Thursday, July 25, 2013

PENJAWAT AWAM DAPAT BONUS RM 500 DENGAN KENAIKAN GAJI 2 KALI TAHUN INI WALAU JADI MACAI PEMBANGKANG!!!

Untung lah penjawat awam dapat naik gaji 2 kali tahun ni kemudian dapat lagi pulak bantuan RM 500 sempena hari raya. Kepada MACAI pembangkang yang kerja sebagai kakitangan kerajaan jangan LUPA ucap terima kasih pada Kerajaan BN tau... ingat sikit gaji kau dibayar kerajaan BN kenalah kerja betul2 n profesional bukan SABOTAJ kerajaan dengan buruk-burukkan kerajaan dan bocorkan maklumat kerajaan kepada pembangkang supaya jadi modal hentam kerajaan.

Lagi satu kepada agensi kerajaan yang jadi SARANG MACAI pembangkang tu ingat-ingatlah... tak malu ke korang mengaku kakitangan awam TAPI TERANG-TERANG MENYOKONG PEMBANGKANG SIAP TANPA SEGAN SILU kutuk kerajaan BN macam-macam... bagus sangat ke ke prestasi kerja kau tu??? Lepas ni fikirlah terima kasih pada kerajaan BN yang bagi kau rezeki... malulah dapat segala kemudahan dari kerajaan BN masih nak sokong pembangkang... LU BERENTI 100 org boleh isi kekosongan yang lu tinggalkan... tu lu kena ingat!!!


bonus raya 2013


KUALA LUMPUR 24 Julai - Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan Bayaran Bantuan Khas Kewangan RM500 sebagai persiapan hari raya kepada penjawat awam bagi Gred 1 hingga Gred 54. Perdana Menteri turut mengumumkan Bayaran Bantuan Khas Kewangan RM250 kepada 660,000 pesara kerajaan bagi menghargai jasa bakti mereka.

Katanya, pembayaran bagi bantuan khas itu akan dibuat pada 31 Julai ini. Bayaran Bantuan Khas Kewangan kepada penjawat awam dan pesara kerajaan itu masing-masing membabitkan peruntukan kewangan RM670 juta dan RM165 juta, katanya dalam kenyataan di sini hari ini. Di samping bayaran bantuan khas itu, penjawat awam menikmati dua Kenaikan Gaji Tahunan (KGT) pada tahun ini, katanya.

"Pertama, kenaikan gaji tahunan biasa dan kedua adalah pemberian faedah pemindahan gaji yang diawalkan bersamaan dengan amaun 1KGT mengikut gred gaji masing-masing yang akan diterima esok, sebagaimana yang diumumkan oleh saya dalam Majlis Perdana Perkhidmatan Awam (MAPPA) ke-13," katanya.

Najib berkata, langkah itu berikutan kajian penambahbaikan skim perkhidmatan dan pembetulan struktur gaji yang akan diselesaikan pada Disember ini dalam Sistem Saraan Transformatif.Katanya, pembayaran KGT ini melibatkan peruntukan kewangan RM1.3 bilion bagi 1.4 juta penjawat awam bagi tempoh enam bulan atau RM3.9 bilion untuk setahun."Faedah ini akan diperoleh sepanjang tempoh perkhidmatan. Mereka juga akan menerima faedah pencen yang lebih tinggi berikutan kenaikan dua KGT pada tahun ini," katanya.

Najib berkata, kerajaan memperuntukkan RM4.7 bilion bagi pembayaran KGT dan Bayaran Bantuan Khas Kerajaan bagi penjawat awam dan pesara bagi membantu meringankan beban kewangan bagi persiapan hari raya. — BERNAMA

3 comments:

Anonymous said...

Dia orang kerja gomen ni selalu ingat kerja gomen tu hak mutlak dia...tak boleh pertikaikan.....tu pasal ramai jugak yang sokong pembangkang....kononnya hak dia bekerja...kalau cerita hak ramai lagi ada hak dan layak wey....

Takde pun bising lebih nak tuntut macam2...kerja seperti biasa dan takde masalah menyokong kerajaan....

Ini tidak duduk buat polisi kerajaan..tapi kepala pembangkang...

Anonymous said...

Kerajaan BN sanggup me ga bil pembangkang tegar menjadi kakitangan kerajaan Dan saya rasa tidak adil bayangkan kalau pembangkang memerintah jangan harap ah penyokong BN untuk diambil bertugas...lihat ah betapa adilnya kerajaan BN.

Anonymous said...

macai dalam gomen akan kata 'itu duit rakyat'

peneroka felda yg.dapat 15K ari tu pun kata 'itu wang rakyat'...

Pas benar2 berjaya liwat permikiran mereka.

gen2felda

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.