Thursday, May 23, 2013

DEWAN PERHIMPUNAN CINA KL DAN SELANGOR SOKONG PEMBANGKANG APA DS NAJIB DAN BN MAHU TERUS DI KENCING KAUM CINA BABI BANGSAT RASIS

Nampaknya masyarakat Cina sudah semakin membuka pekung di dada. Mereka kini sudah semakin berani menunjukkan “warna sebenar” mereka. Siapa yang mereka sokong dan bagaimana corak mereka berfikir semakin terserlah!

Baru-baru ini Ketua Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor (Pemuda KLSCAH), Robert Lua Khang Wei, tiba-tiba bersuara marahkan pihak polis dan mendesak agar Adam Adli dibebaskan dari tahanan reman di lokap.



Malah dia dengan berani menggesa kita semua rakyat Malaysia supaya sama-sama menyertainya berhimpun beramai-ramai di depan Balai Polis Jinjang dan terus berada di situ sehingga bekas pelajar UPSI itu dibebaskan pihak berkuasa.



Kata Robert, tindakan menahan Adam Adli itu tidak adil dan bersikap “double standard” apabila pihak berkuasa tidak menahan bekas hakim Mahkamah Rayuan, Datuk Mohd. Noor Abdullah, yang kononya mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman tidak pula ditahan polis.




Pertamanya, saya melihat tindakan Robert ini sebagai satu tindakan yang mengesahkan bahawa masyarakat Cina tidak lagi menyokong BN walaupun BN selama ini sering membantu mereka dengan berkongsi “kek ekonomi”, sama ada diperingkat negeri atau pun di persekutuan.



Terima kasih kepada Robert atas pengesahan itu. Saya tak kisah jika Robert menyokong Pakatan Haram, sekurang-kurangnya dia tidak lagi hipokrit dan berlakon menyokong BN dan “sebat projek” macam orang tak punya maruah!



Keduanya, tindakan Robert ini membuktikan bahawa Dewan Perhimpunan Cina di seluruh negara juga mengambil tahu dan mementingkan hal ehwal politik. Dan saya positif mengatakan bahawa mereka ini adalah dalang yang mengarahkan seluruh masyarakat Cina di negara ini supaya mengundi Pakatan Haram pada PRU ke-13 yang lalu.



Meskipun dilihat sekadar Dewan Himpunan Cina, kini mereka sudah berani menceburkan diri dalam dunia politik dan mempersoalkan tindakan pihak berkuasa. Tak mengapalah. Menghormati semangat demokrasi, lantaklah kaum Cina nak sokong siapa pun. Tapi jangan menyesal di kemudian hari…



Saya ingin bertanya Robert, dia tahukah masalah sebenar tentang Adam Adli dan kenapa budak tak guna itu ditahan polis? Robert tahukah makna “demokrasi” yang dia sebutkan itu?



Robert mendakwa bahawa demokrasi juga bermaksud kebebasan bersuara dan kebebasan berhimpun serta tindakan polis menahan Adam Adli didakwa menyekat hak asasi manusia.



Tapi, Adam Adli sendiri tidak menghormati demokrasi apabila tidak dapat menerima kekalahan Pakatan Haram dalam proses demokrasi pada PRU ke-13 tempohari. Kerana tidak hormat pada demokrasi itulah maka dia menghasut orang ramai menggulingkan kerajaan menerusi demonstrasi jalanan!



Adam Adli tidakditahan kerana kebebasan bersuara. Dia bebas bersuara walau dalam penjara. Robert perlu faham bahawa Adam Adli ditahan polis kerana disyaki menghasut rakyat untuk melakukan huru-hara kerana sesuatu yang langsung tidak berfakta dan menentang semangat demokrasi.

6 comments:

Anonymous said...

Kita jihad ekonomi Melayu! BOIKOT KEDAI CINA!

Anonymous said...

Sikap kurang ajar adalah hadiah najib hapuskan akta talian hayat negara, Negara yg kebih maju dari Malaysia iaitu Singapore masih mngekalkqn Akta tersebut, Najib lu buat rakyat meluat dgn kamu dan jika ada pilihafaya kecil kita tak akan undi BN lagi, doa kami kamu akan lepas jawatan mcm paklah, kamu kata kamu mendengAr sebenarnya mamu masih pekak, masih buta mata dan perut. Ramai yg tak setuju kamu hapuskan semua akta itu tp kamu GILA nak pancing undi akhirnya ini yg kamu dapat, Bini kau tu masih menyibuk Halau dia duduk rumah main dgn kuching, dia lah bala BNkalah teruk

Anonymous said...

kerajaan.. tolong STOP laa beri tender2, beli2 barang, kasi projek2 kat CINA, please lahh... mereka dah rasa mereka cukup kuat sekarang. lebih elok kuatkan MELAYU/BUMIPUTRA yang sah sah setiap kepada negara dan kerajaan

Anonymous said...

Menteri KPDNKK YB Hasan Malek kata jangan...! kita rakyat Malaysia kena Share sama rata....sebab dia menang dan jadi Menteri walaupun sudah expired....KJ kata pun jangan...! kita kena nasionalis dan kena sayang cina..... Macam mana....?

Anonymous said...

Kedua menteri tu bukan sekadar mahu menjaga peniaga cina malah mungkin tinmdakan memboikot turun melibat kerugian atas diri mereka ... Siapa tahu ?

rakab said...

Dah jelas majoriti kaum cina menolak perkongsian kuasa dengan orang melayu. Melayu Pas dan PKR hanya dijadikan alat sahaja demi menjayakan agenda mereka.

Kaum cina tak mahu hak istimewa dinikmati oleh orang melayu dan bumiputera. Mereka tak mahu Islam sebagai agama rasmi persekutuan. Mereka mahu kesamarataan beragama!.

Hari ini kaum cina sudah berani menunjukkan belang mereka yang selama ini disembunyikan. Mereka sangat biadap dan melampau!.

Kerajaan dan pemimpin melayu yang menguasai tampuk pemerintahan negara hari ini wajib berbuat sesuatu. Mempamerkan sikap kemelayuan ketika ini bukan bermakna rasis tetapi ia sebenarnya adalah satu jihad mempertahankan hak.

Bangsa pendatang yang tak mengenang budi itu wajib diajar !!

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.