Friday, May 15, 2009

D.Y.M.M SULTAN PERAK DAN ISTANA MURKA PADA MB HARAM NIZAR DAN PAKATAN RAKYAT

.
Salam Perjuangan...
.
Kesimpulannya yang terbukti kini D.Y.M.M Sultan Perak AMAT MURKA pada MB Haram Nizar dan Pakatan Rakyat... apa taknya derhaka dan melawan titah Sultan serta memutarbelitkan kenyataan dengan menggunakan nama sultan sebagai sandaran walhal sultan tidak pernah tahu atau terlibat... Sultan diheret ke kancah politik oleh Nizar dan dicalarkan maruah dan martabat dengan keputusan sultan diperkotak-katikkan hingga dibawa ke Mahkamah yg memutuskan keputusan sultan katanya SALAH...
.
Demi kuasa yg disokong oleh cina Nizar sanggup menjadi penderhaka dah lah pulak tu sanggup gadaikan hak melayu tanah dan keistimewaan lain dan beri pada cina semata-mata nak dapatkan sokongan... rendahkan martabat Islam dengan merendahkan taraf mufti lebih rendah dari exco cina yg dipujanya... ikuti 2 peristiwa yg membuktikan D.Y.M.M Sultan Perak murka pada Nizar...
.
1. Terlebih dahulu mari sama sama kita bacakan ALFATIHAH... Rakyat Perak merasa amat sedih keatas kembalinya karahmatullah allahyarham RAJA BAHAROM IBNI ALMARHUM SULTAN YUSSOF IZZUDDIN SHAH GHAFARULLAHHU-LAH , rakyat PERAK mendoakan semoga allah menempatkan arwah disisinya... AMIN!
.
Dalam majlis ziarah lebih kurang jam 1.00 tengahari HALOBA NIZAR datang, Dia bersalam dengan ADUN-ADUN BN termasuk Dr Zambry sendiri. Apabila mendapati di dalam kediaman rumah tersebut juga dihadiri oleh kebawah duli SULTAN PERAK dan RAJA PEMAISURI TUANKU BAINUN, Nizar terus membacakan DOA utk allahyarham (biasa ler... memang dia suka sangat tunjuk alim dan tunjuk handei. pekara rampas microphone dan jadi imam dalam masjid memang menjadi kesukaan dia tambah lagi kalau majlis yang dianjurkan UMNO) Seperti kebiasaannya, semua hadiran akan menadah tangan utk mengaminkan doa yang dibaca oleh nizar, semua termasuk RAJA PEMAISURI TUANKU BAINUN, HANYA SEORANG SAJA TIDAK... SULTAN AZLAN SHAH...
.
Tuanku hanya berpeluk tubuh, maha besar ALLAH telah memperlihatkan pada kita PENDEHAKA NIZAR sememangnya tidak disenangi Sultan walaupun berbohong pada rakyat mengatakan mengadap sultan untuk membubarkan DUN satelah pengesahan makamah TInggi, Yang hakikinya sebenarnya nizar mempertikaikan perlantikan Dato'Dr Zambry sebagai MB oleh Sultan Perak. Menderhaka terhadap sultan dan menjelajah seluruh Perak menghasut rakyat dengan mengatakan ZAMBRY MB HARAM... sebenarnya SULTAN PERAK lah yang menjadi sasaran menderhaka oleh nizar MENGEJUTKAN LAGI!
.
selepas habis bacaan doa oleh nizar, TUANKU YANG BERPELUK TUBUH MENGANGKAT TANGAN KANAN SAMBIL MENGIBAS (signal suruh balik, pehhh... rakyat dah agak dah! itu kira baik ler kalau diikutkan zaman kesultanan dahulu, tak cukup darah ler jawabnya, bersyukurlah nizar Sultan Kita amat adil dan amat perihatin. Miker baru nak jadi MB dah nak tunjuk kuasa... semua nak buang... sampai Sultan pun nak disangah! ANGKUHNYA NIZAR!
.
Sumber : di SINI
.
.
2. Sewaktu Perasmian Persidangan DUN D.Y.M.M Raja Muda Negeri Perak telah memanggil nizar dan Cina Babi sebelum berucap... Inilah apa yang diperkatakan oleh Raja Muda Negeri Perak, Raja Dr Nazrin Shah kepada dua ekor kerbau balau yang menjadi dalang kepada semua hura hara didalam Dewan Undangan Negeri Perak semalam……“Beta tak mahu terlibat didalam semua ini. Beta cuma mahu sampaikan ucapan perasmian Beta, jadi tolong hormati Titah Ucapan Beta…, kamu faham..??“Sekiranya kamu mahu kerjasama dengan Beta, kamu hendaklah hormati Titah ucapan Beta, FAHAM?!! ....“Sekarang pergi sampaikan!” [maksudnya Nizar dan Ngeh kena maklumkan kepada beberapa ekor lagi kerbau balau yang sedang berkumpul berdiri depan pentas diraja untuk mengambil tempat masing masing…] Demikianlah kata kata Raja Muda Perak yang disampaikan ketelinga dua ekor kerbau balau yang bernama Nizar dan Ngeh……
.
Petikan akhbar The New Straits Times bertarikh 8 Mei mukasurat 5, boleh dibaca laporan tersebut.… While Raja Nazrin took care to speak to them away from the microphone, his advice, which sounded more like an admonishment, was audible over the public address system.The Raja Muda told the duo: “ I don’t want to get involved in this. I just want to give my speech, so respect my speech, when I am giving it. You understand that? If you want to work with me in future, you have to respect my speech, Understand?“ So, go and tell that [to the Pakatan Rakyat state assemblymen who had stood together in front of the royal dais to take their seats “.
.
Jelaslah tingkah laku sumbang wakil rakyat wakil rakyat pembangkang di DUN Perak membuatkan Raja Muda terpaksa menegur ketua mereka. Lazimnya, jika mahu ditafsirkan sebagai perbalahan dan kedua dua pihak hendak disalahkan, sudah tentulah Raja Nazrin akan memanggil Dr Zambry bersama dengan Nizar untuk mendengar kata kata yang disebutkan tadi…., tetapi dalam insiden ini hanya Nizar dan Ngeh yang ditegur, untuk ditambah sambal kepada ulam cerita ini, cuba perhatikan betul betul bait bait kata Raja Nazrin itu, sebanyak DUA kali beliau agak tegas bertanyakan kepada Nizar “You UNDERSTAND?”.
.
Sumber Di SINI
.
jadi tuan puan... kenapa penderhaka ini yg kita julang walhal sultan yang kita junjung adalah benar dan tidak melampaui batasan atau melakukan kesalahan... tindakan sultan ini ada sebabnya... Nizar menyanggah sultan dan menderhaka bukan kerana sultan zalim.... tetapi adalah demi kuasa yang mana kuasa ini disokong oleh orang cina... yg pasti selepas ini tindakan kerajaan dibawah nizar akan terus melebihkan kaum cina yg terbukti semasa memerintah selama 10 bulan dahulu... walhal milik siapakah tanahair ini kalau bukan melayu yg harus mendapat hak utama... "kera di hutan disusukan anak di rumah mati kelaparan"... "cina yang senang dan kaya bertambah senang dan kaya... melayu yg miskin dan ketinggalan tidak dihiraukan"... BODOH YANG AMAT hanya demi kuasa...
.
Teruskan Perjuangan..... kepada Allah Berserah
.

4 comments:

Melayu Penang said...

Hidup Anwar & Nizar... !!! Hang Jebat menderhaka kerana rakyat... demi KETUANAN RAKYAT... Sultan Bukan Tuan, daulat Sultan kerana Rakyat... Ingat tu...

Pemuda PAS said...

Pedulikan istana... apa dia tahu kehidupan kita diluar... kita berjuang demi ISLAM bukan raja tau melayu... ISLAM adalah tertinggi... BODOH & BANGSAT sapa tak faham ni... Hidup Nizar! Hidup PAS! Sokong KETUANAN RAKYAT...

ARS said...

jadi tuan puan... kenapa penderhaka ini yg kita julang walhal sultan yang kita junjung adalah benar dan tidak melampaui batasan atau melakukan kesalahan... tindakan sultan ini ada sebabnya... Nizar menyanggah sultan dan menderhaka bukan kerana sultan zalim.... tetapi adalah demi kuasa yang mana kuasa ini disokong oleh orang cina... yg pasti selepas ini tindakan kerajaan dibawah nizar akan terus melebihkan kaum cina yg terbukti semasa memerintah selama 10 bulan dahulu... walhal milik siapakah tanahair ini kalau bukan melayu yg harus mendapat hak utama... "kera di hutan disusukan anak di rumah mati kelaparan"... "cina yang senang dan kaya bertambah senang dan kaya... melayu yg miskin dan ketinggalan tidak dihiraukan"... BODOH YANG AMAT hanya demi kuasa...


-SULTAN YG BENAR DAN TIDAK MELAMPAUI BATASAN ATAU MELAKUKAN KESALAHAN??? TAK PERNAH LAKUKAN KESALAHAN???....HEHEHE....LEBIH BAIK KITA UTAMAKAN ALLAH S.W.T. ITU YANG PALING UTAMA....KONON NAK HORMAT SULTAN LEBIH2 TAPI PERINTAH ALLAH S.W.T DIABAIKAN....RENUNGKANLAH!!!

Salam Perjuangan said...

Surah al-Nisa’ ayat 59 mengingatkan :
“Wahai orang-orang yang beriman, taatlah kamu kepada Allah dan taatlah kamu kepada Rasul dan juga kepada Ulil Amri (Orang-orang yang berkuasa) dari kalangan kamu...

kepada saudara ARS... ada ke kita minta atau promosi supaya mentaati Sultan melampaui taatnya kita kepada Allah SWT? rasanya macam gimik politik ciptaan PAS la pulak demi menampakkan PAS lebih ISLAM dari UMNO...

Antara tanda-tanda org beriman ialah antaranya org itu mentaati Allah, Rasul dan pemimpin... selagi pemimpin itu tidak menyuruh kita lakukan perkara mungkar dan halang kita melakukan ibadah... sekarang fikir... ada pemimpin kita suruh kita buat perkara mungkar atau halang kita dari beribadat? malahan syiar Islam telah berkembang lebih besar dibawah kepimpinan sekarang... betul tak?

Sekarang fikirkan... di golongan manakah kita ini kita? apakah kita tergolong dalam golongan yg dinyatakan oleh Al-Quran itu... dan apakah pembalasan bagi org-org yg derhaka dan berpaling dari mentaati Allah, Rasul dan Pemimpinnya???

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.