Wednesday, October 15, 2014

TAHNIAH DS NAJIB BERANI INGATKAN KAUM CINA SOKONG BN SECARA BERDEPAN DALAM PERHIMPUNAN MCA


Kalau bangsa cina masih tidak faham lagi INGATAN dan TEGURAN DS Najib supaya kaum cina sokong BN baru lah boleh minta... alamat pada Pilihan raya UMUM akan datang kalau kaum cina berdegil menolak BN... maknanya kaum cina menempah nasib malang dan masa depan yang GELAP... 


jangan kata PM tak beri peringatan... rasanya cukuplah kita beri dan terus berikan peluang pada kaum cina... baik bantu melayu dan bumiputera sahaja... tapi DS Najib ada keberanian ke??? BUKTIKAN !!!!

Sindiran Najib di Perhimpunan Agong MCA kelmarin ada makna  & MERUPAKAN satu  isyarat... Bukan saja kepada MCA tetap juga kepada kaum CINA di negara  ...

Mereka  menuntut macam-macam untuk kepentingan  kaum mereka seperti pinjaman kepada PKS di perhimpunan ini tetapi sokongan bila PRU kepada pembangkang terutama DAP & PKR di bandar.

PM HARUS DI PUJI   tuntutan kaum Cina ini kerana hasrat mereka menumbangkan BN di PRU13 berkubur tetapi bila mahu tuntutan ,  baru datang merayu kepada kerajaan .

Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak secara tidak langsung menyentuh sepintas lalu gejala ini dalam ucapan beliau ketika merasmikan Perhimpunan Agung MCA di Wisma MCA di Kuala Lumpur Ahad.

 
Beliau menegaskan BN memerlukan sokongan lebih dari kaum Cina dan mereka tidak seharusnya menuntut dari BN tetapi menyokong Pakatan pula.

"Saya menyokong pelan transformasi MCA. Walaupun cuma ada dua pemimpin MCA dalam kabinet - yang itu bukan salah saya - mereka memainkan peranan dalam komuniti Cina.

"Oleh sebab itu apabila Datuk Seri Liow Tiong Lai (Presiden MCA) dan Datuk Wee Ka Siong (Timbalan Presiden MCA) minta, saya bagi. Saya cuba berlaku adil. Tetapi mungkin satu hari nanti saya boleh beri lebih. Tetapi saya perlukan orang Cina berikan lebih juga.

"Anda kenalah sokong BN. Anda tidak boleh menuntut dari BN tetapi menyokong Pakatan Pembangkang," katanya

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.