Friday, November 12, 2010

BANJIR MEMBUKA BELANG SEBENAR KERAJAAN PAS KEDAH - MB AZIZAN MENGAMUK


Sumber : Angin Perubahan

PAS Kedah Takut Dengan Kebenaran

12 November 2010, 103 orang mangsa banjir yang tinggal di pusat pemindahan banjir di Sekolah Kebangsaan Alor Janggus dihalau keluar oleh kerajaan PAS negeri Kedah (baca sini). Mereka diarah berpindah dengan segera melalui pembesar suara dan hanya diberi tempoh lima minit untuk berangkat keluar. Diskriminasi ini dibuat terhadap 103 orang mangsa banjir tersebut semata-mata kerana perbezaan fahaman politik. Sebagai kerajaan negeri, Ustaz Azizan tidak boleh melayan mangsa banjir mengikut warna politik.

Azmi Md Isa (Pengerusi JKKP Tok Keling) telah mendedahkan dalam video ini tentang diskriminasi yang dilakukan oleh kerajaan PAS negeri Kedah dalam agihan bantuan banjir. Kejadian berlaku pada 4 November 2010 di pusat pemindahan banjir di Alor Selut. Biarpun bantuan banjir telah diturunkan untuk diberikan tetapi ianya diambil semula setelah mendapati majoriti mangsa banjir tersebut adalah ahli UMNO. Malah ada wakil rakyat PAS yang tutup telefon dan mendakwa berada di luar negara ketika banjir berlaku di Kedah. Menyalahkan pula pembinaan landasan berkembar sebagai penyebab banjir. Tanggungjawab sebagai kerajaan negeri perlu dilaksanakan dengan saksama bukannya menyalahkan orang dan pihak lain. Lebih teruk jika "buat kelaku" di depan wartawan. Mengapa perlu bermusuh dengan media?

10 November 2010, Ustaz Azizan akhirnya tidak dapat lagi menahan tekanan dan beban tugas untuk menyelesaikan masalah banjir di Kedah. Akhirnya Ustaz Azizan mula "bebai" depan wartawan (lihat video). Akibat tidak tahan lagi dengan kebenaran yang didedah oleh media, maka Ustaz Azizan mengambil tindakan untuk mengharamkan media ketika sidang Dewan Undangan Negeri Kedah berlangsung. Takut banyak perkara yang tidak kena lagi akan dibongkar oleh media. Bila dihubungi, Ustaz kata "saya sangat sibuk, saya dalam mesyuarat." Beginilah keadaannya di Kedah, bila satu demi satu berita tentang ketidak adilan PAS dibongkar, akhirnya media terus diharamkan di Kedah. Sampai bila Ustaz Azizan hendak bersembunyi dari kebenaran?

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.