Monday, August 27, 2012

SI LAHANAT MAT SABU FITNAH TUN GHAFAR BABA MINTA LAWAN UMNO

Kalau dah perbuatan fitnah, bohong, tipu, caci maki dan mengutuk jadi ULAM HARIAN tak kiralah pegang jawatan timbalan presiden PAS (yg kununnnya parti ISLAM) TETAP suka buat DOSA dengan fitnah dan bohong macam macam waima orang dah mati pun dia sanggup jadikan modal MENIPU. BODOH dan BANGANG sangat kah penyokong dan pengikut PAS pilih Timbalan Presiden PENIPU dan LAHANAT macam ni??? Bukan sekali dua... malah berkali-kali Mat Sabu MEMPAMERKAN Kebodohan Tahap BANGSAT berbohong dan terus berbohong kepada khalayak ramai.... 



Nasihat aku... Kalau jumpa MAT SABU kita CILI mulut longkang dia bagi BERSIH sikit dan bagi hilang bau air NORMAH Hotel Perdana Kota Bharu, bilik bernombor 121. Sorang lagi ni Tamrin Ghafar kau memang si celaka yang opurtunis dan pengkhianat bangsa...

PETIKAN MAT SABU BERBOHONG - Artikel (klik)

Bukit Katil : Timbalan Presiden PAS, Haji Muhammad Sabu berkata jika bekas Timbalan Perdana Menteri, Tun Ghafar Baba masih hidup beliau juga akan menyertai PAS sama seperti anaknya Tamrin Ghafar.

"Di akhir hayatnya Tun Ghafar sudah membayangkan bahawa Umno semakin menyimpang jauh dari perjuangan membela orang Melayu dan Islam".

"Beliau sudah nampak bahawa Umno semakin teruk dengan gejala rasuah dan penyelewengan yang dahsyat" ujar Muhammad.

Beliau berkata demikian pada ceramah Badar Al Kubro anjuran Badan Perhubungan PAS Negeri Melaka di Kampung Bukit Katil malam tadi.

Muhammad berkata semasa Tun Ghafar sakit teruk di rumahnya, beliau menghabiskan kira-kira 2 jam berbual dan bertukar-tukar pandangan tentang sejarah perjuangan beliau dan isu-isu politik semasa.

"Mat, engkau kena lawan Umno sungguh-sungguh, Umno dah teruk"

"Umno ini ibarat gajah, badannya besar tetapi kaki plastik" tambah Muhammad Sabu.

Menurutnya kata-kata Tun Ghafar benar-benar berlaku pada hari ini di mana Umno dilihat semakin hari semakin menghampiri saat kematiannya di mana berduyun-duyun ahli malah bekas-bekas pimpinan Umno meninggalkan Umno.


KELUARGA ALMARHUM TUN GHAFAR BABA DEDAH PEMBOHONGAN - Artikel (Klik)

Ahmad dan Zainon (kanan) ketika sidang media di rumahnya, semalam.
Ahmad dan Zainon (kanan) ketika sidang media di rumahnya, semalam.
 
MELAKA - Ahli keluarga Allahyarham Tun Ghafar Baba mahu Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu menarik balik kenyataannya berhubung dakwaan mengatakan bekas Timbalan Perdana Menteri itu akan menyertai Pas sekiranya masih hidup, sama seperti anaknya Tamrin.

Kenyataan itu didakwa dikeluarkan ketika menyampaikan satu ceramah di Bukit Katil, Melaka pada 12 Ogos lalu, dan kandungan ceramah itu turut disiar di laman blog bertajuk, 'Jika Tun Ghafar umur panjang, dia pun masuk Pas'.


Menantu Allahyarham Tun Ghafar yang juga Ahli Parlimen Jasin, Datuk Ahmad Hamzah berkata, beliau dan keluarga cukup sedih dengan kenyataan itu dan menganggapnya sebagai tidak bertanggungjawab.


“Saya mewakili keluarga sedih dengan kenyataan dibuat Timbalan Presiden Pas itu dalam ceramahnya pada Ramadan lalu. Kita mahu beliau menarik balik kenyataan yang telah mengguris hati kami semua.


“Saya yakin, sekiranya Tun Ghafar masih hidup, beliau tidak akan sama sekali menyertai perjuangan Pas yang tidak  relevan dan tidak menguntungkan perjuangan bangsa,” katanya kepada media di sini, semalam.


Isteri kepada Ahmad Hamzah yang juga anak kepada Tun Ghafar, Datin Zainon Ghafar turut menafikan dakwaan Timbalan Presiden Pas itu yang kononnya ada melakukan lawatan ke rumah bapanya ketika pemimpin itu sedang sakit teruk.


Sementara itu, ketika ditanya tentang kemasukan Tamrin ke dalam Pas, Zainon berkata, mereka sekeluarga tidak nampak apa yang menyebabkan abangnya itu berbuat demikian.


“Saya rasa lebih baik tanya tuan punya diri sendiri.Hanya dia dengan ALLAH sahaja tahu tujuan sebenar,” katanya.


KESIMPULAN

Belum kuasai Malaysia... PAS konon pejuang wahid ISLAM... tapi tindakan PAS lari sungguh dari prinsip ISLAM sebenar... malah TIMBALAN PRESIDEN PAS yang alim-alim kucing merupakan RAJA PEMBOHONG & PUTAR ALAM... Islam apa tu??? BAHAYA SUNGGUH jika mereka menang pilihanraya akan datang... nescaya gelap masa depan NEGARA...

BERHENTI sokong dan UNDI dan kita TOLAK Pakatan Rakyat!

2 comments:

Anonymous said...

ermmm... bau la buret ehem ehem.... tu mulut bau longkang bila bercakap

Hidup Melayu Islam said...

Melayu fitnah Melayu,Mat Lembu atau sabu ni asalkan boleh ni semua mahu bunuh bangsa sendiri tujuan agenda DAP.

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.