Friday, November 17, 2017

GAMBAR BUKTI RAKYAT MALAYSIA SUSAH DERITA SENGSARA KERANA HARGA MINYAK NAIK DAN GST

Kerajaan memang kejam apabila rakyat terbukti susah dan menderita berikutan naiknya harga minyak menerusi sistem apungan pasaran mingguan yang lebih adil yang disokong cadangannya oleh pembangkang. 

Malah GST menambah sengsara rakyat hingga GST diakui pakar pembangkang sistem yang baik dan terlus malah GST Malaysia lebih rendah dan menawarkan lebih banyak 0 rated item berbanding GST negara lain khususnya barangan asas dan keperluan keluarga.

Kami ada BUKTI KEJAM bergambar rakyat derita dan sengsara ni... cuba tengok bawah.

1. HARGA MINYAK DI THAILAND JAUH LEBIH TINGGI DARI MALAYSIA

Kelab Che Det telah menyiarkan beberapa gambar pemergian 'self proclaimed Top Dog' aka mamak karala yemen Pakatan Harapan ke Thailand malah menyiarkan harga minyak Thailan JAUH LEBOH TINGGI dari Malaysia


Harga minyak di Thailand yang sama piawai dengan RON95 di Malaysia berharga TBT28.15 berdasarkan gambar pertama di atas. Jika ditukarkan kepada kadar tukaran wang asing semalam, harga yang dikenakan mengikut RM adalah RM3.56. Harga RON95 semalam adalah RM2.38 iaitu perbezaan sebanyak RM1.18

KEJAM KERAJAAN MALAYSIA!!! WALAU HARGA MINYAK NAIK NAMUN JAUH LEBIH TINGGI RUPANYA DI NEGARA JIRAN... TAK TAU BERSYUKUR BETUL!!!!


2. RAKYAT MALAYSIA SENGARA KERANA GST SAMPAI BERPUSU-PUSU SHOPPING SAKAN DAN BUAT TEMPAHAN KERETA

Gambar dibawah menunjukkan rakyat yang derita dan sengsara beratur untuk masuk membeli belah di IKEA yang baru dibuka di Tebrau, Johor. Untuk rekod, IKEA ini merupakan yang terbesar di Asia Tenggara. Punyalah ramai orang nak spopping dan berbelanja kerana susahnya mereka kerana Malaysia nak bankrap.

Gambar di bawah pula betapa susahnya rakyat hingga tak mampu berbelanja kerana GST namun masih mampu menempah kereta myvi terbaru hingga mencatat rekod tempahan awal mencecah 1,500 kereta dalam tempoh 48 jam. Memang susah betul dan kesian pada rakyat sampai berebut nak beli kereta angkara kerajaan BN kejam.

Apalah nak jadi rakyat Malaysia ni... tak tau bersyukur!!!!


Gambar ni pula bukti rakyat Malaysia susah sampai sanggup beratur dan bertumbuk merebut kasut model edisi khas adidas NMD Hu Trail Pharrell Williams yang semestinya dalam kuantiti yang sangat terhad. untuk makluman hanya beberapa butik di Malaysia sahaja mendapat beberapa pasang model ini dan adidas Originals KLCC antara yang menerima stok terhad adidas NMD Hu Trail ini.

Ada rakyat susah, sengsara dan derita beratur dari jam 4 pagi demi mendapatkan kasut yang confirm mahal dan dikenakan GST ini.... kasut edisi terhad berharga RM1,150 ya !!!!


Persepsi... spin dan drama... membantai minda kita hasil fitnah berterusan pembangkang.... benar ada yang betul betul susah dan mereka ini sebenarnya boleh sahaja mendapatkan bantuan dari pelbagai agensi kerajaan....

Tapi kalau yang mengeluh merungut dan mengadu susah ni gaji dah 10k pakai kereta BMW rumah corner lot anak pun bagi minum susu mahal... pakai jam tangan panera... suka shopping sakan... kepala hangguk kau nak mengadu susah!!!!

Memang sikap manusia tidak tahu bersyukur dan mengukur baju sendiri sebelum berbelanja...  bila rasa sesak susah salahkan kerajaan... kan bodoh kenapa tak muhasabah salahkan lah diri sendiri.

SENGSARA, DERITA DAN SUSAH BILA PEMBANGKANG TERUS MENERUS MERACUN MINDA RAKYAT... CUMA KESIAN PADA YANG BODOH TERUS PERCAYA... FIKIR LAH !!!

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.