Wednesday, December 8, 2010

KHIR TOYO - TUDUHAN RASUAH PELUANG MEMBERSIHKAN DIRI














1. Pagi tadi saya dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Shah Alam atas tuduhan mendapatkan untuk saya dan isteri suatu barang berharga dengan suatu balasan yang beliau ketahui tidak mencukupi iaitu dua lot tanah dan sebuah rumah yang terletak di alamat no 8 & 10, Jalan Suasa 7/1 L, Shah Alam, daripada Ditamas Sdn Bhd melalui pengarah Ditamas, Shamsuddin Hayroni, dengan harga RM3.5 juta, sedangkan hartanah itu telah dibeli oleh Ditamas pada 23 Disember 2004 dengan harga RM6.5 juta.

2. Saya mengucapkan terima kasih kepada pihak pendakwaraya yang menghadapkan saya ke mahkamah kerana ini memberi peluang saya mmenjelaskan isu ini dalam Mahkamah dan membersihkan diri saya.




3. Ini juga bermakna rumah saya bukanlah berharga RM 24 juta seperti yang dituduh oleh Pakatan.

4. Saya membeli rumah saya dengan harga pasaran semasa yang dinilai oleh beberapa penilai hartanah dan melalui pinjaman bank, justeru saya tidak takut untuk ke Mahkamah menjelaskannya.

5. Apa yang saya harapkan ialah perbicaraan ini dilakukan secepat mungkin bukannya ditangguh-tangguhkan bagi menghalang saya dari bergiat dalam politik.

6. Saya akan melepaskan jawatan Ketua Pembangkang Selangor berkuatkuasa serta merta.

7. Berkenaan jawatan dalam parti ia terserah kepada pucuk pimpinan parti. Jika ia menjadi masalah besar kepada parti saya rela mengundur diri. Namun sebagai wakil rakyat saya akan terus berkhidmat walau atas platform mana pun sehingga Mahkamah membuat keputusan.

Nota: Sila Rujuk Penjelasan saya sebelum ini untuk memahami isu rumah saya.
Dipetik dari drkhir.com -Peluang Menjelaskan Diri Di Mahkamah

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.