Monday, July 7, 2008

ANWAR CARILAH KEBENARAN : Buka Minda Buka Hati



Salam perjuangan

Saya berkongsi pendapat dan memiliki keputusan analisis yg sama dengan DSKT berkaitan kes ini.. seperti di blogs saya : http://www.idealismalaysia.blogspot.com/

Namun begitu apa yg membimbangkan saya ialah sikap rakyat di negara kita yg gagal berfikiran terbuka sebaliknya bersikap jumud dan memiliki minda yg terkunci untuk terus menjadi penyokong MEMBABI buta Anwar Brahim.

Tidak kira apapun dilakukan Anwar tetap dianggap suci dan kata-katanya adalah satu keramat dan mencerminkan kebenaran serta harapan...

Persoalannya apakah setiap mereka penyokong fanatik ini mereka benar-benar kenal, amat rapat dan mengetahui siapa Anwar ini sebenarnya??? Atau hanya mendengar cerita2 yg hebat, alim dan baik Anwar daripada penyampai2 yg diragui tanpa bukti jelas...

SEDARLAH

1. Anwar bukan nabi dan dia bukan maksum yg kita mesti agung2kan... yg pasti dia akan ada melakukan kesalahan... jadi tidak mustahil dia bukanlah sesuci yg semua fikirkan... sebaliknya merupakan insan yg keji penuh kehinaan yg mungkin boleh disifatkan seperti syaitan yg bertopengkan manusia... yg bertujuan memperdaya dan menjahanamkan ummat manusia.

2. Anwar seorang yg munafik... buktinya kata-katanya byk berunsurkan fitnah dan menimbulkan pergolakan serta pergeseran dalam masyarakat... dalam ceramah dan kenyataannya banyak menimbulkan pembohongan dan tidak berlandaskan fakta dan bukti sebenar sebaliknya dia mengambil kesempatan memutar belitkan fakta berkaitan isu sensitif yg sensasi sehingga ramai rakyat tertipu dan terperdaya dengan kepetahan berhujah beliau... hingga terikut2 dan menyokong sebuah perjuangan sia-sia tanpa bukti yg jelas. Kalau Anwar pemimpin dan muslim yg baik dia pasti akan menjaga adab, tutur kata dan perbuatannya mencerminkan apa yg Allah SWT mahukan dan Al-Quran nyatakan tapi sebaliknya Anwar amat keji dengan menghalalkan apa jua cara walaupun haram dan berdosa disisi Islam demi memperoleh kekuasaan.

3. Anwar pengkhianat... Apakah tindakan Anwar berkhidmat dan bekerja dengan badan yg sememangnya diketahui dibiayai oleh syaitan dunia iaitu Amerika yg merupakan pendokong dan penyokong kuat Yahudi melambangkan betapa berkarismanya Anwar... jelas dia tidak mempunyai prinsip hidup yg jelas... Anwar sanggup berkhidmat dan bekerja untuk agensi kafir itu demi menjalin hubungan baik dan sebagai balasannya syaitan Amerika akan memberikan batuan terutama kewangan dan maklumat perisikan utk membantu kerjaya politik anwar di Malaysia... Buktinya Amerika sanggup campur tangan dalam hal ehwal negara kita demi mennunjukkan sokongan pada Anwar...
Nah apa lagi yg kita mahu lihat... mahu anwar menjadi pemimpin kita pasti Malaysia akan mengikut telunjuk Amerika jika Anwar berkuasa... Masa depan kita dan anak cucu kita...???

Kepada rakan-rakan,

Bukalah minda dan jadilah seorang yg rasional dan terbuka... lihatlah sesuatu itu dari setiap persepktif yg berbeza... nilailah sesuatu itu dengan teliti dan bersama BUKTI YANG BENAR dan NYATA ...

Jangan membuat keputusan dan menilai sesuatu itu dengan EMOSI DAN PERASAAN SAHAJA... buang perasaan taksub dan terlalu memuja mahluk...

CARILAH KEBENARAN... kemudiannya jika terlihat bukti nyata dan kebenaran itu janganlah nanti menidakkan kebenaran yg terbentang dihadapan mata... bimbang Allah SWT menutup terus pintu hati kita dari menerima petunjuk dan Inayyah dari-NYA.

Sebagai mahluk Allah SWT kita perlu adil dan jujur... walau pihak mana pun jika ia adalah satu kebenaran kita mesti menyokong dan jika ia satu kemungkaran pihak mana sekalipun kita harus menentang...

Seterusnya jagalah perilaku dan adab yg telah Allah SWT tetapkan dan yg nyata dugariskan didalam Al-Quran serta Hadis Nabi... Jadilah muslim yg baik dengan menjauhkan diri dari fitnah dan perbuatan yg merosakkan masyarakat... juga perbuatan menghalalkan perkara yg dilarang dan jelas haram demi meraih KEKUASAAN di dunia yg fana ini... percayalah Allah maha mengetahui...

Kebenaran pasti akan terserlah cuma hati mana yg Allah buka bagi mendapat petunjuk kebenaran itu dan hati mana yg Allah tutup dari mendapat hidayah utk melihat kebenaran yg membezakan kedudukan kita nanti...

Semoga Allah meletakkan kita di pihak yg benar yg dapat menilai sebaiknya segala perkara yg terjadi dengan hati yg terbuka dan minda yg waras... menerusi hidayah dan rahmat Allah SWT.

Renung-renungkan , selamat berjuang

10 comments:

Pemuda Berani said...

Saya amat bersetuju dengan saudara. Kadang kala kita harus akui bahawa perasaan dan emosi membuatkan kita gagal membuat pertimbangan jelas dan wajar... kita harus berfikir secara realistik dan melihat pada kenyataan... namun itulah hakikatnya kita tidak boleh lari dari pengaruh emosi... moga Allah memandu kita mencari jawapan dan kebenaran dalam isu ini

odeen said...

Salam sejahtera semua kepada blogger...

Anda semua memang pandai buat spekulasi tentang liwat..Saya nak tanya ada tak sesiapa sahaja di antara kamu pernah melihat dengan mata kepala sendiri Anwar meliwat orang? Jika ada tunjukkan bukti...kalau tak dapat 4 saksi Tunjukkan rakaman video ke yang tak pernah diedit atau disunting? jika ada tunjukkan jangan takut...Jika bukti seperti ini ditunjukkan sudah pasti rakyat atau kita semua akan berpuashati dan Dato Anwar sendiri pun pasti mengaku seperti kes Chu Soi Lek...Jika tiada bukti seperti ini dan tak pernah melihat sendiri tak payahlah nak melalak orang pasti tak percaya punya...walaupun yang mendakwa adalah bekas PM Malaysia...

Benci Taksub said...

Betul juga patut kita buat tayangan di TV dan tempat terbuka Cerita TErhangit Tahun 2008 dengan membariskan pelakon sebenar Anwar, Saiful dan dot dot dot... tang keris masuk lubang tu kena "ZOOM" sikit takut PENJILAT (hasil penghayatan lagu best masa perhimpunan PROTES) DSAI tak percaya pulak biar jelas dan teang proses sulaan itu berlaku... ha tapi saya yakin nanti org tu kata superimpose pulak... iskh2 ha ini lah contoh insan yg Allah sudah tutup pintu hatinya dari menerima hidayah dan kebenaran dari Allah...

Kita bukan duduk zaman batu lagi... teknologi dah ada... kaedah DNA, cap jari dan byk kaedah saintifik yg tidak boleh dipertikaikan ada... tp kalau x boleh berdepan dengan kebenaran byk la pulah dia persoal tu persoalkan ni... biasalah org x boleh terima hakikat kebenaran...

skrg ni jgn tuduh2 sapa2 kerajaan, mahluk asing atau jembalang fitnah Anwar... kita sama2 tunggu dan lihat segala bukti yg ada... jgn emosi dan ikut perasaan... fikir dgn tenang berdasarkan fakta dan bukti kes liwat ni nanti... kalau Anwar betul bukan binatang+syaitan peliwat nak takut apa... dan yg taksub sgt tu serta seluruh rakyat Malaysia tunggu... buat kesimpulan bila kes ni dah selesai...

Anonymous said...

kalau kita tak pasti debgan satu2 fakta baik jangan berkata2. kalau jatuh fitnah dineraka jahanam nanti makan daging saudara sendiri. nauzubillah.

AnakSelangor said...

setuju kalau tak tahu fakta sebenar baik jgn berkata-kata takut jadi fitnah kalau tak ada bukti benar jelas dan kukuh...

Habis macam Anwar pi jaja sana sini cerita macam2 pasal najiblah... pasal pak lah lah... pasal kerajaan lah... semua yg dia jaja habuk pun tak ada disokong bukti yg benar dia ketengahkan... kalau nak cakap org kat afrika boleh cakap macam2... ni tak ada bukti ni kira fitnah dan anwar ni bakal confirm bakal penghuni neraka jahanam lah...

samalah macam kengkawan di Pakatan rakyat... ha waktu dulu dok tuduh kerajaan selangor korup dsb... ni dah perintah lebih 100 hari tak ada apa2 report polis atau pada BPR minta siasat kes... ni apa cer??? takkan lepas perintah baru sedar tak ada yg korup dan yg korup serta buat taik sebenarnya pemimpin Pakatan rakyat yg gila kuasa, duit dan perempuan pulak jd isu... so cerita dulu2 ni cuma fitnahlah demi dpt kuasa dr rakyat... kesimpulan mudahnya semua kepimpinan pakatan rakyat ni kira berdosa besarlah sbb rela sebar dan buat fitnah dan bakal juga mengikut bontot Anwar menjadi penghuni di neraka jahanam... betul tak??? jgn putar belit fakta aku noo....

odeen said...

Kawan-kawan ada nombor telefon Saiful tak..tahu-tahulah saya pun nak rasa bontot dia nie....dengar2 berita sekarang nie jualan bontot dia nie laris di internet atau blog2...dia dok jual bontot sana-sini...Promosilah tu...Cayalah Saiful teruskan usaha anda..

anak selangor said...

Perhh ada yg nak rasa2 bontot ini sudah bahaya... takkan demi menghayati kegemaran pemimpin agung sampai nak nak ikut juga Nuar Al-Juburi masuk neraka... MasyaAllah, kesian... ni aku ada no hp saiful 014-4424 44... tekan-tekan tak dapat he he he...

odeen said...

Itupun kalau Saiful mahu kalau tak mahu tak apalah saya boleh cari bontot lain...saya tak nak paksa...tak baik tau paksa-paksa..lagipun Saiful mana mahu dipaksa-paksa...
Kalau Saiful tak nak diLiwat biar Saiful saja yang liwat saya boleh juga..jangan takut saya tak report polis...Maaf no yang 'anak selangor' bagi tu tak boleh dihubungilah...

Pemuda Pelapis said...

Salam sejahtera,

PEMBERITAHUAN

Untuk mendapatkan sebarang berita-berita rujukan Buletin Utama TV3 bagi anda yang sering ketinggalan waktu siarannya, sila layari Rujukan Berita TV3. Blog ini sedang dikemaskini dengan berita-berita semasa yang terkini dan segala berita-berita lampau.

Semoga bahan rujukan ini dapat dimanfaatkan bersama sebelum sebarang spekulasi atau lontaran pandangan dikemukakan. Juga diharapkan agar kita semua tidak perlulah "bias" meskipun ianya merupakan berita arus perdana yang dikongkong oleh kerajaan pemerintah. Usaha ini diwujudkan atas dasar kebertanggungjawaban terhadap agama, bangsa dan negara yang tercinta.

Sekian dimaklumkan.

PEMUDA PELAPIS
www.pemuda-pelapis.blogspot.com

Salam Perjuangan said...

Salam Perjuangan

Thanks A Lot Bro... insyaAllah keterbukaan dan keterluasan dalam melahirkan pandangan bernas dapat dizahirkan menerusi penulisan yang membina dalam blog kita...

Alangkah hebatnya cabaran melayu masa kini... bersama kita berdoa melayu kekal bersatu demi survival anak cucu kita nanti dimasa hadapan...

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.