Wednesday, November 3, 2010

GERAN TANAH : PAS RASUAH RAKYAT SAMBIL MENIPU


SIJIL PENEMPATAN ( RM1)


Sijil, Jacket, Sampul Berisi Wang Tunai - Rm 300

Sama Macam Gambar Di Atas Tetapi Tak Dapat Jacket... ini kena minta duit lebih...


Lihat la Jalan ke syurga... pandang atas "kata Nik Azizi"... Ambo dapat raso ermmm... hasil rasuah ni... ermmm... "kata penerima"



Lihat betul-betul wajah pakcik di atas. Wajahnya nampak kecewa dan seolah-olah telah tahu bahawa sijil yang dipegangnya hanya kertas kosong dan tidak akan dapat tanah seperti yang dijanjikan Kerajaan Kelantan.

SERONOKKAN... HA HA HA!

TAPI BERIKUT ADALAH REALITI SEBENAR



Ianya bukan boleh dianggap sebagai rasmi dengan hanya di sokong oleh Menteri Besar.Dengan demikian, sijil pengiktirafan (gambar di atas) yang diberikan oleh Dato Nik Aziz tidak merupakan surat tawaran rasmi dari pihak kerajaan.


Ianya menyerupai sijil palsu penyertaan dalam Ladang Rakyat (gambar atas) yang telah didedahkan berlaku di Kampung Lepan Jaya yang telah diberikan oleh Dato Nik Aziz pada tahun 2007.

Adakah ini tipu helah yang sama dilakukan oleh kerajaan negeri terhadap penduduk Kampung Lepan Jaya kepada penduduk orang Asli Pos Sendrop???


KES 2007 YANG MASIH TIDAK SELESAI

PETIKAN ARTIKEL DULU :-

Masalah yang dibangkikan adalah pemberian sijil geran tanah palsu yang dianugerahkan sendiri oleh Tuan Guru Nik Aziz kepada 300 penduduk Kg. LapanJaya pada tahun 2007 iaitu sebelum PRU12. program tersebut diadakan di Sekolah kebangsaan Limau Kasturi dekat sini. Menurut Rozali Rodin iaitu seorang penerima sijil geran tanah, 300 penduduk tersebut telah dijanjikan oleh Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Aziz Nik Mat, pemilikan Ladang Rakyat sejumlah 10 ekar seorang dan sebuah rumah untuk didiami.

ARTIKEL PENUH DISINI : Tok Guru Nik Aziz Penipu Geran Tanah

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.