Thursday, November 18, 2010

DAP TERUS PINGGIRKAN MELAYU - KINI PBT MILIK MEREKA


Sumber : Angin Perubahan


DAP Sudah Jajah PBT

Sesudah tanah dirampas di Pulau Pinang, orang Melayu digelar dengan panggilan "monyet", gambar orang Melayu dipijak, kontraktor Melayu dituduh tidak guna, rumah dan gerai orang Melayu dirobohkan kini DAP mengorak langkah untuk jajah Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) pula. 14 November 2010, DAP telah melakukan pilihan raya untuk PBT di Penang Chinese Girls Alumni Association. Hanya 300 orang yang mengundi untuk 5 jawatan Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) dan 4 jawatan dalam Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP). (lihat video) Tiada seorang pun orang Melayu yang terpilih (baca sini).

Tiada seorang pun wakil Melayu dalam PBT. Ini strategi halus DAP usir orang Melayu dari tampuk kerajaan negeri dan PBT. Mereka menjadi ghairah dan rakus kerana ada orang Melayu dalam PAS dan PKR yang sokong tindakan DAP ini. Sebenarnya apa yang dilakukan oleh DAP ini jelas menyalahi Perlembagaan Persekutuan (baca sini).

Menyalahi alahi apa yang termaktub dalam Akta Kerajaan Tempatan 1976 [Akta 171]. Subseksyen 15(1) Akta 171 serta membelakangkan Majlis Negara bagi Kerajaan Tempatan (MNKT) dalam mengubah sesuatu dasar. DAP tidak boleh dibiarkan sebegini, satu tindakan undang-undang perlu dilakukan oleh Peguam Negara untuk mendakwa tindakan DAP ini. Mereka sudah melampaui batas dan biaDAP. Ketika orang Melayu masih belum sedar sedar, inilah waktu terbaik untuk DAP akan menjadi lebih melampu lagi. Sampai bila hendak jadi begini?

KERAJAAN PUSAT BILA NAK BERTINDAK??? NI DAH SALAH BAB UNDANG-UNDANG NI...


No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.