Monday, September 22, 2014

PKR N01 DUN PENGKALAN KUBOR : ADEGAN JIJIK MUNAFIK ALIM BERSERBAN GUNA AYAT AL-QURAN TAPI TABUR FITNAH MENIPU BERAKHLAK NAJIS

Terasa jijik yang amat bila melihat orang yang mengaku islamik, nampak alim siap bila bercakap berlapik ayat Al-Quran TAPI mulut serupa longkang apabila menabur fitnah, pembohongan dan bersikap kurang ajar... apa ISLAM ajar ke untuk berperangai buruk, jijik dan hina begitu???

Ini lah buktinya TERDAPAT golongan MUNAFIK AGAMA dalam PAS yang merosakkan imej, identiti dan kesucian perjuangan PAS... parah dan amat genting keadaan PAS bila ditambah wujudnya golongan liberal, pluralis dan sosialis dalam PAS itu sendiri yang disusup masuk oleh PKR, DAP dan elit sosialis...


VIDEO 1 : MUNAFIK DEDAHKAN DIRI DIA LEBIH PENJAHAT, PENIPU, PELAWAK DAN KAKI SPIN BERBANDING PIHAK YANG DIFITNAH




MUNAFIK NI Katanya PAS cuba nak gerakkan kempen yang lunak dan elak ketengangan mahu media main peranan... dia kata PAS tahu UMNO ni memang... kalau tidak jahat masih bukan umno... syarat nak jadi umno kena jahat ke dua kene penipu dan ketiga pelawok-cakap bohong pastu dia spin... umno hidup selama ini pun sebab pelawok penipu jahat dan spin... dulu kini dan selamanya... BENARKAH APA YANG DIKATAKAN??? SIAPA JAHAT, PENIPU, PELAWOK DAN KAKI SPIN YANG SEBENARNYA???

Katanya UMNO tikam pas masa pas bersama dalam barisan nasional dahulu... TAHUKAH ANDA BAHAWA KEMELUT DI KELANTAN DAHULU BERPUNCA PEREBUTAN JAWATAN DAN KUASA DIKALANGAN PEMIMPIN PAS SENDIRI... cuba study fakta bukan dengar cerita dongeng sahaja....

UMNO spin sebab katanya nama UMNO tu orang kampung tak reti nak sebut... United Malay National Organization... SEBAB NAMA DI TUDUH SPIN... BODOH KE BANGANG LEBAI YANG BERCAKAP NI?? ... WALHAL SEMASA PERJUANGAN MENUNTUT MERDEKA ORANG KAMPUNG KENAL DAN BERSAMA BERJUANG DENGAN UMNO... PAS WAKTU ITU TAK WUJUD LAGI...


CUBA KITA NILAIKAN SIAPA SEBENARNYA PENJAHAT, PENIPU, PELAWOK DAN  KAKI SPIN... BETAPA BAHAYA MELIHAT BUKTI WUJUD MUNAFIK YANG BERSELINDUNG DI SEBALIK AGAMA....

VIDEO 2 : JUM TENGOK BUKTI ORANG MUNAFIK SENDIRI BERCAKAP BUKTIKAN DIRI DIA MUNAFIK



DALAM CERAMAH dia kata tanda orang munafik ada 3... rujuk ceramah...

1.Apa bila dia berbicara dia berdusta - sebenarnya dia...
  - berdusta bila mengaitkan kerajaan bersyubahat dengan pembunuhan di selatan thai
  - berdusta mengatakan minyak diperairan Zon Ekonomi Eksklusif (ZEE) milik negeri

2 Apabila dia berjanji dia memungkiri - sebenarnya pihak...
   - Kerajaan PAS kelantan berjanji macam-macam namun apa yang telah ditunaikan???
   - PAS SUKA tabur janji atas nama islam namun selalu gagal menunaikan!!

3 Apabila dipercayai dia khianati - hakikatnya...
  - Rakyat beri kepercayaan namun kerajaan PAS Khianat bila projek lingkup tak jadi
  - Sokongan rakyat dipergunakan untuk berdemonstrasi dan melanggar undang-undang

VIDEO 3 : AKSI SEBENAR PENJAHAT, PENIPU, PELAWOK DAN  KAKI SPIN DI TEMUI

   

PENJAHAT INI MENIPU, MELAWOK DAN SPIN HABIS CERITA DALAM CERAMAHNYA... CUBA LARI DAN PESONGKAN FAKTA SERTA PEMIKIRAN PENDENGAR TENTANG FITNAH YANG DI TIMBUKAN BELIAU KONON KERAJAAN BERSYUBAHAT BUNUH PEJUANG ISLAM DI SELATAN THAI... BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LAH... KENAPA TETIBA BACUL PAK LEBAI???

PENJELASAN ISU MINYAK

Kerajaan Kelantan sememangnya tidak layak untuk menerima royalti sebagaimana negeri-negeri lain, termasuk Sabah, Sarawak dan Terengganu, kerana kawasan operasi bahan itu terletak di kawasan tuntutan pertindihan di bawah perjanjian perairan antarabangsa melibatkan negara jiran, Thailand dan Vietnam.

Mengikut peraturan perairan Negara, kawasan kosong hingga tiga batu nautika adalah tertakluk di bawah bidang kuasa atau hak kerajaan negeri, manakala tiga batu nautika hingga 200 batu nautika adalah di bawah Zon Ekonomi Eksklusif (ZEE) di bawah bidang kuasa Kerajaan Pusat.

Sebenarnya ada 2 sebab penting, kenapa Kelantan tidak layak mendapat royalti minyak ;

1) Isu Jarak - Memang tuntutan royalti tak boleh sebab terlebih jarak.
2) Isu Lokasi - Kawasan tersebut turut dituntut Thailand dan Vietnam.

Ini dia peta lokasi untuk rujukan ;




Peta ini cukup jelas memberitahu Kelantan tidak berhak mendapat royalti sepenuhnya, maklumlah Thailand pun ada hak sebab lokasinya, dan Thailand juga adalah pelabur dalam pembangunan kawasan JDA ataupun MTJDA (Malaysia Thailand Joint Developement Area).

Sesuatu yang harus kita faham adalah tindakan PAS ini seolah-olah mahu memperbodohkan rakyat dengan mengajak mereka membuat tuntutan secara membabi buta sedangkan undang-undang sudah menyatakan dengan jelas dan menjawab persoalan kenapa Kelantan tidak mendapat royalti tersebut.

1 comment:

Anonymous said...

Pemimpin bodo utk rakyat bodo....

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.