Friday, May 24, 2013

PENGUMUMAN SAPA ADA BUKTI UNTUK TANGKAP PENGACAU TERUTAMA PEMBANGKANG SILA BERI PADA POLIS

Di bawah DS Zahid Hamidi nampaknya lebih perkasa Polis dan agensi dibawah KDN. Penulis rasa sesiapa ada bukti untuk sumbatkan pemimpin pembangkang boleh serah terus pada polis... tak macam dulu segala aduan kita masuk bakul sampah masa hisham amaran... kali ni aku yakin ada tindakan... kita cintakan keamanan cukuplah pembangkang terutama anwar brahim terus menerus hasut dan pertikai segalanya hingga merusuh dan melakukan tindakan melanggar undang-undang...

Mereka ini harus diajar dan disumbat ke penjara demi malaysia yang aman dan sejahtera....


Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi percaya polis mempunyai bukti dan asas kukuh apabila bertindak menahan tiga orang pemimpin Pakatan Rakyat dan NGO di bawah Akta Hasutan hari ini.Tegasnya, beliau tidak campur tangan dalam penahanan itu dan menyerahkan operasi berkenaan untuk ditangani polis sepenuhnya."Segala urusan operasi saya serahkan keada polis dan saya yakin tentu polis ada bukti dan asas kukuh."Saya langsung tidak ada campur tangan dalam penahanan itu," katanya.

Zahid berkata demikian sewaktu mengulas penahanan naib presiden PKR Tian Chua, aktivis PAS, Tamrin Ghafar Baba dan pemimpin NGO Asalkan Bukan Umno (ABU), Haris Ibrahim di bawah Akta Hasutan 1948 pagi ini.Dalam perkembangan lain, Zahid berkata beliau bersedia menyiasat dakwaan penipuan pilihan raya yang didakwa berlaku kerana daftar warganegara Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) yang tidak kemas.

Namun jelasnya, kementeriannya hanya boleh menyiasatnya jika pihak yang membuat dakwaan menyerahkan bukti bagi menyokong dakwaan berkenaan kepada JPN."Saya alu-alukan sebarang aduan dan jika benar dan ada bukti, berikan kepada kami dan saya akan tentukan tarikh dan masa dengan pegawai kanan KDN (untuk menelitinya)," kata Zahid ketika menjawab pertanyaan wartawan selepas melakukan lawatan kerja di JPN Putrajaya petang tadi.

2 comments:

Anonymous said...

Kakitangan awam yg sabotaj dari dalam pun kena dipantau... malah dlm kdn sendiri perlu tapisan... depa talam dua muka... si kitol moden...

Anonymous said...

Tak payah lah..buang masa buang tenaga..bila naik mahkamah kompem di lepaskan !!!!

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.