Wednesday, April 12, 2017

AKHBAR CINA NANYANG SIANG PAU HINA TS PANDIKAR DAN DS HADI PERSENDA RUU 355

Cina vavi kapiak ni sibuk sangat pasal RUU 355 bab hal ehwal Islam ni kenapa? pernah melayu Islam persoal campur tangan bab agama cina kapiak ni??? sedar atau tidak kita ja yang sibuk jaga hati hormat sensitiviti kapiak vavi ni... bila kita suara pertahan bab Islam dan Melayu kita pula dituduh rasis... sapa sebenarnya rasis, chauvanis dan celaka ni?


Mereka kapiak especially cina vavi ni selalu ja tanpa segan silu persoal sentuh dan cabar bab Islam dan Melayu secara terbuka... apakah anda lupa cubaan mereka mahu menggunakan kalimah Allah untuk kristian, lupakah anda kejadian cubaan murtad di gereja damansara... suara azan dan bacaan ayat suci Al-Quran mahu di tiadakan... dan banyak lagi kalau kita kaji dan dalami usaha menghancurkan Islam dan Melayu itu... 

Sampai dalam politik pun mereka galakkan melayu Islam berpecah belah malah sokong parti serpihan yang wujud... supaya apa??? mereka kapiak ni jadi dominan utama kuasai politik maka jika itu terjadi berakhirlah benteng Islam dan Melayu menerusi politik ketuanan melayu itu... maka dapat lah dihakis segalanya menerusi kuasa milik mereka... itu sebab utama kenapa kapiak cina vavi DAPiggy laknatullah kafir harbi ini perlu dihalang, dijatuhkan dan dimusnahkan...



Apa akan jadi kalau Dapiggy ni memerintah Malaysia... tengok saja penang apa sudah jadi??? apa tinggal untuk melayu Islam??? bacaan Al-Quran kuat tiada lagi... kampung melayu satu persatu dirobohkan... kedai dan tapak melayu berniaga di tutup dan disita atas pelbagai alasan... melayu dipinggir kini merempat terpaksa keluar dari pulau... malah punya benci sampai tulisan jawi di papan tanda jalan pun di hapuskan... nak bersyubahat lagi ke dengan kumpulan pembangkang aka pakatan yang akan mengangkat DAP Kafir harbi laknatullah rasis chauvanis ni???

Terkini cina vavi siar dalam akhbar mereka karikatur bertujuaan hina TS Dipertua Dewan Rakyat dan Presiden PAS yang digambarkan sebagai binatang monyet dan secara langsung mempersenda dan hina RUU 355 berkaitan hal ehwal ISLAM... kenapa la haram jadah bangsat ni perlu provok sebegini sekali... 

Moga pihak berkuasa ambil tindakan sekerasnya sebagai pengajaran agar tiada lagi kapiak vavi berani sewenangnya persenda bab Islam dan Melayu... takbir!!!!

ARTIKEL BERITA - GANTUNG DAN HAPUSKAN SAJA PERMIT AKHBAR NANYANG SIANG PAU NI...

PUTRAJAYA: Kementerian Dalam Negeri (KDN) memanggil ketua pengarang akhbar harian Nanyang Siang Pau Sdn Bhd hari ini, berhubung karikatur berunsur menghina Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia dan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Ketua Setiausaha KDN, Datuk Seri Alwi Ibrahim dalam satu kenyataan hari ini, berkata perbuatan itu mungkin memudaratkan ketenteraman awam, kerana menggalakkan perasaan niat jahat, perseteruan, permusuhan, kebencian dan prasangka buruk terhadap orang atau kaum lain.

"Ia juga secara tidak langsung seolah-olah mempersendakan Parlimen dan agama Islam kerana Rang Undang-undang (RUU) 355 yang digambarkan dalam karikatur itu adalah berkait dengan hal ehwal agama Islam.

"Sehubungan itu, satu surat tunjuk sebab bertarikh hari ini (11 April 2017) dikeluarkan kepada akhbar harian berkenaan di bawah Akta Mesin Cetak dan Penerbitan (AMCP) 1984.

"Penerbit Nanyang Siang Pau Sdn Bhd diberi tempoh tiga hari untuk menjawab surat tunjuk sebab ini dan tindakan selanjutnya akan diambil berdasarkan peraturan serta prosedur yang ditetapkan," katanya.

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.