Monday, December 12, 2011

LAGI FATWA SESAK NIK AZIZ : PAS SAHAJA BOLEH GUNA DAN TAFSIR ISTILAH "JIHAD"


Kahhh...kahhh...kahhh... nik ajis kata perkataan jihad hanya untuk pas sahaja, pasal pas perjuang islam, umno tak boleh pakai perkataan jihad pasal umno perjuangkan bangsa....


Menurut Nik Aziz, istilah jihad itu berasal daripada al-Quran dan hanya sesuai digunakan untuk tujuan menegakkan Islam. Jihad ini istilah al-Quran. Kerana apa mereka curi perkataan jihad dan tafsir mengikut kefahaman sendiri?

Nik Aziz mengingatkan ahli agar memanfaatkan sistem pilihan raya yang ada untuk memenangkan PAS agar dapat berjihad menegakkan Islam.

Kerana menurut Nik Aziz tanpa kuasa, kita boleh menyatakan haramnya judi, arak, hiburan melampau batas dan sebagainya, namun ia hanya akan terbatas di mimbar masjid dan helaian kitab sahaja tanpa ditegakkan dalam sistem pemerintahan.

Tak ke lawak bunyi nye apa yang nik ajis katakan tu, pusat maksiat hanya berberapa ratus meter je dari pejabat nik ajis, tapi nik ajis pejamkan mata dan biarkan pusat maksiat beroperasi, pas perjuangkan islam? ye lah tu... punya hebat pas perjuangkan islam sampaikan kalimah ALLAH pun pas gadai bagi kafir kristian gunakan, jadi masih lagi nik ajis nak kata pas berjihad ke jalan ALLAH? dah gila ke orang tua nie???
 

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.