Tuesday, January 19, 2016

KPM BUTA KAH BUKU SASTERA WAJIB TINGKATAN 4 ADA UNSUR SEKS DAN LUCAH

Bagai tidak dapat ditangguhkan lagi Dr sadiz sudah tidak dapat mengawal nafsunya raiha telah menjadi mangsa kerakusannya...  berenang bersenyawa pehhh!!! 

http://4.bp.blogspot.com/-C7klgvA_z4w/VpzIRXJMHUI/AAAAAAAAoaI/wYyPQACVEUk/s400/bukukomsam.transformed.jpgKPM wajar menjalankan siasatan terlus bagaimana panel pemilih KPM boleh memilih novel ini.... sekadar bersoalan apakah ada unsur tangan ghaib atau lebih teruk lagi elemen rasuah  menyebabkan novel seperti ini terpilih dan menjadi buku sastera wajib pelajar tingkatan 4...

Kalangan pendidik dan pengguna media sosial mempersoalkan pemilihan naskhah terbitan Pekan Ilmu Publishing Sdn Bhd itu kerana novel berkisar profesion doktor dan jururawat di sebuah hospital swasta itu dikatakan mengandungi elemen negatif selain lebih berkonsepkan novel popular.
 
Pemilihannya juga dikatakan kurang menepati matlamat KOMSAS SPM iaitu membentuk pembangunan diri dan memupuk nilai murni dalam kalangan pelajar. MAHU BENTUK PELAJAR YANG BAGAIMANA DENGAN DIDIKAN NOVEL "OPEN" SEBEGINI???
 
Soalnya, macam mana novel sebegini boleh diluluskan oleh panel pemilih? Adakah kesemua mereka terlalu "open minded" sehingga meluluskan novel Pantai Kasih ini dijadikan sebagai bahan bacaan pelajar?
 
http://4.bp.blogspot.com/-kJoQG5adhxc/VpzIkqsTj1I/AAAAAAAAoaQ/wm1hhAU3GOs/s400/IMG-20160118-WA0037.jpg

3 comments:

Anonymous said...

assalam. t/ kasih yg komen...satu kebaikan utk semua. org mcm anda yg kami masyarakat awam perlukan utk kesempurnaan kehidupan..tegur menegur dgn niat yg baik.Uruskan masalah ini sebaiknya, mudah2an kesudahannya baik utk semua.

Zahary said...

Sebab itulah dasar pendidikan negara FAILED krn ramai parasit dan perosak dalam KPM. Mereka2 ini jugaklah yang menjadi suara Pakatan Haram diluar sana yang kerja membohongi masyarakat kerajaan tak betul sedangkan mereka yang jadi perosak kepada dasar baik kerajaan.

Novel longkang bodoh dan lucah macam ini disengajakan spaya lebih ramai anak remaja Islam terus dirosakkan. Apakah nilai sastera dan budaya penulisan Melayu dengan novel lucah begini?

Hairan buta kayukah panel yang mewajibkan naskah ini sebagai novel bacaan wajib? wajib jahanam namanya!

Anonymous said...

Ini bukan sastera..ini sains..

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.