Thursday, September 19, 2013

HADI AWANG MAU SAMA RATA TOLAK PELAN EKONOMI MELAYU PARYA SURENDREN KATA INI RASIS DAN LANGGAR HAK ASASI



Sikap BABI dan LAHANAT keling parya Surendren (PKR) menentang pelan pemerkasaan ekonomi bumiputera menggambarkan pemimpin dan ahli PKR keseluruhannya BODOH, BANGANG dan BAGHAL kerana tidak memahami perlembagaan. APA MELAYU dan BUMIPUTERA dapat walaupun mewakili 68% dari jumlah rakyat MALAYSIA??? Ekonomi? Pendidikan? Taraf Sosial? Melayu ketinggalan walaupun merupakan TUAN TANAH MALAYSIA. 

Sampai bila MELAYU nak tengok je sampai meleleh air liuh KAUM LAIN kaut keuntungan dan JADI kaya raya hasil kemakmuran negara MALAY sia... sampai bila??? Perlu dan amat perlu dasar memperkasakan ekonomi bumiputera dan melayu...

Penulis terkejut bila HADI AWANG ikut pendirian keling parya surendren ni untuk tidak menyokong pelan pemerkasaan ekonomi bumiputera ini yang kononnya tidak sesuai. Bagi dia yang sesuai adalah KONSEP SAMA RATA sama RASA... bersediakah melayu??? anak hadi awang dan keluarga mungkin dah sedia sebab KABEL dan HARTA dah sedia... bagaimana MELAYU BUMI yang merupakan anak miskin, di kampung dan hidup susah macam mana? tak perlu bantuan ke? Demi politik, demi kuasa dan demi Anwar ALJUBURI Hadi Awang "JUAL" dan "BUNUH" bangsa sendiri...

TIBA MASANYA kita bertindak balas "ambil" dan "kuasai" EKONOMI dari cina babi kafir harbi... selama ini kita bagi mereka kuasa ekonomi tanpa kita kacau... tapi CINA BABI tamak rakus dan rasa tak cukup CINA BABI mau rampas kuasa politik MELAYU BUMI...  BUY CHINESS LAST!





Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata langkah menyalurkan bantuan kepada golongan bumiputera sahaja adalah satu tindakan tidak betul.
Katanya, PAS menganjurkan dasar negara berkebajikan dan bantuan seperti itu perlu diagihkan sama rata kepada semua kaum.

. "Tak betul (dasar bantuan) atas nama hak bumiputera tapi abaikan hak orang lain,” katanya lagi.


Katanya, isu bahawa masyarakat bumiputera lebih banyak ketinggalan dari segi ekonomi sememangnya difahami.   Namun, konsep tersebut harus adil kepada semua, tegasnya dalam sidang media di ibu pejabat PAS petang ini.
.
Beliau turut diminta menyatakan pandangan berhubung kenyataan bahawa langkah kerajaan untuk membantu bumiputera itu dibuat mengikut perlembagaanMengulas perkara itu, Hadi berkata hak rakyat Malaysia juga penting.- SUMBER





Naib presiden PKR N Surendran berkata rancangan Pemerkasaan Ekonomi Bumiputera yang diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak semalam boleh dianggap sebagai "diskriminasi ekonomi berasaskan kaum"."Pelan ekonomi mengikut kaum ini tidak munasabah, tidak mengikut undang-undang, perlembagaan dan rasis.

"Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan yang khusus dan terhad kepada bumiputera tidak membenarkan diskriminasi kaum berasaskan kaum yang meluas seperti diterapkan dalam rancangan baru ini. "Oleh itu Pemerkasaan Ekonomi Bumiputera melanggar Perkara 8 dalam Perlembagaan Persekutuan dan amat mendiskriminasi.

"Tiada apa dalam perlembagaan tersebut yang membenarkan kerajaan untuk membentuk dana yang besar, skim saham, pembangunan perumahan dan kontrak untuk kepentingan sesuatu kaum semata-mata," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Tambahnya, pelan itu juga melanggar piawai hak asasi manusia antarabangsa.

Beliau juga melihat pelan tersebut sebagai hukuman kepada golongan bukan Melayu kerana mengundi pembangkang dan juga rasuah politik kepada masyarakat Melayu.
"Oleh itu Pemerkasaan Ekonomi Bumiputera dengan itu secara keseluruhannya tidak sah, bersifat rasis dan jenayah," kata MP Padang Serai itu lagi.


SUMBER - Utusan

1 comment:

Anonymous said...

APA MACAM JADI LAW MEN PERLEMBAGAAN PUN TAK ADA FAHAM ?
PAS OKAYLAH PASAL DASAR DIA PARTI SURUHAN.
SURUH BARING JALANRAYA PUN DIA KASI BARING.
AYO AYO BANYAK MALUUUUUU
MARUAH DIRI YELEKKK.

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.