Thursday, September 19, 2013

PERJUANGAN PAS TERGADAI PUNCA PENAMAT KERJASAMA TAHAALUF SIYAASI PAS DENGAN PKR DAN DAP

Tahaluf Siyasi membawa makna kerjasama harakah Islam dengan mana-mana pergerakan lain yang tidak bermatlamatkan Islam di dalam perjuangannya. Kerjasama ini boleh terjadi di dalam apa jua bidang yang dipersetujui bersama untuk sama-sama menghadapi musuh yang sama. 

Tahaluf Siyasi juga kemungkinan boleh berlaku dengan gerakan yang pernah atau berpotensi untuk menentang ideologi harakah Islam. Dalam suasana hari ini, tahaluf siyasi yang dimaksudkan juga termasuk kerjasama dengan golongan bukan Islam untuk menghadapi musuh yang sama.
.

Multaqa (perhimpunan) Ulamak Se-Malaysia mencadangkan supaya Tahaaluf Siyaasi(kerjasama politik) bersama rakan-rakan Pakatan Rakyat khususnya PKR disemak semula oleh Majlis Syura Ulama dan Jawatankuasa PAS Pusat. "Perkara ini bagi tujuan menjaga maslahah (faedah) dan membendung serta menghalangmafsadah (kejahatan) Syar'iyyah," demikian menurut resolusi berkenaan. - Harun Taib
KONSEP TAHALUF SIYAASI PAKATAN RAKYAT

APA SUDAH JADI?

1. PAS rela bersekongkol dengan DAP walau DAP dan PKR setuju kelimah ALLAH dilacurkan dengan KRISTIAN dan agama lain boleh gunakan.

2. PAS rela bukan ISLAM baca ayat Al-QURAN tunggang langgang dan pertikai iman org islam lain demi sokongan PAS rela GADAI MARUAH dan AGAMA.

macam-macam lagi... sila boh di komen ya...

 INI YANG TERJADI KEPADA PAS SEKARANG









 
 REAKSI PEMIMPIN ANWARIS PAS

“Daripada dia sibuk nak serang dan mengkritik Pakatan Rakyat lebih baik dia tumpu kepada persoalan menangani dakyah Umno,” katanya dalam sidang media di pejabatnya di sini hari ini.
Khalid berkata, tugas PAS semasa PRU13 Mei lalu sepatutnya menembusi dan menawan kerusi yang sekian lama menjadi kubu kuat Umno tetapi gagal menanganinya secara efektif.

Katanya, sekiranya Dewan Ulama mampu memberi tumpuan dalam peranannya semasa PRU13 sudah perkara itu berjaya dilaksana.

“Itu kelemahan kita, bukan kerana tahaluf siyasi (persefahaman politik),” katanya.

Kenyataan Timbalan Pesuruhjaya III PAS SelangREAKSI PEMIMPIN ANWARISBN  itu sekaligus membidas kenyataan Dewan Ulama PAS minggu lalu yang menganggap Pakatan Rakyat hanya merugikan parti itu menawan undi Melayu.



mustafaaliKetua Dewan Ulama Pas, Datuk Harun Taib sepatutnya tidak perlu bercakap mengenai strategi parti kepada umum kerana boleh memberikan mesej yang salah berdasarkan persepsi rakyat.
Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali berkata, tahaaluf siyaasi adalah strategi dalam perjuangan dan perlu dibincangkan secara dalaman, bukannya dihebohkan kepada umum.

"Tidak bijaksana dihebohkan. (Jika dihebohkan) maksud kajian boleh disalah tafsir dan akibatnya kita menghantar mesej yang salah, bukan sahaja kepada rakan PR tetapi kepada seluruh rakyat Malaysia, khususnya penyokong Pas dan Pakatan,” katanya kepada Sinar Harian semalam.


No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.