Wednesday, October 13, 2010

KELING HINDRAF : PELAMPAU BODOH DAN KURANG AJAR

Kecam Sultan: Bukti Hindraf Kumpulan Pelampau

7 Oktober 2010, Waythamoorthy berkata “He (Sultan Johor) has tainted the doctrine of separation of powers and parliamentary democracy,” dalam laman Free Malaysia Today. Laman yang mendakwa adil dan bebas itu memuatkan kata-kata seorang pemimpin Hindraf yang bersembunyi di London tetapi hendak bercakap soal kebebasan di Malaysia. Menghina Sultan Johor kerana sultan mempertahankan Perkara 153 dalam Perlembagaan Persekutuan adalah satu tindakan yang amat biadap dan kurang ajar.

Waythamoorthy harus dilucutkan jawatan sebagai warganegara Malaysia kerana menghina institusi raja di Malaysia. Mengapa Waythamoorthy tidak bercakap soal hak asasi bila seorang peguam Hindraf dipercayai suspek utama pembunuhan Sosilawati? Hindraf tidak bercakap soal kesaksamaan bila 23 orang keluarga di Kampung Buah Pala dizalimi oleh DAP. Hindraf hanya digunakan oleh beberapa orang pemimpin PKR yang sibuk berkempen dalam pemilihan untuk menutup kes pergaduhan dan pergeseran besar yang berlaku dalam PKR. Antara kem Sivarasa Rasiah (team Azmin Ali) dengan kem Gobalakrishnan (team Zaid Ibrahim). Sampaikan S.Kotappan ditumbuk oleh Xavier Jayakumar (team Azmin). Hak asasi apakah kalau sudah jadi macam ini?

T. Murugiah selaku senator yang dilantik sebagai Timbalan Menteri untuk menjaga Biro Pengaduan Awam perlu bertindak tegas atas kebiadapan yang peguam Hindraf ini. Jika T.Murugiah memilih bulu untuk bertindak tegas terhadap Waythamoorthy, Murugiah tidak perlu disambung lagi sebagai Senator. Elok berikan peluang tersebut kepada mereka yang berminat untuk melakukan kerja untuk rakyat bukan mencari populariti sebelum tempoh Senator habis. Beranikah Murugiah bertindak ke atas Hindraf?

SUMBER : ANGIN PERUBAHAN

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.