Tuesday, April 24, 2018

2 TAN SRI TEBUKTI BODOH MEROYAN SERUPA ORANG UTAN - KAPAL EQUANIMITY TIADA KAITAN 1MDB

KUALA LUMPUR: Mahkamah Indonesia semalam, mendapati kapal layar mewah Equanimity yang disita di perairan Bali pada akhir Februari lalu, tiada kaitan langsung dengan syarikat pelaburan strategik Malaysia, 1Malaysia Development Berhad (1MDB).  
.
Sebaliknya, hakim Mahkamah Daerah Jakarta Selatan mendapati, kapal layar berkenaan adalah milik sah Equanimity (Cayman) Ltd.
Dua Monyet Penjilat Pungkok Mader yang buncit makan elaun kerajaan semasa
khianat dengan menyalak dan melolong pasal 1MDB apabila diarahkan 
SI MADER... ANJING UTAMA DAPIGGY

Ketua bahagian itu, Brig-Jeneral Polis Dr Rudy Heriyanto Adi, berkata mahkamah dalam penghakimannya, menerima dan meluluskan semua permohonan pra-perbicaraan yang dibuat Equanimity Cayman.
.
"Ketika meluluskan permohonan terbabit, mahkamah menyatakan bahawa tindakan polis menyita kapal berkenaan pada 26 Februari lalu sebagai tidak sah serta tidak mengikut lunas undang-undang.

,
"Justeru itu, mahkamah memerintahkan supaya kapal terbabit dikembalikan kepada pemohon (Equanimity Cayman) selaku pemiliknya," katanya menerusi kenyataan yang dikeluarkan di Jakarta susulan penghakiman itu, semalam.

.
Rudy berkata, susulan keputusan Mahkamah Daerah Jakarta Selatan yang bersifat muktamad itu, POLRI akan mematuhi perintah yang dikeluarkan dengan segera mengembalikan kapal berkenaan kepada pemiliknya.


 
"Berdasarkan keterangan yang dikemukakan ketika prosiding mahkamah semalam, kapal layar mewah Equanimity adalah milik sah Equanimity Cayman.

.
"Tidak ada keterangan menyatakan kaitan di antara kapal Equanimity dengan 1MDB," katanya.

.
Media sebelum ini melaporkan, kapal layar bernilai hampir RM1 bilion itu, disita pihak berkuasa Indonesia yang bertindak atas permohonan Biro Penyiasatan Persekutuan (FBI) dan Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DOJ).

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.