Friday, September 19, 2008

ZAID IBRAHIM LETAK JAWATAN : LEBIH BAIK DIA TIADA

Salam Perjuangan,

Agak terlewat untuk mengupas isu ini namun begitulah pendapat saya lebih baik dia tiada dari ada dan menyusahkan semua orang. Mari kita lihat rentetan perjalanan Zaid Ibrahim ni... kenapa lebih baik dia tiada dari ada dalam UMNO atau Kerajaan...

Sebelum ini Zaid Ibrahim telah didapati bersalah dalam politik wang (rasuah lah kut) dalam pemilihan UMNO (PERGONG) dan dihukum gantung jawatan dan dalam UMNO... tak termasuk dengar-dengan kehidupan dia yg kebaratan dan suka makan-makan & minum-minum... sendiri mau ingatla minum apa... menyebabkan rakyat dan ahli UMNO benci dia sbb rasuah...

Tak pasal-pasal lepas pilihan raya PLah lantik dia jadi senator dan menteri JPM handle kehakiman kan pelik tu... PLah ni biar betul... ini memang kesalahan besar PLah. Agaknya PLah mengantuk masa susun nama menteri kabinet kut boleh lpula antik org yg terbukti amal politik wang@rasuah jadi menteri. Kata nak hapus rasuah ni apa cerita tindakan dah terbalik ni lantik org rasuah... rakyat makin benci pada PLah n Zaid...

Ok dia jadi menteri... bila dah jadi menteri kita tgk dia ni rupanya jenis org yang tak tau di untung dan mengenang budi serta cuba laksanakan kerja dengan terbaik... siap boleh berselisih pendapat dgn PLah yg lantik dia. Dia juga suka umum benda-benda yg belum diputuskan kabinet atau sepatutnya diumum PLah... tak fikri masa bercakap... main cakap je tanpa fikir panjang Menteri macam mana ni kalau tak tau apa itu kerahsiaan dan protokol... sampai kena soundlah dengan menteri-menteri lain... menteri pula tak puas hati dengan dia...

Perjuangan lepas jadi menteri... ada ka fokus buka balik kes Tun Salleh Abbas. Isu tu sbnrnya ditimbulkan oleh pembangkang demi political milage depa... lepas tu plan utk letak kesalahan pada Tun Mahathir pula... ni dia buat sbb nak popular bukan sbb kebenaran. Kalau kita kaji dengan teliti kita akan lihat tak ada salah apapun yg dilakukan pentadbiran terdahulu dalam kes ini... Kerajaan sekarang sepatutnya konsisten dengan keputan yg telah diambil kerajaan terdahulu... Ni apa ni rakyat jelas nampak macam ada pakatan dan nampak sgt segala cerita dan isu yg disensasikan berkaitan kes Tun Salleh Abbas ini adalah demi merosakkan reputasi Tun Mahathir yg kononnya mengancam PLah... akhirnya sapa dpt untung pembangkang + Majlis Peguam... siap boleh bagi apa tu exgratia... bukan TUN Mahatir tak bela nasib dia org yg terlibat(sila baca fakta) dah memang salah dia org yg terlibat nak sgt tunjuk belang melawan benda yg tak betul pula tu, kena tindakan marah pulak... org Melayu dan Islam bertambah benci kerajaan+PLah+Zaid

Hasil kerja dia Majlis peguam naik tocang sbb rasa kerajaan kini dah lembut dan boleh dipengaruhi tgk lah Majlis Peguam jadi kurang ajar dan biadap anjur Forum terbuka bersifat perkauman pertama berkaitan Hak Istimewa Bangsa Melayu Islam. lepas tu tak serik walau diberikan amaran forum ke 2. Bab Islam pula... memang kurang ajar... kenapalah kerajaan tak ISAkan diaorg ni... kami rakyat Melayu Islam makin marah sbb kerajaan tak buat apa-apa... Menteri pening ni pulak tak kata apa macam bagi sokongan... rakyat meluat+marah+benci = kerajaan PLah+Zaid+UMNO sbb tak buat apa...

Pastu berani komen dan kutuk terbuka Tun Mahathir la... suruh Muhyiddin letak jawatan la komen menteri tu, menteri ni tak betul... Bro cermin dulu kerja ko baru nak menyibuk hal org lain... ko tu dah senior sgt ke nak didik org lain... didik diri tu dulu lah... meluat betul kat Zaid ini - kata rakyat MELAYU ISLAM

Lepas tu kita tgk dia sokong hapuskan ISA... apa sebagai menteri dia tak faham ka apa itu ISA... keperluan dan kepentingan ISA sebagai undang-undang pencegahan... kata berkiblat Amerika tu Amerika pun lepas kejadian WTC buat ISA... ni nak bangkang sbb apa? nak popular atau jiwa dah jadi pembangkang... Rakyat rasa dia memang tak layak jadi menteri... PLah kurang berakal sbb pilih dia...

Ni lepas kerajaan guna ISA untuk redakan ketegangan kaum dia boleh letak jawatan kononnya protes tak setuju dengan kerajaan... ada ka patutnya dialah org pertama bagi penerangan ada rakyat dr sudut undang2 utk faham apa itu ISA dan kenapa perlunya ISA... Menteri apa macam tu jadi menteri tapi lawan kerajaan... .. Meluat x1000

PLAH pula suruh dia tangguh dulu n fikir... ni satu bab kejahilan PLah... apa nak simpan org yg jadi gunting dalam lipatan macam dia lagi... simpanpun macam mendukung biawak hidup buat apa... rakyat tgk apa PLah ni... tak boleh nak fikir ka... lantik diani pun dah satu kesilapan kenapa tak bagi kat MP sabah ka Sarawak... ni dia nak berambus biarkan lah... Zaid ni pula ingat saham tinggi demand konon "saya tak letih saya kecewa" pegilah mabuk sapapun tak rindulah ko tak ada dalam kabinet, dah lah menyusahkan negara... ISLAM dan MELAYU pun ko tak dapat bela malah bagi peluang org lain ganggu gugat... baik duduk rumah diam-diam minum-minum puas-puas...

Ni tak nak pula lepas jawatan senator... kut nak makan gaji buta pun jgn nampak sgt... ko dah tak setuju dgn kerajaan berambus terus lah jgn separuh-separuh... tu nama org tak ada prinsip hidup... ni apa punya manusia lah Zaid ni. Elok la berambus dari kena terajang org & jatuh tersungkur mencium najis... tempat senator tu ada byk lagi org yg lebih layak untuk duduk dan berbakti di situ...

Bagi saya elok dia letak jawatan semua sekali dan jgn ada kaitan dengan kerajaan dah... kan tak setuju dengan prinsip dan tindakan kerajaan... org tak nak dia dah... sbb bukan dia kalah masa bertanding ketua bahagian.. nak bertanding pun tak layak tak cukup kuota pencalunan. Org kampung kawasan dia pun dah tak nak dia ni. Ini nak berkhidmat pada negara mabuk betul...... sedarlah diri sikit org memang tak nak dia dah...

So kesimpulan memang dari awal PLah salah dan bersalah sbb lantik Zaid Ibrahim ni... lebih ramai MP yg lebih layak kenapa insan macam ni dipilih... atau memang PLah serah bulat-bulat pada "penasihat" untuk susun senarai kabinet tu... yelah sbb dengar-dengar tak ada perbincangan peringkat MT UMNO dan peringkat parti komponen untuk buat endosment siapa patut dilantik dalam kabinet... bila meeting je tau-tau dah siap ada senarai cadangan dari pihak PLah (mungkin disediakan barisan penasihat). Itulah PLah... kenapa tak menuntut habis dr TUN M dan ambil gaya dan cara pentadbiran Tun Mahathir... PLah ego sgt, patut mana yg baik diambil dan buruk diketepikan bukan buang semua sekali kan susah tak ada panduan harapkan penasihat kiri dan kanan... jahanamlah negara... plessss Lah fikir skt jgn asyik tido dibuai mimpi je...

renung-renungkan selamat berjuang

2 comments:

yiemega said...

Bro,

Terima kasih kerana memberikan komen di blog ana, blog bro pun tidak kurang informatifnya.

Salam perjuangan.....

yiemega
www.suaragenerasimuda.com

Salam Perjuangan said...

Selamat hari raya

Terima Kasih juga kerana sudi berkongsikan pandangan... harap kita dapat bersama teruskan perjuangan dialam cyber ini...

Salam perjuangan

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.