Thursday, October 28, 2010

NGA KOR MING CETUS ISU PERKAUMAN DAN CABAR PERLEMBAGAAN

Nga Kor Ming sekali lagi MENCABAR PERLEMBAGAAN MALAYSIA apabila mempersoalkan tentang peruntukan dan kewajaran kerajaan MELAYANI sekolah-sekolah vernakular, khususnya sekolah-sekolah China.

Dengan bermodalkan Perlembagaan Persekutuan Bahagian II – Kebebasan Asasi, Perkara 8: Kesamarataan, ahli politik DAP yang seringkali membacakan ayat-ayat al Quran dalam ceramahnya di hadapan kelompok audiens Melayu mempersoalkan mengapa kerajaan tidak menggunakan tanah rezab kerajaan untuk pembinaan sekolah vernakular. Malah, dia juga mempersoalkan kewajaran masyarakat Cina yang mahukan kewujudan SRJK China dan Tamil di kawasan mereka agar mengumpulkan dana sendiri sebanyak 80% bagi membina bangunan baru. Menurutnya, UNDANG-UNDANG TERSEBUT TIDAK ADIL SAMA SEKALI.

Perkara 14-18 dan Perkara 153 yang memberikan keistimewaan kepada Melayu dan Bumiputera sekali lagi dicuit oleh DAP menerusi Nga Kor Ming. Anehnya, puak-puak yang sibuk meminta hak sama rata seperti yang mereka fahami menerusi Perkara 152, begitu memperjuangkan tentang sekolah-sekolah vernakular yang membiakkan KEBANGANGAN kaum seperti Nga Kor Ming sendiri dan sebahagian besar ahli-ahli politik DAP yang masih tidak dapat memahami Bahasa Kebangsaan selain gagal menggunakan Bahasa Kebangsaan secara tuntas sama ada menerusi lisan mahupun tulisan.

Kepada Nga Kor Ming, jikalau tidak suka dengan peruntukan daripada Perlembagan Negara Malaysia, ada baiknya anda kemas beg dan berambus segera dari negara ini. Apatah lagi, tidak ada langsung jasa anda dan KETURUNAN serta NENEK MOYANG yang anda sembah (hormat) kepada negara ini, melainkan jasa negara ini dan Melayu serta umat Islam kepada anda… terutama apabila anda dan ibu bapa anda sebenarnya tidak dipengapa-apakan walaupun PENGGANAS KOMUNIS yang hampir keseluruhannya adalah CINA membunuh ratusan ribu orang Melayu di seluruh Perak!!!!

Letak jawatan anda selaku Ahli Parlimen dan ADUN kerana anda tidak layak kerana gagal menghormati Perlembagaan Negara!!!!

Barangkali kalau tok nenek anda tidak datang ke negara ini dan masih tinggal di Tanah Thongsan, anda mungkin tidak wujud kerana telah dibunuh oleh para pemimpin Parti Komunis China terutama hukuman yang dijatuhkan kepada para penentang Parti Komunis China….

SILA BERAMBUS SEGERA DARI NEGARA INI!!!!

Tolong baca ARTIKEL ini untuk lebih kefahaman tentang kebaikan ORANG MELAYU, RAJA-RAJA MELAYU dan UMAT ISLAM dalam menerima kaum Imigran seperti China dan India di negara ini selepas mereka ‘dibuang’ oleh British!

The Flying Kick

SOKONGLAH USUL "1 MALAYSIA... 1 SEKOLAH"

HAPUSKAN SEKOLAH VERNAKULAR... CONTOHI SINGAPURA!

HIDUP WARGA 1 MALAYSIA



No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.