bila masuk bab hukum hakam ni brader... tak boleh fikir pakai logik akal sahaja... kena rujuk orang yang arif agama... kau sape brader nak mempromosi kesesatan besar besaran sebegini... lepas satu-satu umat islam cuba disesatkan menerusi isu-isu sebegini yang sedihnya orang islam yang menjadi tali barut, pengkhianat dan kuda tunggangan puak kafir harbi laknatullah ni....





BETAPA BANGGANYA PUAK-PUAK KAFIR HARBI LAKNATULLAH MELIHAT GAMBAR BERIKUT BERTUDUNG NAMUN SANGGUP MEMEGANG MEMELUK DAN MENCIUM ANJING... SEDIKIT DEMI SEDIKIT BENTENG IMAN DAN ISLAM KITA DIJAJAH... KALAU KITA TIDAK BERTINDAK LAMA KELAMAAN TERGADAILAH MARUAH, JATI DIRI DAN IKTIQAD KITA...




http://theflyingkick.blogspot.com/2014/10/kempen-pegang-anjing-mudahnya-melayu.html

BACA ARTIKEL

Bersikap ihsan kepada haiwan sememangnya satu tuntutan dalam Islam termasuk berlaku ihsan ke atas Anjing. Telah terbukti di dalam hadith yang sahih seorang pelacur tua telah dimasukkan ke dalam syurga kerana memberi minum seekor anjing yang kehausan.

"Ketika seekor anjing berpusing mengelilingi sebuah perigi dan hampir mati kerana dahaga, seorang pelacur daripada suku Bani Israil melihatnya. Lalu dia menanggalkan kasutnya dan memberi anjing tersebut minum dengannya. Maka Allah mengampunkan dia kerana perbuatannya itu." [Hadith Riwayat al-Bukhari di dalam kitab Shahihnya, hadis no: 3467]

Namun, kempen "I Want to Touch a Dog" bukanlah cara yang dimaksudkan oleh Nabi sallallahu alaihi wasallam.

Bersikap ihsan bukan bermaksud membela ataupun membelai. Sebaliknya ia bermaksud menjaga hak-hak haiwan trsebut. Sebagai contoh, apabila sakit ianya dirawat, apabila lapar diberi makan.

Bagi orang Islam, anjing tidak boleh dijadikan "pets", dibelai-belai, dimanja-manjakan, berbeza dengan kucing yang boleh menjadi teman kita bagi umat Islam.

"Kucing ini tidaklah najis. Sesungguhnya kucing merupakan haiwan yang sering kita jumpai dan berada di sekeliling kita." (HR. At Tirmidzi, Abu Daud, An Nasa'i, Ibnu Majah, Ad Darimi, Ahmad, Malik. Syaikh Al Albani dalam Irwa'ul Gholil no. 173 mengatakan bahwa hadits ini shahih)

Islam menetapkan kucing adalah haiwan peliharaan dan disifatkn dekat dengan manusia tetapi bukan anjing. Namun, kita diizinkan pelihara anjing dalam dua keadaan sahaja iaitu:

1. membela anjing untuk menjaga keselamatan
2. membela anjing untuk memburu

Selain daripada itu, tidak pernah diizinkn oleh syariat malah menjadi janggal acara seperti "I Want to Touch a Dog" diadakan apatah lagi diasaskan oleh orang Islam sendiri.

Saya menyokong sepenuhnya apa yang dilaksanakan oleh sahabat saya salah seorg Doctor Pakar di pusat perubatan swasta yang mengadakan rawatan percuma ke atas anjing-anjing pemburu masyarakat orang asli yang cedera. Perbuataan ini dikategorikan bersikap ihsan kepada anjing.

Saya bukan anti anjing, Tapi saya cuba sampaikan mengikut perspektif syariat dalam isu ini. Umat islam tak perlu 'support' kempen seperti ini. Sebaliknya umat Islam perlu 'support' kempen "Ihsan" kepada haiwan secara keseluruhannya termasuk anjing dan lain-lainya. Ini membuktikan ke-universal-an Islam.

Adakah selepas ini akan ada program "I Want to Touch a Pig" ?

Allahua'lam

* kredit DFB




1 comment:

Anonymous said...

ashabul kahfi tak penah peluk anjing.

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.