Tuesday, February 14, 2012

PEMIMPIN PAS SUDAH MABUK MINUM TODI RAIKAN VALENTINE BERSAMA DAP

1- Pendirian Parti Ajaran Sesat (PAS) cukup mengelirukan semua pihak, dan ini bukan kali pertama, mengenai Saint Valentine Day / Valentine Day / Hari Kekasih. Ditahun-tahun lalu PAS beriya-iya benar menghalang sambutan hari tersebut sehingga meng HARAM kannya dengan kaedah sendiri ala PAS.

2. Tahun ini kita lihat bagaimana Parti Ajaran Sesat - PAS melalui NIK AZIZ cuba membudayakan Saint Valentine Day dengan pelbagai penjenamaan semula seperti Hari Suami Isteri. Pengikut-pengikut PAS cukup bangga dengan Pok Nick kerana rebranding semula Hari Kekasih.

3. Ketua Pemuda PAS pula yang keliru, cuba meng-iya-kan Hari Saint Valentine dengan cuba memberi penjenamaan semula hari tersebut melalui kaedah mengislamkan, memelayukan, memalaysiakan dan membudayakan hari VALENTINE
4. Sedarkah mereka walau apapun yang mereka lakukan demi meng HALALkan sambutan hari valentinen ianya tetap terkait untuk memperingati seseorang yang bernama Saint Valentine dan tetap jatuh pada 14hb dan disambut diseluruh dunia.

Kenyataan Nasrudin Hassan, Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia dengan penuh bangga dan berjaya mengelirukan semua pihak di sini >.

5- Kemudian tiba-tiba kelmarin, hal ini bertambah pening dan pusing, apabila Dewan Pemuda Pas secara mengejut menghantar memorandum bantahan promosi Hari Kekasih kepada Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim.

sekejap kata boleh... sekejap kata tidak... MABUK ke pemimpin PAS ini???
mungkin BOLEH sebab nak jaga hati dan patuh kepada DAP Babi...
mungkin TIDAK sebab tersedar benda ni salah... BERDOSA kut!

CUBA LIHAT DAN FIKIR

1. Para mufti di Malaysia juga telah bersepakat untuk memutuskan bahawa amalan meraikan Hari Kekasih tidak digalakkan oleh agama Islam seperti yang dibincangkan dalam Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia kali ke-71 yang bersidang pada 22 hingga 24 November 2005 yang lalu.
Jawatankuasa Majlis Fatwa Kebangsaan bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia pada 2005 telah memutuskan bahawa sambutan Hari Kekasih (Valentine’s Day) adalah haram bagi seluruh umat Islam.
2. Ia dirayakan bersempena kejatuhan Kerajaan Islam Andalusia di Sepanyol dimana St. Valentine merupakan individu yang telah memainkan peranan penting dalam usaha menjatuhkan kerajaan Islam itu. Disebabkan sumbangan itu, St. Valentine dianggap sebagai kekasih rakyat. 14 Februari 1492 merupakan tarikh kejatuhan Islam di Sepanyol dan dianggap pada hari itu hari kasih sayang kerana mereka menganggap Islam adalah agama yang zalim.
3. Sambutan Hari Valentine DIKAITKAN JUGA dengan pesta sambutan kaum Rom kuno sebelum kedatangan agama Kristian yang dinamakan Lupercalia. Lupercalia merupakan upacara penyucian diri yang berlangsung dari 13 hingga 18 Februari. Dua hari pertama mereka menyembah dewi cinta (Queen of Feverish Love) bagi kaum Rom kuno yang bernama Juno Februata

4. Sambutan Hari Valentine mengaitkannya dengan kematian paderi St. Valentine yang begitu kuat beragama kristian dan sanggup berkorban demi menyebarkan kristian ketika pemerintahan Raja Rom yang bernama Claudius II.

APAKAH PERJUANGAN MU ITU BENAR-BENAR DEMI ISLAM??? ATAU DEMI KUASA SEMATA-MATA... HINGGAKAN KAU LACURKAN HAK BANGSA, SYIAR ISLAM DAN KHIANATI NEGARA... APAKAH KAU SUDAH TIDAK DAPAT MELIHAT KEBENARAN... INSAFLAH!

"Kerana sebenarnya bukan mata yang buta,
TETAPI YANG BUTA IALAH HATI DI DALAM DADA .” (Surah al-Hajj, ayat 46)...

1 comment:

Anonymous said...

Pas ni memang bengong tahap penting diri sendiri. Dia je sorang yg arif pasal agama. Dia je juara islam. Siap kata lagi umno tak islamik la sebab tolak hudud.

Semalam aku intai dlm haprakdaoly nak cari berita pasal mat arab kena hantar balik..aku nak tengok jgk apa pas kata..samada kata bn ni zalim ke..tapi aku terkejut jugak la..diaorg nakkan pendirian umno pasal hukum valentine's day. Padahal majlis fatwa dah kata harram.

Kepada penyokong totok pas tu yg masih belum insaf..be rasional la brader..jangan la nak percaya bulat bulat apa yg tok guru kau cakap..buat la semakkan..cari dlm archive la fatwa.

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.