Tuesday, October 26, 2010

MELAYU TERSISIH MENJADI KAUM KELAS KE 2 DI MALAYSIA

Salam Perjuangan,


Suka saya memanjangkan kepada rakan2 semua tulisan sahabat kita Y.B Zulkifli Noordin (Zul Kulim) untuk kita menyedari realiti kita di Malaysia... Sedih, Pilu, sakit hati dan geram... namun itulah realiti Malayu di Malaysia hasil penangan Cina Lancau!



Kini umat Islam bangsa Melayu merasakan mereka saperti warga kelas kedua dalam negara tanahairnya sendiri
.

Malah sudah sampai keperingkat ada dikalangan umat Islam bangsa Melayu merasakan mereka teraniaya.

Hari ini cukup mudah untuk menganiaya umat Islam bangsa Melayu. Cukup dengan buat lapuran, termasuk pembohongan dan rekayarsa cerita, dengan mangatakan cikgu ni rasis, polis ni buat kenyataan berbaur perkauaman, pegwai ini anti Cina/Tamil! Tanpa periksa, tanpa menentukan kesahihan, pemerintah kelihatan mengeletar dan menggelabah. Terus kenyataan dan tindakan diambil tanpa soal pembelaan dan hak asasi para guru, polis dan pegawai-pegawai Melayu itu diberikan.


Hanya kerana ada segelintir kaum cauvinis membuat bising dan disiarkan dilaman-laman web yang anti Islam anti Melayu, tindakan segera diambil. Maka bertukarlah seorang guru Melayu, turunlah pangkat si polis Melayu, kena tindakan disiplinlah pegawai Melayu.

Malah pemimpin politik Melayu sehingga dipecat digantung kerana nak mempertahankan hak dan kedudukan agama dan bangsanya!! Tetapi bila berlaku sebaliknya, begitu lemah dan lesu tindakan dikenakan terhadap orang lain.


Bila guru besar Melayu menegur pelajar yang memang punya masalah disiplin, lapuran dibuat kononnya guru itu rasis, akhirnya guru Melayu itu dikenakan tindakan ditukar jawatan. Tetapi bila pelajar bukan Melayu bersikap rasis dan melampau, dia sekadar diberi amaran sahaja.

Bila blogger Melayu menegur dan memperli sebuah GLC, dengan pantas dia disiasat dan diheret ke Mahkamah. Tetapi bila blogger anak Cina memaki hamun agama dan bangsa Melayu, kita terketar-ketar takut mengambil tindakan.

Bila seorang pegawai Melayu dituduh melabel bangsa lain adalah pendatang,dengan segera tindakan diambil terhadap beliau tanpa diberi peluang membela diri. Tapi bila Ketua Wanita parti Cina melabel Melayu sebagai pendatang, dia kekal dalam kabinet!

Bila wartawan Melayu menyamar masuk gereja untuk menyiasat gejala murtad, bisinglah puak-puak cauvinis ini menuntut wartawan berkenaan memohon maaf. Kelamkabutlah pihak polis buka kertas siasatan dan memanggil mereka ke balai. Tapi bila wartawan Cina menyamar bertudung menyusup masuk kedalam majlis tertutup orang Melayu dan membuat lapuran rasis, tiada langsung tindakan diambil terhadap beliau. Malah dikatakan itu kaedah kewartawanan yang sangat beretika!!

Bila anak Melayu dituduh mencemar gereja, lantas mereka dikenakan hukuman penjara bertahun. Tetapi bila anak Cina membaling botol arak dan mencemar surau dengan cat merah, mereka diberi kemaafan dan sekadar didenda!

Bila seorang dua anak Cina dan India lulus cemerlang tapi tak dapat tempat di IPTA, atau tidak mendapat biasiswa, mereka melalak macam nak runtuh langit konon teraniaya. Tapi bila ramai anak Melayu yang cemerlang tidak mendapat tempat di IPTA atau biasiswa, sunyi sepi negara macam baru dilanggar garuda walaupun itu sebenarnya hak Perlembagaan si anak Melayu. Bila seorang anak Cina cemerlang di universiti, mereka memekak dan bergendang sakan, tapi bila anak Melayu menjadi pemidato debat terbaik dunia tidak siapa peduli.

Hari ini, institusi Raja-Raja Melayu mereka berani pertikai. Mahkamah Syariah dan institusi Islam mereka perlekehkan. Institusi-institusi pemerintahan mereka hina dinakan. Institusi Polis, SPR, SPRM, dan banyak lagi menjadi bahan cemuhan mereka. Hanya kerana seorang anak Cina mati terjun tingkap, habis institusi pemerintah disingkap.

Memang benar ada segelintir Melayu haprak yang bersedia menjadi barua dan balaci mereka. Sehingga sanggup menggadai agama dan bangsa mereka sendiri.

Jangankan keluarga jadi pertaruhan politik, nama Tuhan pun jadi bahan lelongan. Tetapi dimana bangsa dan tamaddun pun pasti ada bangsat-bangsat sikitol ini. Itu sudah menjadi lumrah kehidupan.

Petikan Artikel : Diantara Hak & Realiti

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.