Monday, December 19, 2011

BANGSAT ANWAR IBRAHIM MUNAFIKUN LAKNATULLAH BOHONG ISU IMF

Laman portal propembangkang semalam melaporkan, kelmarin ketika berucap pada majlis makan malam membincangkan Program Transformasi Ekonomi (ETP) yang turut dihadiri wakil kedutaan asing, Anwar mendakwa Dr. Mahathir ada menulis kepada Bank Dunia untuk bantuan dana semasa krisis kewangan 1999.



CERITA BOHONG SI BANGSAT! ANWAR IBRAHIM

Anwar berkata, pada tahun 1993, beliau juga pernah menulis kepada Bank Dunia atas kapasitinya sebagai menteri kewangan ketika itu untuk menolak bantuan kewangan.

Katanya, walaupun beliau mempengerusikan jawatankuasa pembangunan IMF dan Bank Dunia, beliau berpendapat Malaysia tidak memerlukan dana itu.

Bagaimanapun, dakwanya lagi, pada 1999, Mahathir menulis kembali kepada Presiden Bank Dunia dan merayu untuk dana dan pinjaman. - Utusan Malaysia

BUKTI ANWAR YANG MELOBI MALAYSIA UNTUK PINJAM IMF

Full article ... click TUAN HAJI ANWAR PEMBOHONG BESAR


SEBENARNYA YANG BERLAKU



Dr. Mahathir berkata, beliau tidak pernah berbuat demikian sebaliknya menolak permintaan daripada Bank Dunia yang datang untuk menawarkan bantuan.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop memberitahu, beliau ada bersama Dr. Mahathir ketika wakil IMF tersebut datang menemui mereka.

"Tun (Dr. Mahathir) menghalau mereka keluar dari pejabatnya," katanya yang ketika itu merupakan Timbalan Gabenor Bank Negara.



TUN MAHATHIR CABAR ANWAR IBRAHIM BERSUMPAH JUNJUNG AL-QURAN

Tun Dr. Mahathir Mohamad mencabar Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim bersumpah dengan memegang al-Quran bagi membuktikan bekas Perdana Menteri itu pernah menulis surat kepada Bank Dunia untuk meminta bantuan semasa krisis kewangan pada 1999 seperti yang didakwa.

"Saya minta dia (Anwar) tunjukkan surat itu kalau ada. Saya yang menolak semasa wakil Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) datang nak tawarkan bantuan dana.

"Saya nak suruh dia bersumpah menjunjung al-Quran bersama saya jika benar saya menulis surat itu," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas majlis Multaqa Wedatul Ummah Ketiga anjuran Persatuan Kariah-Kariah Masjid Negeri Pulau Pinang di sini hari ini.


BUKTI MALAYSIA TIDAK PINJAM IMF

Realiti sebenar adalah Anwar Ibrahim masa itu kuat melobi kerajaan Malaysia dan telah bersedia selaku menteri kewangan untuk melaksanakan peminjaman menerusi IMF... malahan Anwar telah SABOTAJ ekonomi Malaysia dengan mengikut telunjuk cadangan IMF waktu itu seperti meninggikan  kadar "interest" dan sebagainya... hinggakan bukan pemulihan yang berlaku sebaliknya ekonomi Malaysia semakin merudum... waktu itu Anwar terus menerus mencanang agar Malaysia menerima pakej penjaman dana IMF

Kenapa Anwar ikut telunjuk IMF dan beriaya-iya mahu Malaysia pinjam dana ini??? 
Anwar Ibrahim Bangsat ini adalah Pengerusi jawatankuasa pembangunan IMF dan Bank Dunia waktu itu...
Jika Malaysia pinjam atas "rekomen" dia... pastinya habuan, komisyen dan sebagainya bakal diberikan pada "introducer".... Tengok celaka tak "Binatang" bernama Anwar Ibrahim ni???
SAH Anwar Ibrahim Si BANGSAT PENIPU PEMBOHONG MUNAFIK dan CELAKA!

CUBA FIKIR... Kalau Tun betul mahu pinjam IMF pastinya selepas Anwar di "terajang macam anjing" keluar dari kerajaan dan dicampak ke sungai buluh rancangan itu pasti diteruskan... kenapa pula tak diteruskan dan Malaysia ambil langkah dan jalan sendiri menghadapi serangan spekulator kewangan ini???.... malah kalau pinjam pastinya hutang kerajaan ber trilion-trilion dollar BETUL TAK?

Paparan dibawah adalah hutang negara kepada World Bank dan perbandingan hutang negara-negara jiran kepada World Bank.


Baki hutang Malaysia kepada World Bank adalah sebanyak USD 33,333.34 sahaja.


Baki hutang negara Filipina kepada World Bank berjumlah USD 2,944,311,360.16.


Baki hutang negara Indonesia kepada World Bank berjumlah USD 11,361,689,885.98.


Baki hutang negara Thailand kepada World Bank berjumlah USD 66,938,249.99.


Baki hutang negara Vietnam kepada World Bank berjumlah USD 8,730,252,005.34.


Malaysia hanya mempunyai baki hutang dengan World Bank sebanyak USD 33,000 sahaja, berbanding dengan negara-negara jiran yang masih berhutang sehingga mencecah RATUSAN JUTA DAN BILLION DOLLAR! Inilah fakta yang disorokkan pembangkang untuk melakukan pembohongan kepada rakyat dan menidakkan prinsip amalan kewangan yang baik oleh kerajaan Barisan Nasional!

Bagaimana pula hutang negara kepada IMF, jika benar wujud Malaysia menerima 'pakej bantuan kewangan' dari International Monetary Fund (IMF)?


Negara tidak berhutang dengan IMF atau menerima sebarang 'pakej bantuan kewangan' dari IMF!



Bagaimana dengan hutang negara-negara jiran seperti Indonesia dan Thailand, yang telah menerima 'pakej bantuan kewangan' ini?





SEKARANG CUBA FIKIR SIAPA YANG BERBOHONG???
SI CELAKA LAHANAT ANWAR IBRAHIM PENIPU PEMBOHONG DAN MUNAFIK LA YANG SEBENAR NYA CELAKA YANG JADI KEPALA SETAN PEMBOHONG!!!

KHHHAAHHHKKK TUUIIHHHH! PUKIMAK ANWAR IBRAHIM!

3 comments:

Anonymous said...

dakwa dlm media dia punya buat apa, dakwalah di mahkamah, ajak bersumpahpun tak nak.....OLANG LAMAI SUDAH TAHU LA.....

Anonymous said...

aku hanya pemerhati dan memang benarlah Anwar seolah-olah tak ada modal langsung untuk mencover dirinya untuk minta simpati rakyat menjelang hukuman yg akan diketahui pada 9 jan 2012.. "pakej bantuan kewangan negara Msia-NONE, ertinya tiada langsung tetapi negara2 lain ASEAN, ada yg minjam beratus juta US dollar malahan sampai berbiliuon dollar. syabas kerajaan yg memerintah Msia, kini dan selamanya.

Anonymous said...

apa lagi nk dikata mahathir pun dh mengaku......

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.