Wednesday, April 27, 2011

FATWA HARON DIN - HARAM BACA MEDIA KUAT FITNAH, KUAT BOHONG & BAWA PERPECAHAN

Salam Perjuangan

Aku tak tahulah kat mana depa petik kata-kata Dato' Haron Din... tiba-tiba keluar dalam Media PKR Haron Din kata HARAM BACA UTUSAN... mungkinkah ini konspirator golongan Pro-Anwar dalam PAS untuk menggunakan "nama" Dato' Haron dengan memutar belit apa yg beliau katakan sebagai alat politik mereka... PELIK! kenapa tak PAS yg siarkan fatwa Dato' Haron Din... sebaliknya Media PKR???


Sebab apa aku kata konspirator oleh puak ENDORGAN... biasalah jubur ANWAR tengah terkemut-kemut sebab media massa PANAS & HANGAT laporkan kes liwat, kes seks dan segala macam rupa sebanar Anwar yg mirip "syaitan nirrojim"... tu yg konon Dato' Haron Din keluarkan fatwa Haramkan media lain dibaca terutama Utusan sbb takut penyokong pakatan "syaitan" berubah arah dan insaf! Artikel Keadilan Daily(klik sumber)

Tuan/Puan/ Saudara & Saudrai... Jika kita agak rapat & kenal Dato' Haron Din... beliau takkan senang-senang keluarkan "FATWA" HARAM... beliau seorang yg amat berhati-hati dan berpandangan jauh... lihat sahaja lontaran pandangan dan pendapat Dato' Haron dalam pelbagai isu semasa yg amat bernas dan asli serta memntingkat kemaslahatan ummah dari Politik jumud semasa.

tidak kira betul/tidak Dato' Haron Din keluarkan fatwa ini... bagi aku kalau setakat pengisian macam UTUSAN nak kena HARAM ada lagi kut yg "confirm" malahan WAJIB diHARAMkan...

ALASAN PENGHARAMAN UTUSAN (Sumber Artikel)

1. Media yang menghalalkan amalan fitnah, cubaan mengaibkan orang lain, menggalakkan berlakunya perpecahan umat Islam dan perpaduan kaum adalah haram untuk dibeli dan dibaca.

2. Islam menegah amalan menyebarkan berita yang tidak baik seperti mengaibkan orang lain.

3. Berita palsu ia adalah suatu fitnah jahat yang mengundang bala Allah yang segera

Untuk itu wajarlah sebelum kita haramkan UTUSAN... adalah menjadi KEWAJIPAN dan tanggungjawab sebagai muslim mengharamkan pembacaan media diterajui Pakatan Rakyat tak kiralah dari PAS, PKR atau DAP seperti HARAKAH, Suara Keadilan dan lain-lain lagi termasuk media Alternatif seperti MalaysiaKini, Blog dan sebagainya...

Bacalah Utusan kemudan bacalah Harakah atau suara keadilan... kalau boleh senaraikan berita fitnah... kemudian tanya dalam hati... manalagi yg banyak fitnah!

Sekarang SIAPA YANG HARAM DAN SIAPA YANG HALAL??? JAWAB!

Teruskan Perjuangan...

1 comment:

Anonymous said...

Kalau macam tu haram baca Harakah dan Keadilan sebab disitulah lubuk fitnah yang maha dalam. Ustaz2 puak PAS ni tak pernah turun tengok apa anak buah dia orang buat, tu yang dok perasan akhbar mereka tu suci bersih. Wahai ustaz PAS kita ni berpolitik bukan 24 jam...dari celik mata sampai pejam mata semula. Ada masa bekerja dan ada masa kita berpolitik. Kalau macam nilah caranya berpolitik, memang tak ada niat nak majukan bangsa tapi nak kukuhkan kedudukan agar gaji masyuk seperti biasa. Bawak beristighfar banyak2 ok!

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.