Sunday, October 3, 2010

BOO SU LYN : WARTAWAN LANCAU KETURUNAN ANAK HARAM CINA BANGSAT

Mendaliar Insider Portal Penghasut

27 September 2010, Boo Su Lyn (wartawan Malaysian Insider) telah menceroboh masuk ke dalam satu majlis tertutup anjuran Puteri UMNO di PWTC. Etika kewartawanan telah dilanggar. Menyamar dengan memakai selendang, Boo Su Lyn telah memutar belit ucapan seorang penceramah dengan memusingkan kenyataan "si botol kicap" kepada "si botol (baca sini). Kesahihan berita yang dikeluarkan oleh Boo Su Lyn ini tidak disemak. Penceramah tersebut terus dituduh sebagai rasis. Beberapa orang menteri dari MIC dan MCA yang terperangkap dengan hasutan daripada Boo Su Lyn terus melenting tidak tentu pasal mengenasi rasis.

Jika panggilan sepet itu rasis, maka filem ini juga adalah rasis.
Mengapa filem ini tidak diharamkan?

Penceramah berasal dari Melaka. Cuba tanya orang Melaka, apa perkataan yang digunakan untuk memanggil orang berketurunan Cina dan India di sana? Dipanggil "si sepet dan si botol kicap". Panggilan ini sudah dipraktiskan dalam hubungan komuniti berbilang bangsa sejak berabad lamanya di Melaka. Di Terengganu pula, sila tanya apa panggilan yang dipanggil untuk orang Cina dan India di sana? Berlainan dengan Melaka. Di kawasan Utara pun begitu juga, panggilan mesra sesama rakyat yang sudah lama berasimilasi di sana berlainan berbanding Melaka dan Terengganu. Namun, seorang wartawan yang kurang mendengar dengan baik telah memutar belit cerita untuk meruntuhkan perpaduan kaum di Malaysia ini. Wartawan ini tidak mengamalkan konsep "hormat menghormati" dalam amalam 1Malaysia.



Sewaktu zaman kejatuhan Melaka dulu ada seorang yang bernama Mendaliar yang kerjanya buat fitnah dan hasut agar perpecahan berlaku. Zaman sekarang ada "Mendaliar Insider" . Kerjanya untuk menghasut dan memutar belit cerita untuk mencetuskan racial conflict di Malaysia. 8 September 2010, Jaringan Melayu Malaysia (JMM) telah membuat laporan polis kerana mendakwa Malaysian Insider ada hubungan dengan Kumpulan Bendera Demokrasi Rakyat (BENDERA) Indonesia yang mencetuskan demonstrasi mengeruhkan hubungan antara Malaysia dan Indonesia.

Bukan sahaja di seberang kerjanya menghasut agar rakyat Indonesia membaling tahi kepada kedutaan Malaysia tetapi di negara ini "Mendaliwar Insider" yang sama turut melakukan fitnah agar perpaduan negara ini menjadi tidak stabil. Boo Su Lyn perlu dipecat kerana menceroboh dan membuat fitnah. "Mendaliar Insider" perlu ditutup oleh operasinya oleh SKMM kerana digunakan sebagai meriam fitnah untuk melontarkan kebencian di kalangan rakyat negara ini. Rakyat Malaysia yang berbilang kaum yang cintakan keamanan perlu menyemak dan meneliti setiap maklumat yang "Mendaliar Insider" keluarkan.

SUMBER : ANGIN PERUBAHAN

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.