Monday, November 1, 2010

TOK GURU NIK AZIZ PENIPU : GERAN TANAH PALSU

PAS KENA JAWAB NI... ISLAM TAK AJAR BERBOHONG, KHIANAT DAN MENGANIAYA RAKYAT DEMI KUASA...

Petikan : Anwar Pembohong

Rozali Bin Rodin menunjukkan sijil yang dianugerahkan oleh Nik Aziz sambil diperhatikan oleh YB Dato Hamidah dan Dato' Rosni
Masalah yang dibangkikan adalah pemberian sijil geran tanah palsu yang dianugerahkan sendiri oleh Tuan Guru Nik Aziz kepada 300 penduduk Kg. LapanJaya pada tahun 2007 iaitu sebelum PRU12. program tersebut diadakan di Sekolah kebangsaan Limau Kasturi dekat sini. Menurut Rozali Rodin iaitu seorang penerima sijil geran tanah, 300 penduduk tersebut telah dijanjikan oleh Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Aziz Nik Mat, pemilikan Ladang Rakyat sejumlah 10 ekar seorang dan sebuah rumah untuk didiami.

Malangnya sehingga kini tiada apa-apa pemilikan yang berlaku, malah rumah yang dikatakan bakal diduduki oleh mereka selepas PRU 2008 juga cuma hanya tinggal janji sahaja. Ini bermakna sijil yang dikurniakan oleh Menteri Besar Kelantan Tuan Guru Nik Aziz pada tahun 2007 iaitu sebelum PRU12 tahun 2008 adalah sijil palsu. Difahamkan juga Nik Aziz berjanji sendiri dengan 300 penerima sijil geran tersebut supaya mengundi PAS jika mahu program pemilikan tanah itu diteruskan.

Nik Aziz juga
berjanji, jika Pas berjaya menang dalam pilihan raya (PRU 2008), semua pemegang sijil itu bukan sahaja akan diberikan lot tanah seluas 10 ekar, tapak rumah malah akan menerima bayaran sebanyak RM700 serta bonus RM200 setiap bulan.Tetapi apabila PAS menang dan dapat menubuhkan kerajaan di Kelantan dengan majoriti 2/3 pemilikan tanah sepi sahaja seolah-olah tiada apa-apa janji yang pernah ditabur oleh mereka, tetapi tanah di Lojing semakin rancak digondolkan oleh syarikat dari Singapura.

Sijil pemilikan tanah yang diberikan oleh Tuan Guru Nik Aziz
Sijil sebenar yang ditunjukan oleh En Rozali

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.