Tuesday, September 23, 2014

HABIS LAH ANWAR IBRAHIM DAN UMNO SELANGOR BAKAL PUPUS TERUS DILANYAK OLEH YB DATUK SERI AZMIN ALI

Azmin Ali bakal merubah percaturan politik di Selangor dan juga dalam PKR selepas ini... bermula dengan perlantikan beliau sebagai MB selangor nescaya langkah dan gerakan beliau selepas ini bakal memberi kesan kepada ANUwar BERAHIm dan UMNO Selangor khususnya...




ANUwar BERAHIm BAKAL DIGULINGKAN dan PKR Bakal diterajui Azmin Ali

Anwar nak jadi MB Selangor sebab sumber kewangan yang mudah untuk beliau guna dalam perjuangan politik beliau. Bila beliau gagal, diletak pulak proksinya sebagai penganti. Hasratnya hanya mahu menguasai Selangor supaya mudah beliau mendapat wang. Tak kiralah secara bulanan, ataupun melalui projek.
Anwar sekarang dalam keadaan yang tertekan dan menghadapi masalah kewangan yang agak serius.

Sekarang Azmin pula dilantik sebagai MB Selangor, Anwar pasti risau kedudukan beliau sebagai KETUM dan kedudukan Wan Azizah sebagai Presiden PKR.


Sudah pasti Azmin mempunyai kuasa kewangan yang kuat dan mampu menjaga diri sendiri. Dirisaukan akibat kuasa kewangan yang besar, Anwar tidak lagi mampu membendung Azmin dan Azmin bakal merampas kuasa dalam parti PKR.

Sebagai panglima perang Anwar yang paling lama dan masih setia. Sudah tentu kemahiran memberontak dan rampasan kuasa yang dihalalkan Anwar, bakal Azmin praktikkan kelak.  Ternyata perubahan kuasa di Selangor bakal menyaksikan lanskap politik yang akan berubah didalam pucuk pimpinan PKR. 


Sepatutnya ANUwar sudah tidak risau lagi kerana walau Hotel Sungai Buloh menanti ANNUwar tahu sudah ada pengganti...
 

UMNO SELANGOR BAKAL MENGUCAPKAN SAYONARA...
UMNO Selangor juga perlu persiapkan diri untuk menghadapi serangan dari MB baru. Kerana Azmin benar-benar orang politik yang terlatih, berbanding Khalid Ibrahim lebih kepada pengurusan.

Kalau UMNO Selangor masih mengekalkan rentak lama, dan barisan yang sudah dua kali gagal dalam PRU. Nescaya kali ni, kemungkinan besar, UMNO Selangor bakal ditanam hidup-hidup... 


KELEBIHAN AZMIN : kebijaksanaan Azmin mengatur strategi politik melangkaui langkah yang diatur musuh beliau, sedia mengorbankan apa yang ada demi politik survival, licik dalam rundingan dan berkemampuan menguasai individu dan kumpulan demi dicaturkan mengikut gerak yang ingin beliau laksanakan...

UMNO BN Mampu ke???

3 comments:

Anonymous said...

UMNO masih boleh bertahan dengan nyawa2 ikan di Selangor. Tetapi MCA, MIC dan GERAKAN dah pupus. Kalau anda tidak bersungguh2 bangun mecari seberapa ramai pengudi2 cina dan india memilih anda , maka parti anda akan benar2 terkubur tanpa nisan selepas PRU 14 nanti.

Anda taidak boleh bergantung tuah UMNO saja. Malulah kalau begitu.Sama2lah berusaha bermati-matian demi kejayaan BN.
Sama2lah kita fikirkan.

By:Cikgu"S"

Anonymous said...

Azmin could just be the devil's advocate being more ruthless than Anwar. The sad part is the rakyat will feel his wrath. By then the damaged done to Selangor will be complete and to undo is to take down a 7-heads dragon.

A Slayer anyone???

Your article is dead on!

Anonymous said...

betol...betol. masa zaman khalidpun umno macam dah kejung, kena azmin jd mb, sah umno sendiri terjun lombong.

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.