Tuesday, June 11, 2013

NAZIR RAZAK JOIN "KELAB MELAYU PROFESIONAL GAMPANG" MOTTO KELAB "JADI GAMPANG BILA SENANG DAN KAYA RAYA"

Nazir Razak wajar dipecat dari CIMB walaupun dia abang kepada PM Najib. Apa Nazir ingat dia berjaya sebab dia bagus sangat??? dia perlu sedar yang dia berjaya pun sebab dia keturunan RAZAK. Cuba Nazir Razak ni jadi anak petani ke.. nelayan ke... belum tentu laluan hidup dia semudah ini untuk berjaya... tambah pulak kalau kerajaan tidak ada dasar DEB dan tiada termaktub dalamperlembagaan Hak Kaum Melayu bumiputera dan ISLAM... Bersyukur lebih baik dari jadi Gampang...

CIMB Group chief executive officer (CEO) Datuk Seri Nazir Razak today described the critical views of AirAsia X Bhd’s head honcho Azran Osman-Rani against Utusan Malaysia and Perkasa as “the hallmark of a great leader”.
 
At the prospectus launch of AirAsia X, Nazir said Azran’s act of speaking his mind made him (Azran) a great leader.

“Azran — some people think he is a little bit outspoken, but what would you expect if you have someone who is guided by a chairman like Tan Sri Rafidah Aziz,” Nazir said in his speech.

“It is this trait, speaking his mind, (that) makes him a great leader from my perspective – and has done a great job running this company,” said Nazir, the brother of Prime Minister Datuk Seri Najib Razak.

KUALA LUMPUR (June 10) : CIMB’s Nazir praises Azran for criticising Utusan, Perkasa
Written by Cynthia Blemin of theedgemalaysia.com




Hoi!!! Nazir Razak baik cari maklumat dan cerita sebenar sebelum nak mengagungkan MELAYU GAMPANG macam Azran Osman atau menyatakan kekaguman pada KELING PARYA Tony Fernandes dan PELAKUN POLITIK Rafidah Aziz... ATAU istihar sahaja yang kau jugak dah join KELAB MELAYU PROFESIONAL GAMPANG dan layak digelar GAMPANG???





1. Ketua Pegawai Eksekutif Air Asia-X, Azran Osman-Rani membuat kenyataan menerusi akaun Twitter serta Facebook miliknya untuk menyatakan pendirian meluatnya terhadap Utusan Malaysia yang dilabelnya tidak mewakili Melayu Malaysia - UTUSAN tidak mewakili melayu GAMPANG lupa diri dan sejarah konon profesional sangat dah kaya raya tu jadi anak gampang.


2. Azran secara terbuka menerusi kedua-dua akaun laman sosial miliknya itu menyalahkan Utusan Malaysia sebagai rasis kerana menyiarkan artikel di muka hadapan akhbar itu bertajuk Apa lagi Cina mahu pada 7 Mei lalu. - UTUSAN hanya menyedarkan semua setelah kerajaan UMNO-BN bagi dan bantu macam-macam pada kaum cina sampaijadi anak emas NAJIB tapi akhirnya dibalas dengan Cina mengundi Pakatan Rakyat Pembangkang. Cina tidak mengenang budi langsung atas apa yang kerajaan UMNO BN bantu mereka selama ini ... itu hakikat dan diakui semua... mana rasisnya???  Semasa mengumumkan BN berjaya menubuhkan Kerajaan Persekutuan malam pengiraan undi PRU13 itu sendiri, Presiden UMNO dan Pengerusi BN Dato’ Sri Mohd. Najib Tun Razak menyifatkan fenomena itu sebagai “Tsunami Cina”.

3. Menerusi akaun Facebook beliau, Azran menulis: “I am Malaysian. I am anti-racism. I am disgusted by Utusan’s editorial stance. (Saya rakyat Malaysia. Saya anti-perkauman. Saya meluat dengan pendirian pengarang Utusan).” - Siapa yang RASIS??? apa tindakan Cina BABI terus menerus persoalkan hak melayu bumiputera yang termaktub dalam perlembagaan tu tidak rasis??? ada kau sebagai anak gampang tau apa yang cina tulis dalam akbar, FB, Twitter dan blog mereka???

 
4. Dalam akaun Twitter pula, beliau juga menyatakan pihaknya menarik balik iklan AirAsia di Utusan... Ini mengesahkan Azran Anak Gampang... BODOH dan TULI... setakat pandai urus company tak membuatkan kau pandai dalam semua hal... tetap ada BODOHnya... BODOH dalam melihat dan menilai keseluruhan sketsa politik CINA BABI vs Melayu Bumiputera ISLAM.


5.Azran turut memperlekehkan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) apabila menyifatkan bahawa fikiran sempit pertubuhan itu yang membuatkan orang Melayu terkebelakang - Bila kita mengetahui sejarah barulah kita dapat memahami masa depan... PERKASA memperjuangkan hak melayu yang termaktub dalam perlembagaan salah kah??? atau Azrai Gampang BODOH Pertubuhan Dong Zhong yang mencabar dan mahu hapus hak melayu serta kesamarataan ini betul rasanya???


PERHATIAN
Untuk rekod, Nazir pernah menunjukan sifat anti-nasionalis beliau apabila ‘Menggampangkan Dasar Ekonomi Baru’ semasa menjadi panelis dalam Kongress Ekonomi Cina pada 15 Ogos 2010. Ianya mengundang banyak reaksi, termasuk Perdana Menteri IV Tun Dr Mahathir Mohamad. Jelas Nazir lupa daratan kerana beliau mendapat peluang untuk memajukan diri sehingga mengetuai sebuah bank, yang asalnya Bank Bumiputera.

4 comments:

Anonymous said...

Aku rasa Khairy lebih baik dari Nazirn ni.Kalau Pak Lah di tolak kerana Khairy sekarang apa kata kita tolak Najib kerana Nazir ni.

Unknown said...

Najib pun sama ngan dia juga meningkat naik dalam politik kerana dia anak Razak ,peningkatan dia dalam UMNO banyak kan kerana MENANG PERCUMA
Pasal tu kurang daya tahan .Dengan CINABENG pun takut.Sampai tukar nama Ajib GO opps!! salah !! GOR Sampai peringkat pukul gendand Cina pun sanggup. Tak sepatut nya dilakukan oleh beliau La ni apa jadi .dah kena kuntau ngan CINABENG pun dia tak sedor sedor lagi Masihhh lagi nak mengimpit ngan puak puak babi ni

Unknown said...

Najib pun sama ngan dia juga meningkat naik dalam politik kerana dia anak Razak ,peningkatan dia dalam UMNO banyak kan kerana MENANG PERCUMA
Pasal tu kurang daya tahan .Dengan CINABENG pun takut.Sampai tukar nama Ajib GO opps!! salah !! GOR Sampai peringkat pukul gendand Cina pun sanggup. Tak sepatut nya dilakukan oleh beliau La ni apa jadi .dah kena kuntau ngan CINABENG pun dia tak sedor sedor lagi Masihhh lagi nak mengimpit ngan puak puak babi ni

Anonymous said...

Cuba bayangkan NAJIB dan NAZIR dahulunya anak kepada seorang nelayan, petani, anak FELDA, penoreh getah, pemandu teksi,anak orang kampong (ulu kg) - anda pilih sendiri.

Dapatkah Najib menjadi PM dan CEO CIMB setidaknya melalui dasar DEB.

Dapatkah NAZIR menghina orang melayu dan dasar DEB.

Atau dimanakah NAZIR berada sekarang sekiranya beliau berlatarbelakangkan dari kelompok Melayu tadi.

PAYBACK TIME - apa yang NAZIR telah sumbangkan kepada bangsa ugama dan negara.

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.