Monday, May 27, 2013

IDEA GENIUS PARTI KALAH - GABUNG BN SATU PARTI SUPAYA SENANG CINA SABOTAJ HANCURKAN TERUS UMNO DARI DALAM

Apa ke jadah kita nak layan cadangan BODOH dari parti GERAKAN yang mahukan BN bergabung jadi satu parti sahaja... kenapa nak layan sebab parti GERAKAN ni Parti yang dah season, lapok dan KALAH TERUK masa PRU13. Nak menangkan parti sendiri pun GAGAL ni nak bagi cadangan pada kita... Bull Shit!!!


Nak tau sebab Gerakan nak BN dijadikan 1 (satu) parti sahaja.

1. MAHU HANCURKAN UMNO yang mendokong Melayu dan ISLAM - Sekarang CINA tau Melayu dan ISLAM kuat sebab ada UMNO so mereka guna GERAKAN untuk cadangkan penggabungan so dengan cara itu mereka boleh sabotaj UMNO yang mendokong Melayu dan ISLAM dari dalam... mereka akan guna kuasa "wang" untuk jatuhkan pemimpin melayu-UMNO dan akhirnya kuasai BN. Tengoklah sekejap lagi MCA akan bersuara dalam nada yang sama dengan disokong DAP.

2. MAHU SABOTAJ PENYATUAN ISLAM MELAYU MENERUSI UMNO DAN PAS - CINA sedang menggelabah sebab jika UMNO terus kekal dan berjaya bersatu dengan PAS maka kuasa ISLAM dan MELAYU berpadu jadi satu suara maknanya cina hilang "bargain power" dan dikhuatiri dipinggirkan kerana MELAYU dan ISLAM boleh memerintah dengan selesa tanpa mereka.

3. MAHU MEMECAHKAN SOKONGAN MELAYU ISLAM YANG BERPAKSIKAN KEPADA UMNO - CINA melihat Punca Melayu ISLAM KEKAL BERKUASA kerana majoritinya bersatu di bawah UMNO dan dengan membubarkan UMNO menjadikan gabungan entiti BN sahaja akan memecahkan sokongan padu melayu kepada UMNO kepada PAS, PKR dan mungkin serpihan lain seperti PERKASA, BERJASA dan lain-lain. Perpecahan teruk melayu akan akhirnya menyebabkan MELAYU HILANG KUASA kepada CINA.


4. MAHU BERMAIN SANDIWARA 2.0 - Cina sekarang memainkan sentimen tidak akan menyokong BN kerana UMNO TOTOK memperjuangkan Melayu dan ISLAM. Kononnya dengan membubarkan UMNO kepada entiti gabungan BN sahaja akan menarik kembali sokongan cina... BODOH SUNGGUH KALAU ANDA PERCAYA!!! PRU13 lalu Ahli Gerakan dan MCA pun kempen suruh cina UNDI DAP lah... kalau gabung sekalipun cina tetap akan sabotaj dan undi DAP... Tak cukup kena kencing dengan cina ke masa PRU13 lepas??? atau Najib dan UMNO nak terminum air kencing cina baru sedar???

KALAU HANG PA RASALAH ADA SEBAB LAIN KENAPA GERAKAN NAK SANGAT BN JADI ENTITI TUNGGAL SATU PARTI... SILA POST KOMEN YA... TQVM

sumber : Berita Harian

8 comments:

Anonymous said...

Pada mata aku, gerakan dan mca adalah JARUM dap untuk memusnahkan BN/UMNO dari dalam. Mungkin kekalahan dalam PRU-PRU yang lalu adalah disengajakan untuk memberi laluan kepada PR agar BN/UMNO kehilangan kuasa. KITA kena WASPADA. yang sama melayu islam (macam pas dan pkr) pun sikit pun tak leh caya) apatah lagi puak puak sepet lagi kafir tu.

Anonymous said...

memang betul tu... cina dap, gerakan, mca sudah salah sangka yang tanpa cina, kerajaan BN akan tumbang... sekarang mereka mengatur strategi lain untuk menumpas UMNO, dan inilah salah satu daripada strategi mereka...

Anonymous said...

HAI ANAK MUDA MELAYU, BANGKITLAH PERTAHANKAN UMNO. JANGAN BIARKAN UMNO DIPERLEKEHKAN OLEH BANGSA LAIN. KENANGLAH JASA DATUK MU DULU MEMPERJUANGKAN UMNO, ADA KAH KAMU PULA INGIN MENGHANCURKANNYA? BIAR PUN SATU HARI NANTI UMNO TINGGAL SENDIRIAN, JANGAN BIARKAN UMNO LENYAP DI BUMI MELAYU INI. LIHAT LAH DAN PERHATIKANLAH, AKAN ADA AHLI UMNO YANG MENYOKONG UMNO DIBUBARKAN DENGAN ALASAN TUNTUTAN SEMASA.
NAMPAKNYA YANG MEMPERTAHANKAN UMNO HANYA LAH GOLONGAN BAWAHAN YANG TIDAK MEMPUNYAI KEPENTINGAN APA APA DALAM PARTI, JAUH SEKALI BERPENDAPATAN TINGGI. SAMA SAMA KITA TENGOK NANTI........
KEPADA PEMIMPIN UMNO, KAMI TELAH BERI KEPERCAYAAN KEPADA KAMU...jangan harapkan pagar membawa rebah.....

akmy said...

Pemuda Gerakan Pulau Pinang telah menyatakan akan mengundi DAP pada PRU-13. MCA dan Gerakan pula tidak bersungguh-sungguh untuk menangkan BN pada PRU baru lalu. Sebenarnya MCA dan Gerakan merasa terlepas satu beban apabila mereka kalah. Sebab itu MCA segera menyatakan tidak akan menerima jawatan dalam kerajaan. Mereka tidak tahan tekanan dari DAP yang menganggap mereka sebagai pembelot kepada bangsa Cina. DAP mengeksploitasi sepenuhnya isu Cina akan memerintah Malaysia selepas PRU-13. Hinggakan kaum Cina yang bekerja dengan kerajaan pun turut membantu DAP. Mereka akan menyembunyikan maklumat yang boleh melemahkan DAP dan membocorkan maklumat kerajaan kepada pemimpin DAP. Samalah seperti yang berlaku di Lahat Datu, adanya pengkhianat dalam PDRM sendiri. Mana-mana Cina yang masih ada sedikit kesedaran dan keberanian, akan menjadi mangsa ugutan serta cemuhan dari kongsi gelap DAP. Sama seperti yang berlaku kepada Teoh Beng Hock, setelah menerima panggilan ugutan dari pemimpin DAP, telah mengambil keputusan nekad terjun, bagi mengelakkan keganasan berlaku kepada tunangnya serta ibu bapa dan kaum keluarganya, jika dia terus mendedahkan kerja kotor pemimpin DAP Selangor. Apa yang malang ialah para pemimpin MCA dan Gerakan telah hilang semangat "setiakawan" yang diasaskan hasil perjanjian kemerdekaan. Mereka tunduk dan mengalah kepada kempen DAP kerana mereka sendiri tidak menghayati semangat kemerdekaan. Tanpa semangat kemerdekaan dalam diri pemimpin MCA dan Gerakan, masakan boleh mempengaruhi generasi muda Cina untuk mencintai Malaysia, yang terdiri dari pelbagai kaum dan agama. Mungkinkah Cina mahukan Malaysia mengamalkan polisi kaum seperti yang berlaku di Thailand, Indonesia atau Singapore, dimana orang-orang Cina hanya belajar dan bercakap di sekolah aliran Melayu sahaja. Selagi Cina dengan cara Cinanya maka janganlah diharapkan perpaduan dapat dicapai. Melayu telah berkorban semasa kemerdekaan iaitu menyerahkan hak bernegara di Tanah Melayu kepada orang Cina, dengan harapan kita boleh bersatu padu sebagai rakyat Malaysia. Tetapi rupa-rupanya, yang memberi itu pula hendak disingkirkan oleh 97 peratus orang Cina. Dalam pada bersalam-salaman dan bertepuk bahu, rupanya Melayu ditusuk dengan tikaman beracun dari belakang. Hanya Mat Sapu Melayu murtad yang sanggup makan babi dengan siharbi Lim Guan Eng, dari makan ayam dengan Najib. Mungkin babi itu telah disembelih oleh Khalifah orang-orang PAS bernama Lim Guan Eng.

Anonymous said...

Bila la melayu nak sedar..ya allah selamatkanlah umat islam dan bangsa melayu di bumi bertuah ini..

helang said...

Gerakan dan mcm tak mahu menerima sebarang jawatan disebabkan kerana mereka secara halus memberi laluan kpd dap utk disokong. Dgn alasan tiada kaum cina dlm gomen maka org cina wajib sokong dap. Tapi kita tak takut sbb cina yg sokong bn cumalah sekitar 10% dari keseluruhan. Andaikata 10% ini beralih sokongan maka ia tak menjejaskan. Satu cara yg terbaik ialah pinggirkan saja kaum ni. Sbb tanpa mereka Malaysia akan tetap berjaya. Umno mesti selalu ada telor utk melakukan perubahan.

Melayu Raya said...

Pimimpin kita kena ada telor.cukup2la dah beri masa pru13.ini bangsa yg tak kenang budi.Beri betis mahu paha.ajar mereka 1Malaysia adalah 1bahasa melayu1sekolah melayu 1budaya melayu 1negara melayu MALAYSIA.

Anonymous said...

najib ko jgn cari pasal.ISA blh lagi ko hapuskan,kalau umno parti kebanggaan org melayu pun ko nak buang,aku tak tau nak kata apa lagi kat hang.drp hang nak buang umno,baiklah hang je berhenti ddddddrp jadi pm

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.