Thursday, October 16, 2014

ZURAIDA MAK LAMPIR BUKTI KLASIK AHLI PARLIMEN PKR BODOH BELAKA TUDUH PERMATA AMBIL KANAK-KANAK ORANG KAYA

Memang terserlah tahap kebodohan dan kebangangan Zuraida MAK LAMPIR ini bukan sekali dua malah setiap kali dia bercakap hanya najis busuk dan nanah yang keluar kerana isi percakapannya FITNAH dan pembohongan belaka... dicadangkan eloklah dia sentiasa kunyah selipar jepun sahaja bagi mengelakkan kebodohan tu merebak dan makin melantun-lantun meningkat...

Tindakan Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin mempertikaikan Pusat Anak Permata Negara (PERMATA) menampakkan kebodohan beliau yang nyata. Zuraida Kamarudin berbahas di Parlimen hari ini dengan mendakwa program PERMATA adalah program 'short cut' atau jalan pintas untuk Permata Seni dan kebanyakkannya mengambil kanak-kanak dari kalangan orang kaya. Haprakdaily melaporkan di sini. Adakah beliau tahu perbezaan di antara Pusat Anak Permata Negara dengan Permata Seni?




Untuk pengetahuan Zuraida Kamaruddin, kriteria atau syarat kelayakan untuk menghantar anak ke PERMATA Negara adalah seperti berikut:
  • Gaji suami isteri hendaklah RM2,500 bagi kawasan bandar dan RM1,500 bagi kawasan luar bandar.
  • Suami isteri serta anak mestilah merupakan warganegara Malaysia.
  • Jarak Pusat Anak PERMATA Negara tidak melebihi 10 km dari kawasan rumah atau tempat kerja.
  • Anak mestilah berada dalam keadaan sihat tubuh badan.
  • Satu anak sahaja untuk setiap keluarga yang layak untuk dimasukkan kecuali anak kembar. 
  • Sekiranya pemohon menghantar 2 permohonan, keutamaan akan diberikan kepada anak yang lebih kecil.
(Sumber: Laman Web Rasmi Bahagian PERMATA)


Dari mana datangnya dakwaan program PERMATA Negara untuk golongan kaya dan berada? Pendapatan ibubapa sebanyak RM2,500 bagi kawasan bandar dan RM1,500 bagi kawasan luar bandar dikira kayakah wahai Zuraida Kamaruddin? Bengap!!!

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.