Friday, August 21, 2015

MATTHIAS CHANG DALANG BATU API PENGARUH TUN MAHATHIR MEMBENCI SERTA GERAKAN JATUHKAN NAJIB RAZAK

http://www.globalresearch.ca/wp-content/uploads/2014/04/matthias.png
Matthias Chang dipercayai individu yang mengetahui info berkaitan urus niaga 1MDB dan Petro Saudi sehingga boleh mengulas dengan agak terperinci berkaitan maklumat urus niaga ini namun menerusi sumber yang belum dapat dipastikan adakah terus dengan JUSTO, Bos The Edge Tong Kooi Ong atau SR Clare Rewcastle Brown.

Dipercayai Matthias Chang individu yang menjadi DALANG mempengaruhi Tun Mahathir membenci seterusnya bertindak mendokong usaha menggulingkan DS Najib Razak. Malah menerusi Matthias Chang dipercayai Tun Mahathir diatur berjumpa beberapa individu yang berjaya meyakinkan Tun M bahawa DS Najib dan 1MDB terlibat dengan skandal kewangan.

Ini terbukti apabila tulisan Matthias Chang agak terperinci dalam cubaan meyakinkan info urus niaga 1MDB dan Petrosaudi membuktikan beliau memiliki sumber info dalam kes ini ditambah keakraban Matthias Chang dengan Tun Mahathir serta kemunculan Matthias Chang dalam caturan strategik menjatuhkan DS Najib Razak.

LAPORAN 1MDB KEPADA  PEJABAT PEGUAM NEGARA SWITZERLAND
 
http://www.globalresearch.ca/articlePictures/matthiamahathirwelcome%20home.jpgBekas Naib Ketua Umno Bahagian Batu Kawan, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan menyerahkan semua bukti yang didakwa mempunyai kaitan dengan skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB) kepada pejabat Peguam Negara Switzerland di Bern.
Menurutnya, penyerahan bukti dan kronologi skandal membabitkan syarikat pelaburan strategik kerajaan itu dibuat pada Selasa lalu. "Kunjungan saya ke pejabat Peguam Negara Switzerland di Bern ditemani oleh peguam, Matthias Chang," katanya menerusi kenyataan yang dibuat melalui Facebook pada Khamis. BACA BERITA (KLIK)


SIAPA MATTHIAS CHANG

Matthias Chang Wen Chieh (60) merupakan bekas setiausaha politik kepada mantan Perdana Menteri Malaysia Tun Dr Mahathir Mohamad. BACA SINI (KLIK)

PDRM WAJAR SIASAT DAN AMBIL KETERANGAN

Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan dan Matthias Chang wajar disiasat dan diambil keterangn bagi mengetahui sumber maklumat mereka dan gerakan yang mereka caturkan untuk terus menabur fitnah terhadap 1MDB dan secara tidak langsung kepada DS Najib Razak. 

 Khairuddin Abu Hassan hanya sebagai 'BIDAK" yang dicatur untuk melakukan kerja kotor dan sanggup digunakan kerana dendam dilucutkan jawatan serta tidak dibantu semasa kes bakrup dahulu... sebaliknya siasatan harus difokuskan Matthias Chang kerana dialah dipercayai 'mastermind' dan individu yang merangkaikan gerakan menjatuhkan DS Najib Razak dari belakang dengan mempergunakan Tun Mahathir tanpa sedar serta menyediakan peluru kepada Pemimpin Pakatan Rakyat untuk terus menghentam dan memfitnah kerajaan.

6 comments:

Anonymous said...

Lu tak pandai lah bro, kalu tak Ada "whistle blower", sampai bila raayat tidak tahu apa yang disembunyikan, yang you pandai sebagai "apple polisher" , yang sebenar nya you yang patut buat sesiatan, bukan menjatuhkan you tahap macai penjilat, Jgn babit kan parti tapi individu yang membuat nya berlaku, dia patut jawap bukan kao, ada masyok ka? berapa? Tiuh!...

Anonymous said...

Kenape ya...ape saja maklumat yang dihebahkan mengenai kepincangan 1MDB dilabelkan sebagai fitnah untuk menjatuhkan kerajaan oleh cybertrooper NAJIB dan disarankan PDRM untuk menyiasat atas tuduhan ingin menjatuhkan kerajaan. Mengapa tidak disarankan PDRM untuk menyiasat maklumat itu dahulu sebelum dilabelkan sebagai fitnah. Bukankah penlabelan sebelum siasatan itu menampakkan lagi kepincangan kepimpinan najib malah menyerlahkan ke"MACAI"an cybertrooper itu sendiri?

"Memang aku bodoh sebab tu aku tanya daripada bodoh mengikut membuta tuli"

tak takut boh nama betul said...

kesian sama lu blogger... pagi2 dah ada 2 anjing menyalak... macam tahu semua padahal semua yang dia tahu datang dari sumber internet ja pun... tak tentu sahih dan benar... tapi menyalak macam binatang ni yang terlibat dalam siasatan 1MDB...

anjing-anjing macam ni lah yang bila kes blackout dan bangla mengundi... menyalak-nyalak macam tahu semua... konon ada bukti...alih2 bukti tu bohong... anjing sudah kena tipu dan LIWAT dengan pembangkang...

apapun bro... betul atau tidak gua setuju saranan lu supaya siasat dahulu... hasil bacaan aku pun aku nampak tangan ghaib dgn perancangan lebih besar untuk menghuru-harakan negara... jangan amik hati dengan anjing2 kurap yang menyalak... lu teruskan ja... org marah sbb rasa terancam lu dah betul... bravo!!!

Anonymous said...

Macai...

Anonymous said...

Apa ko ingat Tun tu macam jurulatih bolasepak kedah ke atau peminjam tekun nasional ke?... asal org cakap, dia percaya??... kau jgn samakan tun dgn idola ko yg bangang tahap 4 tu...

Anonymous said...

ehhh ada lagi anjing 2 ekor masuk lah...
ehhh anjing ni main percaya cakap BABI lah...
ehhh anjing tu rupanya = pengikut BABI lah...
ehhh baru tahu anjing tak dapat pinjam TEKUN tu sibuk menyalak...
ehhh baru tahu kenapa kedah bangang main bola... ada anak BABI
ehhh anjing tu main percaya ja cakap BABI bohong ka tipu ka semua betul...
ehhh baru tahu ANJING pun ada yang PENJILAT BABI...

main jijilat ja... !!!!! dasar ANJING...

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.