Wednesday, August 1, 2012

PEMBANGKANG BETUL UMNO DAN PM DS NAJIB BUKAN PERJUANG AGAMA ISLAM

Pembangkang terutamanya PAS acap kali menuduh UMNO dan BN tidak berjuang demi agama ISLAM dan tidak memerintah selaras dengan hukum Allah. Malah mereka mendabik dada mereka lebih ISLAM dari semua yang lain hingga boleh menjatuhkan hukum KAFIR kepada pihak atau org lain... Apakah benar tuduhan, fitnah dan putar belit mereka itu???

Cuba fikir sedalamnya d imana martabat, kedudukan dan tingginya SYIAR ISLAM sekarang berbanding lamaaa dulu... sekarang ada JAKIM, Lembaga Tabung Haji, Pusat dan Lembaga Zakat, Pusat Islam, Dasar dan Polisi Penerapan Nilai Islam, Pusat Pengajian ISLAM, Majlis Agama Islam, Pusat Dakwah Islam, Sambutan islamik seperti Maulidur Rasul dsb, Radio Islamik, Saluran TV Islamik, Anugerah berkaitan ISLAM... dan byk lagi... Tak cukup ISLAMKAH??? berbanding cakap je berdegar-degar satu hapa tak buat tau janji dan terus janji manis bermacam macam yang tak tertunai

NI ADA SATU LAGI DS NAJIB DAN KERAJAAN UMNO NAK BUAT CUBA BACA...

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sanggup bekerjasama dan memberi sokongan penuh dalam usaha menjadikan negara ini sebagai pusat pencetak Al Quran kedua terbesar di dunia selepas Arab Saudi.


Menurut beliau, hasrat untuk menjadikan negara ini sebagai pusat pencetak Al Quran kedua terbesar di dunia dilihat sebagai usaha yang mulia.

"Usaha ini (menjadi pusat pencetak Al Quran kedua terbesar) merupakan satu usaha yang cukup mulia dan saya akan memberi kerjasama dan sokongan penuh bagi supaya cita-cita ini menjadi kenyataan," katanya.


Beliau berkata demikian semasa berucap pada Majlis Pelancaran Al Quran dan Terjemahan Lazfiyyah (PERKATA) di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin hari ini.


Menurut Najib, majlis ini memberi pengertian yang besar buat umat Islam kerana ia dianggap sebagai menifestasi prihatin kerajaan dan ummah dalam usaha memartabatkan syiar Islam.

"Al Quran adalah mukjizat yang masih kekal dalam tangan umat Islam, terlalu banyak dalilnya yang memperlihatkan kebenaran wahyu Illahi yang ditinggalkan oleh junjungan besar, Nabi Muhammad untuk terus berkekalan selamanya," katanya.

Tambahnya, jika Al Quran dikaji sedalamnya, maka tiada secebis dari dalamnya yang boleh dinafikan.


"Pakar yang telah mengkaji(Al Quran) turut tidak boleh menafikan kebenarannya kerana segala telah terbukti kebenarannya seperti yang terkandung dalam Al Quran," katanya.

Najib turut berkata, Al Quran tidak mungkin hilang kerana sehingga ke hari ini semakin banyak naskah kitab suci itu dicetak.

"Selain itu, kita juga boleh dengan bacaan suci ayat Al Quran melalui rakaman serta daripada alatan teknologi yang sedia ada," ujarnya.

Sumber KL POS

2 comments:

Anonymous said...

PAS cetak apa d kelantan? Cetak anak !!!!

garanggi said...
This comment has been removed by the author.

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.