Thursday, March 9, 2017

JOM MENYOKONG KERAJAAN BERHADAPAN KRISIS KOREA UTARA - PADAH APABILA ANAK MANJA ALA BOBOI JADI PEMIMPIN UTAMA

Kalau dah anak manja ala BOBOI memerintah negara komunis terpencil pula tu inilah jadinya memang amat BODOH, BANGANG dan BAHALOL segala keputusan, tindakan dan otak hanya bertaraf kepala jamban.

Al-Kisah nya krisis ini bermula apabila Kim Jong-nam abang Kim Jong-un pemimpin boboi Korea Utara telah dibunuh di KLIA. Maka Polis Malaysia mahu melakukan bedah siasat.... dan siasatan terperinci sebab berlaku jenayahkan... tak kiralah dia dibunuh agen perisikan sulit rahsia ka... tapi jenayah berlaku kenalah siasat...

TAPI malaun kepala kentut pihak Kedutaan Korea Utara tak bagi, alih-alih nak tuntut balik mayatnya terus yang mana tanpa mayat berkenaan pasti sukar kan siasatan. Pendirian polis kita ialah sila ikut prosedur Malaysia... walau pun yg terlibat rakyat korea dah dia mati di sini kena ikut lah prosedur malaysia...  Tak puas hati punya pasal, Duta Korea Utara iaitu Kang Chol mempertikaikan undang-undang Malaysia....

Malaysia siap beri peluang utk DUTA kaki jilat ini beri penjelasan hingga habis tempoh... Maka Malaysia mengisytiharkan Kang Chol sebagai “persona non grata” (orang yang tidak dihargai), dengan erti kata lain, kena halau... pegi berambus... get out!!!


JUSTIFIKASI TINDAKAN MALAYSIA

Tindakan yang diambil oleh Kerajaan Malaysia dalam berhadapan konflik dengan Korea Utara adalah demi mempertahankan kedaulatan dan kepentingan rakyat negara ini.

Pengerusi Pertubuhan Kebajikan Serantau Muslim (Serantau Muslim), Dr. Raja Ahmad Iskandar Raja Yaacob berkata, kerajaan Malaysia memang perlu menyatakan pendirian berbentuk penafian dengan amaran keras kepada Korea Utara.

“Dengan rekod hak asasi manusia yang sangat buruk di Korea Utara, pilihan terakhir Malaysia adalah membeku hubungan diplomatik dan mengusir Duta Korea Utara pulang sebagai mesej pendirian.

“Tindakan Korea Utara menghalang pegawai-pegawai kedutaan dan rakyat Malaysia di Korea Utara pulang telah melanggari semua konvesyen antarabangsa. Lantaran itu, Malaysia perlu mengambil langkah yang sama terhadap Korea Utara yang mana ianya dibenarkan oleh undang-undang antarabangsa,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.


TUDUHAN TINDAKAN KERAJAAN TIDAK BIJAK
.

Mereka yang komen negatif patut sedar mereka TIDAK PATRIOTIK dan menyerlahkan tahap kebodohan yang maha tinggi.

Dari permulaan drama ini Malaysia telah bertindak mengikut undang-undang dan norma antarabangsa. Namun, bedah siasat akan mendedahkan kebenaran tentang kematian misteri Kim Jong-nam. Kedegilan Korea Utara dalam memberi kerjasama seolah-olah memberi tanda ada udang di sebalik mee Jajangmyeon. 

Apa yang Korea Utara buat sekarang ialah “blackmailing” (peras ugut). Ini bukan kali pertama. Tanyalah jiran Korea Utara iaitu Korea Selatan dan Jepun sudah berapa kali diperas ugut olehnya.

Adakah Malaysia berhak untuk mengisytiharkan Duta Korea Utara sebagai “persona non grata”? Ada. Ia telah diperuntukkan dalam Artikel 9, Konvensyen Vienna Mengenai Hubungan Diplomatik 1961. 

Yang bersalah dalam hal ini ialah Korea Utara kerana 11 rakyat Malaysia yang berkhidmat dalam kedutaan (9 orang) dan World Food Programme (2 orang) ditahan itu ada kekebalan diplomatik (“diplomatic immunity”).

MALAYSIA TAKUT KOREA UTARA? DIPLOMAT RUSIA PUN PERNAH KENA HALAU TAU



Dalam konteks Malaysia pula, ini bukan kali pertama negara kita mengusir diplomat asing sebagai status ‘persona non grata’ waima dengan kuasa besar dunia yang kekuatan tenteranya jauh lebih hebat berbanding kita sendiri. Antara mendapat liputan luas media antarabangsa sebelum era kemunculan laman sosial maya, ialah kes tiga diplomat Kedutaan Kesatuan Soviet (kini Rusia) pernah dihalau pada 1981 kerana melakukan aktiviti pengintipan.

Untuk rekod, salah seorang setiausaha sulit Tun Dr. Mahathir Mohamad turut ditahan pihak polis kerana menjadi ejen perisik Soviet, dan ia berlaku beberapa hari sebelum beliau dilantik sebagai perdana menteri yang keempat. Jangan lupa, tindakan Malaysia berani menghalau staf diplomatik Soviet kemudian diikuti negara jiran, Singapura dan Indonesia atas sebab sama, namun pembangkang ketika itu tidak menjadikan ia bahan polemik di Parlimen.

Bayangkan, jika dengan pihak Soviet yang pernah menaungi Korea Utara sepanjang Perang Dingin dengan AS pun, Malaysia boleh bertindak ‘garang’, apatah lagi rejim diktator Jong-un yang hidup dalam ketakutan dan penuh ilusi.


SENANG CERITA

Dalam hal ini, orang asing sedang memijak kepala kita kerana kita mempertahankan hak kedaulatan kita, jadi kita harus bersatu sebagai rakyat Malaysia yang bermaruah, bukan memperlekehkan kerajaan sendiri.

Kalau di saat ini pun anda masih mahu menjadi zombie politik, mohon sila berpindah ke Korea Utara. 



http://www.mynewshub.cc/utama-sensasi/teguran-pedas-buat-yang-kecut-dengan-korea-utara/

4 comments:

Anonymous said...

Dari sokong kerajaan umno najib aku rela sokong KU.. Mampos la ko Dan najib.

Anonymous said...

Terbaik lah kerajaan Malaysia.

Anonymous said...

Aku sokong kerajaan.

Anonymous said...

bangsat betul ananimus diatas... setakat sembang ja boleh la... tak ad atelur kau ni..
cabar kau teror sgt... pegi isi borang serah kerakyatan...
lepas tu pegi kedutaan korea utara mohon kerakyatan sana ya...
panggil press sumer umum kan bg satu dunia tahu...
kaki sembang... otak dekat lutut... cina kimak
bawa sekali anak bini mak bapak atok nenek kau sekali...
moga cerah masa hadapan keturunan kau.
yelah mungkin dapat kerja cuci kepala peluru berpandu mana tahu kan
hehehehe...

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.