Thursday, March 19, 2009

POLITIK WANG UMNO LEGASI ANWAR : TAK ADA PERUBAHAN PAKATAN RAKYAT



Salam Perjuangan...

Nak ucap terima kasih pada pemuda Selangor sebab tolong jawabkan persoalan oleh Anonymous seorang budak universiti di lembah kelang yang merupakan penyokokong promahasiswa di universiti dia.... pendirian blog ini adalah yang benar tetap benar yang salah tetap salah tak kira dari pihak mana pun... bersama kita tegakkan kebenaran InsyaAllah

2 CommentsClose this window Jump to comment form

Anonymous said...

ini blog nk bodek..kenape x senaraikan jenis2 rasuah UMNO..rasanye lg bnyk..lu pikir la sendri..mmng bangan sape sokong UMNO..patut la bnyk budak U xnk kt UMNO
Wednesday, March 18, 2009


Pemuda Selangor said...

Salam Perpaduan...setakat letak Anonymous ingat tak boleh kesan ke he he he... ini bukan blog bodek bro... cuba baca ada gak bantai UMNO terutama pak lah... kalau PAS betul ada gak sokong...

Betullah dalam UMNO ada rasuah tp UMNO sedang berusaha perbetulkan hinggakan jerung-jerung besar pun kini sedang berhadapan tindakan mahkamah atau jawatankuasa disiplin UMNO...

Sapa mulakan politik wang besar besaran??? nak tau? bapak munafik Anwar Ibrahim, tahun 1990 an : masa nak naik jadi TPM berapa banyak dia melabur duit dia... pertama kali dalam sejarah UMNO duit digunakan besar-besaran untuk tarik undi bukan sahaja dari perwakilan hinggakan peringkat cawangan pun anwar hantar duit dia... tanyalah org UMNO lama2 tau la... sekarang Anwar nak cakap pasal UMNO rasuah... siapa mulakan??? dia jugak... ini menunjukkan tahap kebangsatan Anwar... munafik no 1.

Jangan cakap UMNO je... kita tau ada bukti Pakatan Rakyat juga rasuah... tunggu masa je nak meletupkan benda ni... balak di kelantan, Perak & Kedah... pemberian tender di P.Pinang & Selangor, salah guna kuasa dan banyak lagi tetap dilakukan oleh org PKR ke, DAP ke... walau alim mana pun org PAS ada gak rasuah... cuma tak digembar-gemburkan besar-besaran keaiban itu oleh UMNO. Tak macam pembangkang tak ada bukti dan mahkamah kata tak bersalah... pembangkang terus tetap sebarkan berita kata dia salah etc... menabur fitnah terus menerus... walau tahu yg disebarkan itu fitnah... tak rasa berdosa ke... banyak lah hadis dan ayat Al-Quran menyentuh bab pemfitnah ini... PAS dah halalkan fitnah ke??? Apa yg penting UMNO semakin tegas bab rasuah ni dan cuba hapuskannya insyaAllah makin ok nanti hingga terhapus terus peninggalan jijik Anwar...

Sapa kata budak U tak sokong Kerajaan? kau budak UM kan sebab Univ lain pro Aspirasi menang je banyak... pro mahasiswa yg pro Anwar si peliwat kalah teruk... konon guna lambang Anwar angkat tangan boleh bagi menang ke... tak payahlah berhentikan sebelum sesat...

mahasiswa dan rakyat kena rasional tak ada untung sokong anwar & pakatan rakyat apa mahasiswa dapat??? apa jasa besar mereka pada mahasiswa??? apa kebajikan yg diberikan mereka kepada rakyat seperti janji masa PRU dulu??? apa perubahan besar yg begitu berbeza dibawa oleh pentadbiran negeri apaktan berbanding kerajaan BN sebelum ini??? sama aje kan... usah tertipu dengan retorik, dakyah, perang psicology dan fitnah yg dihambur pembangkang... mereka tak dapat bawa perubahan bermakna kerana segenap aspek pertanyaan tadi telah dijawab oleh pemerintahan BN yg telah menunaikan tanggung jawabnya kepada rakyat... kebajikan... pendidikan... permodenan... agama... hak bumiputera & kaum lain... keadilan semuanya terlaksana...

Maaf bagi saya pembangkang tidak memiliki apa-apa senjata atau idea tulen selain senjata menarik sokongan dengan buat fitnah, cipta khabar angin, menggunakan agama ikut kepentingan mereka, jadi jaguh perkauman dan agama, memburukkan org, mengadu domba, mensabotaj... dan lain-lain...walaupun strategi itu berjaya kini, ingatlah lama-kelamaan rakyat akan sedar pembohongan ini...

sesungguhnya saya memegang teguh Janji Allah SWT yg mana kebenaran akhirnya pasti mengatasi kebatilan... biarkan pembangkang diketuai manusia munafik Anwar terus memecah belahkan masyarakat dan Islam dengan di dalangi oleh kafir harbi DAP dengan senjata-senjatanya tadi... saya tunggukan saat dan ketika janji ALLAH SWT menjadi kenyataan itu... keada Allah kita berserah...

Teruskan perjungan

3 comments:

Orang Kampung said...

Sah...

Anwar memang celaka! dia tabur duit bagai nak giler... tak silap ramai ketua cawangan dan bahagian tumbang berganti dengan org anwar... perwakilan juga waktu tu kebanyakan muka baru yg pro anwar... punya bijak dia merancang... sampai Tun Gaffar (Allahyarham) terpaksa tarik diri sebab gelombang team wawasan waktu tu kuat giler dah tak ada harapan untuk dia walau nak bagi cabaran pun tak boleh dah...

saya ingat lagi anwar kata " demi Allah saya tak akan lawan tuan Gaffar Baba" seminggu je lepas tu dia buat pengumuman lawan... punya lah munafik Anwar ni... ha terbukti sekarang ni dia dah jadi bapak munafik tipu satu Malaysia...

Yang sedih Tun Gaffar kena pulau tak sapa pun berani berganding, berjumpa atau hubungi dia sbb takut spy anwar bg tau pada Anwar... Org takut betul Anwar waktu tu sbb dia ada simpan "senjata" utk ugut balik...

Waktu itu siapa Anwar jika nak dibandingkan dengan Tun Gaffar seorang pejuang kemerdekaan dan begitu banyak jasa kepada Agama Bangsa Dan Negara tak terhidung jasanya berbanding Anwar yg baru berapa hari dalam UMNO... tetapi disebabkan kekuasaan wang dan taburan duit yang sekata hingga menusuk ke pingkat akar umbi UMNO...

semua org + perwakilan lupa jasa Tun Gaffar sebaliknya secara terbuka menyokong Anwar... Anwar lah penyemarak dan pengasas politik wang besar besaran dalam UMNO...

Harap penyokong Pakatan RAkyat bukak mata besar besar kalau nak tau lah... SAPA ANWAR NI SEBENARNYA!!!

penyokong pkr ampang said...

Umno xde guna nak hapuskan rasuah. Mcm penagih dadah nak hapuskan penyalahgunaan dadah.Sampai kiamat x jadi.Kalau Anwar sepakat ngan kafir harbi DAP, UMNO sepakat ngan MCA.Same je. Mana bukti Anwar rasuah?.Kalau dia rasuah knp rakyat masih sokong dia?.Kalau UMNO mmg sahla.Pakatan Rakyat lg bagus pd UMNO.Walaupun ada segelintir wakil dia 'x boleh pakai'(terutama sekali yg jd katak kat perak), PR tak rampas kuasa macam BN.Lihat apa berlaku di Perak.Kr terlalu inginkan kuasa, maruah sanggup digadaikan.Hak rakyat sanggup dinafikan.Inikah moral BN?.Fikir2kanlah.


p/s: aku sokong kata anonymous blog ni bodek jer lebih

Lancang Kuning said...

Salam...

penyokong pkr ampang said...
Umno xde guna nak hapuskan rasuah. Mcm penagih dadah nak hapuskan penyalahgunaan dadah.Sampai kiamat x jadi.Kalau Anwar sepakat ngan kafir harbi DAP, UMNO sepakat ngan MCA.Same je. Mana bukti Anwar rasuah?.Kalau dia rasuah knp rakyat masih sokong dia?.Kalau UMNO mmg sahla.Pakatan Rakyat lg bagus pd UMNO.Walaupun ada segelintir wakil dia 'x boleh pakai'(terutama sekali yg jd katak kat perak), PR tak rampas kuasa macam BN.Lihat apa berlaku di Perak.Kr terlalu inginkan kuasa, maruah sanggup digadaikan.Hak rakyat sanggup dinafikan.Inikah moral BN?.Fikir2kanlah.

Siapa kita nak bagi takdir macam tuhan..."sampai kiamat x jadi" Allah berfirman "Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum kecuali kaum itu berusaha mengubah nasibnya" UMNO dah berusaha & tegas bab rasuah ni insyaAllah akan berjaya hapuskannya tapi ambil masakan... mana ada hari ini berusaha esk terus jadi... kecuali ada JIN ke KHADAM belaan macam sesetengah pemimpin PAKATAN RAKYAT...

Anwar dah terbukti RASUAH kes 1999 dia disabitkan hukuman penjara kerana penyalahgunaan kuasa dan rasuah... bab liwat tu je dia lepas bukan sebab dia tak buat... bukti dah ada cukup lengkap cuma teknikal sahaja ada percanggahan tu dia terlepas... bukti apa lagi... tanya Azmin Ali, Kamarudin Jaafar, Ezam... semua tau ANwar bapak kuat rasuah dan cuba cek harta kroni-kroni dia... dalam blog ni puan ada... bacalah bro " Iqra'" Surah pertama turun pun Allah suruh baca dan buka minda serta hati tu...

MCA dan DAP berbeza... MCA tidak taksub dan boleh bertolak ansur dengan UMNO demi mencari keharmonian serta tidak extrem boleh diaktakan golongan kafir Zimmi (kafir yg tunduk akur kepada pimpinan Islam dan mempu bekerjasama dan bertolak ansur)... DAP pulak parti extrem & memperjuangkan kesamaan bangsa dan AGAMA (mencabar agama ISLAM)... hingga tak setuju penubuhan negara Islam... siap kata langkah mayat dia... DAP juga dalang cetus ketegangan kaum... ketegangan agama dgn terang-terang buat kecoh cabar agama Islam... senang cerita DAP kafir Harbi (kafir yg tak patuh dan memusuhi pimpinan Islam)... so ini ke yg PKR dan PAS yg kononnya ISLAM sgt tu nak... diperkudakan DAP bela cina dan dalam masa sama ragut hak keistimewaan bangsa dan cabar AGAMA ISLAM...

Jelas PAS dan PKR hanya nak kuasa demi kuasa sanggup pakat dengan kafir harbi runtuhkan bangsa mencalarkan agama... PAS dan PKR macam golongan "mujedar" iaitu org Islam tetapi menyokong tentera salib kerana mengharapkan kekayaan kuasa dan harta rampasan hingga dengan pengkhianatan mereka runtuhnya kerajaan Islam di Baitulmuqaddis - Palestin yg hingga sekarang tak dapat ditebus balik oleh umat Islam... itukah yg PAS & PKR mahu... MAlaysia jatuh ke tangan cina dan melayu Islam ditindas sama seperti melayu di singapura yg telah hilang semuanya...

Mari kita fikirkan... sapa yg dulu mula-mula nak tarik ahli parlimen dan ADUN utk lompat parti... JAWAB! JAWAB! kalau tak Anwar... betul tak??? siap hantar MP PAKATAN pergi TAIWAN nak pijuk MP BN... siap buat pengumuman dah ada 36 nama ahli MP BN nak lompat... siap bagi tarikh nak tubuh kerajaan... kenapa masa ANWAR buat bendatu baik je PAS DAP ke PKR setuju siap sokong dan baking ANWAR... tak timbul soal keji hina dan tak bermaruah....

Hingga ADUN UMNO BN lompat masuk PKR sokong Pakatan Rakyat di PERAK disambut oleh Nizar dan Anwar dengan hati terbuka siap kata bagus lah dan sebagainya... ADUN BN yg lompat ini mengikut kehendak rakyat siap Anwar kata apa "inilah satu proses demokrasi"... tiba-tiba ADUN Pakatan Perak lompat dan masuk BN maka runtuhlah kerajaan perak...

Kenapa tiba-tiba Anwar dan Nizar serta seluruh pemimpin PAKATAN rakyat melompat macam beruk bila benda tu berlaku pada dia... kenapa? apakah kalau sesuatau yg berlaku memberikan untuk pada Anwar dan PAKATAN barulah HALAL, BAGUS, DEMOKRASI... tapi kalau berlaku pada BN dan UMNO... HARAM, TAk Bermaruah dan sebagainya... ini yg kita kata politik munafik PAS, PKR dan DAP dia saja beul org lain tetap salah... fikirlah...

Penubuhan kerajaan baru dibawah UMNO dan BN adalah sah disi undang-undang... tak kisahlah Pakatan Rakyat nak saman ke bawak mahkamah antara galaksi ke... jelas dalam undang-undang tubuh proses itu sah... bacalah ulasan undang-undag mana pun... Karpal, Majlis Peguam dan byk lagi kata benda yg sama... cuma biasalah Pakatan Rakyat walau tau benda tu bakal kalah dia tetap nak cabar... nak buat fikiran rakyat keliru...

Apapun terdedah taktik kotor dan jijik PKR dan Pakatan Rakyat bila rupa-ruapanya ADUN dan MP diminta tandatangan surat kosong tak bertarik berkaitan meletakkan jawatan... sebagai satu senjata ugutan jika mahu keluar parti, kerana dengan surat itu kononnya mereka (PKR PAS DAP)boleh kosongkan mana-mana kerusi DUN dengan mengatakan mereka letak jawatan dengan kemuka surat kosong yg ditandatangani... terbukti mereka cuba guna taktik jijik ini... speker DUN Perak keling Parya bangsat tu telah gunakan surat ini namun tak berjaya... sultan perak membuktikan kebijaksanaan menilai situasi ini... dengan akuan bersumpah dan keraguan yg timbul... surat itu tidak lagi diakui sah...

Dahulu waktu kerajaan BN tumbang tak adapun penyokong BN dan UMNO merusuh kita akur dan patuh... kenapa sekarang kerajaan PAKATAN runtuh mereka mengamuk dan sanggup menderhaka... ugut dan hina sultan, pecah belahkan melayu... kenapa tak bertindak seperti org yg bertamadun serah kuasa dnegan rela walhal mereka tau proses yg berlaku adalah benar... hanya sebab nak main gimik politik dan dapat publisiti mereka sanggup timbulkan isu sebegini dan kelirukan pemikiran rakyat...

Apa yg rakyat Perak dapat waktu PAKATAN memerintah??? hak melayu dan Islam digadai... sebaliknya org cina dapat macam-macam... agama Islam diperendahkan dengan pelbagai usaha dan tindakan licik DAP... yg peliknya PAD dan PKR terutama MB PAS Nizar rela menjadi boneka tunggangan DAP... kenapa tak ada rasa bersalahpun mereka menggadai hak melayu dan maruah Islam dengan mengikut telunjuk DAP tu... kita dah bagi peluang mereka memerintah... dan mereka buktikan mereka banyak buat kerosakan dan onar terutama kepada melayu dan Islam... Buatlah tinjauan kepada rakyat Melayu Islam Perak betapa mereka bersyukur perubahan ini berlaku dan betapa menyesalnya dulu mereka sokong Pakatan Rakyat... kalau yg masih sokong tu sbb taksub dan fanatik... kalau Allah buka minda dan hati nescaya mereka akan melihat kebenaran... kebenaran yg menyokong Pakatan Rakyat di perak umpama mengundang malapetaka kepada Melayu dan Agama Islam...

Kita yg duduk di luar mungkin tak terasa so usah kita yg diluar yg lebih-lebih biarkan lah rakyat perak menyelesaikan masalah mereka sendiri... kepada penyokong Pakatan Rakyat... fikir renung dan selami suara hati anda... nilai fakta dan bukti menggunakan Hati dan fikiran yg tenang dan rasional tanpa rasa emosi kebencian dsb... insyaAllah anda akan dapat melihat kebenarannya... sama-sama kita berdoa agar Allah tunjukkan kebenaran sebenar dan membawa kita kejalan itu berlandakan perjuanagn demi Agama Bangsa Dan Negara...

Teruskan Perjuangan...

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.