Monday, February 18, 2013

PULAU PINANG AKAN DIKEMBALIKAN KEPADA KERAJAAN BERDAULAT KEDAH KAFIR HARBI DAP LAKNATULLAH MENGGELUPUR

Akhirnya TANAH Pulau Pinang akan kembali kepada PEMILIK SAH yang ASAL iaitu Kerajaan Berdaulat Kedah Darul Aman selari dengan kehendak dan hasrat jika DYMM Sultan Kedah berkeinginan hal demikian.

Perkara ini perlu diutamakan dan diusahakan terlebih dahulu dengan serius bukan berusaha menuntut kenaikan jumlah bayaran pajakan tahunan pulau pinang dari kerajaan pusat. 

Bagi menampung KEGAWATAN KEWANGAN Negeri Kedah yang kritikal hingga menyebabkan balak ditebang walau dari kawasan tadahan dan hutan simpan serta penjimatan melampau hingga kenderaan rasmi kerajaan pun dicatu penggunaannya... penulis cadangkan KEDAH menuntut bayaran kepada pembekalan air ke Pulau Pinang dengan kadar yang TINGGI...  takkan Pulau Pinang bayar RM 10,000 setahun sebagai honorarium sahaja... kalau caj harga air semasa berpuluh juta boleh dijana... buat apa bekal air kepulaupinang kalau kedah sendiri hadapai masalah air juga... nak bagi juga perlulah jana KEWANGAN.


Merujuk sumber yang sah, Sejarah Pulau Pinang berkait rapat dengan sejarah Kedah. Pulau Pinang yang pada asalnya kepunyaan Kesultanan Kedah, diserah hak kepada Syarikat Hindia Timur Inggeris (British East India Company) pada 1786 oleh Sultan Muhammad Jiwa, Sultan Kedah,  sebagai gantian untuk mendapat perlindungan pihak British daripada serangan Siam dan Burma.

KITA TUNGGU REAKSI CINA KAFIR HARBI LAKNATULLAH DAP... Pasti mereka menggelupur sbb rancangan menCHINAkan Pulau Pinang menjadi seperti SINGAPURA terganggu... he he he...


http://theunspinners.blogspot.com/2013/02/sokong-kenyataan-agong-kedah-daulat.html

2 comments:

Anonymous said...

Sebelum P.Pinang jadi Singapore ke2, lebih baik Kedah ambil balik tanah mereka, sokong 100 peratus.

Anonymous said...

melayu islam wajib sokong perkara ini

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.