Wednesday, July 19, 2017

NURUL IZZAH MELAWAK KATA PAKATAN PEMBANGKANG MAMPU BINA MRT LEBIH MURAH

Janda hot Izzah tanpa berselindung mendedahkan diri betapa bangang nya dia bila memperli projek MRT dengan mengatakan bahawa pakatan pembangkang @ hampeh boleh membina MRT dengan kos jauh lebih murah. Apa mak janda ni ingat projek kerajaan ni boleh main bina ja tanpa kajian, perundingan dan sebagainya bagi mendapatkan harga terbaik dan paling berpatutan.


Sebelum sembang panjang pasal statement janda bf indon ni tengok projek-projek dibawah pemerintahan pakatan haramjadah ni... lebih jimat kah??? atau sebenarnya lebih MAKAN dan membazirkan DUIT RAKYAT.


1. BINA FLYOVER 5 KM AMBIL MASA 4 TAHUN DENGAN KOS RM 50 JUTA



Kerajaan Pakatan Selangor pernah membina sebuah 'flyover' daripada Tol Sungai Rasah yang terletak di Lebuhraya Persekutuan hinggalah ke I-City di Seksyen 7. Jarak pembinaan jalan raya berkenaan hanyalah 5 kilometer. Kos yang terlibat adalah RM50 juta. Ini bermakna 1 kilometer jalan raya 'flyover' berharga RM10 juta.
Itupun projek untuk membina jalan raya 'flyover' berkenaan tertunggak selama 4 tahun! Kesimpulannya, Kerajaan Negeri Selangor membina 5 kilometer jalan raya 'flyover' dengan mengambil masa 4 tahun dengan kos RM50 juta!!! Baca The Star, di sini.

Ini hanya untuk bina jalanraya. Bukan lingkaran rel MRT dan pembelian koc MRT serta pembinaan stesen-stesen MRT yang mewah dan selesa. Berapa agaknya kalau Kerajaan Pakatan Selangor yang membina MRT? 
2. BAIK PULIH GERBANG SELANGOR RM 10 JUTA 

Jangan lupa pula kos mengecat pintu gerbang Selangor yang bernilai RM10 juta. Baru cat belum dibina. Malah kos mengecat lebih dari kos membina asal gerbang selangor tu...

3. KOS KAJIAN TEROWONG MENCECAH RM 305 JUTA MALAH DIANUGERAH PADA SYARIKAT TIDAK LAYAK

Rejim DAP Pulau Pinang menghabiskan RM305 juta hanya untuk kertas kajian pembinaan terowong dasar laut sahaja. Saya ulang kertas kajian sahaja atau dalam English dipanggil 'project paper' atau 'paper work'. Projek entah ke mana. Satu batu bata belum dipasang.

terbukti kerajaan lahanat DAP penang telah membelanjakan harta Rakyat untuk menbayar yuran perundingan (consultation fee) EMPAT KALI GANDA lebih mahal dari yang sepatutnya kepada kontraktor yang dilantik Joseph Lim Guan Eng, kenapa beliau tidak mengeluarkan kenyataan media Pakatan Hope boleh membuat kajian dengan kos yang lebih murah?

Nurul Izzah tidak tahukah yang Joseph Lim Guan Eng berbelanja harta Rakyat bernilai RM305 juta hanya untuk kertas kajian sahaja? Harta rakyat bernilai RM 220 juta sudah lesap tapi seinci jalan pun tak nampak lagi
4. PROJEK LORONG BASIKALRM 4. JUTA UNTUK 1.1 KM HANYA CAT ATAS JALAN SAHAJA
 .
Jangan pula dilupa apabila projek mengecat jalan di Pulau Pinang untuk dijadikan lorong berbasikal bernilai RM4.6 juta untuk 1.1 kilometer. Murahlah sangat!




No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.