Friday, January 23, 2015

GEMA AZAN SEMAKIN SEPI DI PULAU PINANG CINA LIM GUAN ENG MAKIN NAIK TOCANG MELAYU BODOH IKUT TANPA SOAL

Selama lebih 1000 tahun gema azan yang berkumandang di pulau pinang dan tanah melayu amnya tidak pernah dipersoalkan namun dewasa ini sebaik DAP bersama pakatan haram jadah mula mendominasi pemerintahan di beberapa negeri protes dari kafir harbi mula kedengaran... dan yang BERANI menyalak adalah kafir harbi yang duduk negeri di bawah pemerintahan pakatan seperti di PENANG dan SELANGOR... berani hingga menulis surat kepada kerajaan negeri dan paling tragis Kerajaan DAP penang BERANI keluarkan surat arah azan diperlahankan atau azan tanpa pembesar suara...


Sedarkah kita umat Islam menyokong Pakatan haram jadah bermakna kita menyumbang kepada kemusnahan dan merendahkan ISLAM... Apa PAS yg konon Islamik mahu terus berdiam diri merelakan PAS bersekongkol dengan golongan munafikun (PKR) dan kafir harbi laknatullah (DAP)? Dimana martabat ISLAM yang konon mahu diperjuangkan PAS??? Kalimah Allah mahu digadai, negara islam ditolak, hukum hudud digagalkan, azan diperlahankan, PAS menjadi boneka dan alat menarik umat Islam menghalalkan kerja HARAM mereka... Sedarlah sebelum terlambat... Umat Islam WAJIB BERSATU!!!

PETIKAN BERITA

PETALING JAYA: Yang Dipertua Persatuan Anak Jati Melayu Pulau Pinang (PAJIM), Yusof Mohamad menyelar tindakan pihak pengurusan beberapa masjid yang dilihat tunduk kepada tekanan dan aduan orang bukan Islam berbanding menjaga martabat dan ibadah agama Islam.
Menurutnya, tindakan itu dilakukan setelah mendapat aduan daripada masyarakat setempat bahawa Masjid At Taqwa, Taman Tun Sardon tidak lagi melaungkan azan Subuh menggunakan pembesar suara yang dapat didengar oleh masyarakat Islam.
“Setelah diselidiki wakil pihak pengurusan masjid mengesahkan bahawa perkara itu terjadi ekoran aduan yang diterima oleh masyarakat bukan Islam di situ.
“Walhal, selama berpuluh tahun ini, seruan azan yang berkumandang dengan menggunakan pembesar suara dilakukan tanpa sebarang halangan di masjid tersebut termasuk di masjid-masjid seluruh negara,” katanya dalam satu surat rasmi yang ditujukan kepada Yang Dipertua Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang.
Jelas surat yang bertarikh pada 20 Januari lalu, perkara itu amat mengecewakan serta mencemarkan martabat agama Islam sebagai agama persekutuan.
“Azan merupakan lambang utama dan ibadah kepada umat Islam. Seperti yang YDP sedia maklum, fungsi azan itu sendiri adalah untuk menyeru dan memanggil umat Islam menunaikan solat.
“Jika seruan azan itu tidak dilakukan, maka apakah fungsi azan itu dapat dicapai. Malah dalam agama Islam, telah disunatkan agar dikuatkan seruan azan supaya masyarakat sekitarnya dapat mendengar,” ujarnya.

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.