Thursday, July 12, 2012

TEMAN BERAHI ELIZABETH WONG BOGEL DITANGKAP KERAJAAN PKR SELANGOR JADI GERSANG

Pada awal bulan Februari tahun ini, 2012, negeri Selangor digegerkan oleh laporan dari Indonesia bahawa bekas teman lelaki ahli seorang exco kerajaan negeri, Helmi Malek ditahan di Batam, Indonesia kerana telah meliwati tempoh visa masuk. Exco tersebut dipercayai Elizabeth Wong aka BOGEL.

Ini hanya hiasan yang betul kena cari la...


 
Pada awal bulan Februari tahun ini, 2012, negeri Selangor digegerkan oleh laporan dari Indonesia bahawa bekas teman lelaki ahli seorang exco kerajaan negeri, Helmi Malek ditahan di Batam, Indonesia kerana telah meliwati tempoh visa masuk. Laporan portal berita Indonesia, Detik News memberitahu Helmi mengaku dia diminta menghilangkan diri dan dibiayai oleh PKR. Petikan laporan berikut:

 

“Saya memilih menetap di Indonesia walaupun izin tinggal telah berakhir karena di Malaysia oleh pihak keluarga dan pimpinan anggota Partai Malaysia menyarankan agar saya berubah dulu di Indonesia. Keselamatan saya tidak lagi terjamin di Malaysia ini terkait dengan ancaman terhadap saya oleh pemerintah Malaysia yang mungkin atau menjadikan saya sebagai tumbal dan alat politik dari pihak yang berkuasa di Malaysia,” kata Azmin kepada petugas Imigrasi Batam.

Hilmi menghilangkan diri dari rumahnya di Ampang sebaik saja tersebar gambar bogek exco kerajaan negeri, Elizabeth Wong di Internet pada bulan Februari 2009, tiga tahun dahulu, yang jauh lebih menggegerkan. Sebaik laporan polis dibuat oleh exco berkenaan, Elizabeth, Hilmi sudah tiada untuk dicari polis bagi membantu siasatan.

Apabila timbul berita ini dari Indonesia ini timbul dan dimainkan blog-blog, pejabat Menteri Besar Selangor telah membuat kenyataan bahawa pihak PKR akan membincangkan perkara ini di dalam mesyuarat, tetapi hingga kini PKR masih berdiam saja.

Hairanya, mengapa perlu kerajaan Selangor mengeluarkan kenyataan jika penangkapan ini melibatkan pihak berkuasa Indonesia dan Malaysia sahaja? Jika ianya hanya melibatkan PKR seperti yang disebut Hilmi kepada pemberita, kenapa juga perlu kerajaan Selangor mengeluarkan kenaytaan?

Adakah kerajaan Selangor terlibat mengacau urusan penyiasatan polis dengan membiayai kehidupannya di Indonesia atau membantu Hilmi lari? Secara kebetulan, Hilmi hilang dari rumahnya di Ampang dan memasuki Indonesia pada Februari 15hb, 2009 dan pada hari yang sama Elizabeth membuat laporan polis.


Tiga hari kemudian pada Februari 18hb, 20012 pula, satu sidang akhbar yang memuntahkan di ibupejabat PKR dimana Elizabeth mengumumkan mahu meletak jawatan dan menyatakan dirinya dicerobohi dan seksualitinya adalah haknya.

Beliau telah diapit oleh sebilangan pemimpin wanita PKR, DAP dan Muslimah PAS yang mana adegan menjijikan melihat mereka berpelukan tanda solidariti demi menghormati hak peribadi Elizabeth seolah-olah menyokong kehidupan tanpa moral Elizabeth.
Kenyataan Sekeretariat Akhbar berkenaan yang meragukan bertarikh Februari 8hb 2012 adalah berikut:
LELAKI DITAHAN DI INDONESIA: KERAJAAN NEGERI TELITI LAPORAN SEBELUM TINDAKAN SUSULAN
Kerajaan Negeri Selangor mengambil berat dengan spekulasi susulan laporan penahanan seorang lelaki oleh pihak berkuasa Indonesia yang dikaitkan dengan Parti Keadilan Rakyat (Keadilan) dan Exco Kerajaan Negeri, Yb Elizabeth Wong.
Kerajaan Negeri akan meneliti laporan yang dibangkitkan media dan akan membuat tindakan susulan jika ia memberi implikasi kepada kerajaan, pemimpin dan pentadbiran Negeri Selangor.
Perkara ini juga akan dibawa ke Mesyuarat Biro Politik PKR pada Rabu ini dan sebarang keputusan akan diumumkan kepada rakyat dengan kadar segera.
Kerajaan Negeri berpendirian bahawa adalah tidak beretika jika terdapat sebarang cubaan daripada pihak-pihak tertentu untuk menyalahguna isu ini bagi mempertikaikan kredibiliti seseorang individu.
Kerajaan Negeri menyeru rakyat supaya tidak mengizinkan politik kotor dan serangan peribadi digunakan untuk mengalih pandangan terhadap agenda utama Kerajaan Negeri yang mentadbir Negeri Selangor secara telus, berkesan dan efektif yang diterapkan dalam program Merakyatkan Ekonomi Selangor (MES).
DIKELUARKAN OLEH
SEKRETARIAT AKHBAR
PEJABAT DATO’ MENTERI BESAR SELANGOR
Laporan ini telah disahkan oleh Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur Datuk Ku Chin Wah yang telah dihubungi oleh Polis Indonesia.

Persoalannya sekarang: 

Setelah lima bulan, apa kenyataan PKR dan kerajaan negeri Selangor tentang perkara ini?

Adalah satu kesalahan melindungi dan termasuk membiayai pendatang haram di Indonesia telah berlaku? Ini bermakna kerajaan negeri atau parti PKR telah melanggar kedaulatan undang-undang negara jiran kita?

Apakah pendirian mereka pada perkara ini? Kenapa berdiam saja?

Kenapa Elizabeth Wong tidak dipaksa meletak jawatan walhal ini merupakan skandal moral malah berzina dengan melayu ISLAM?

Adakah untuk melindungi rakan exco mereka Elizabeth Wong? Difahami beliau masih berhubung dengan Hilmi ketika dia di sana. Sepanjang keluarnya berita penangkapan Hilmi, Elizabeth telah hilang dari pandangan awam dan tidak menghadiri sebarang Majlis.

Elizabeth pun perlu jawab... 


4 comments:

Anonymous said...

Elizabeth Wong kini menetap di Indonesia menemani Hilmi Malik... teman sehidup semati beliau... kerajaan selangor cuba menutup rahsia... nanum sampai bila... bangkai gajah sebegini besar nak ditutup lama kelamaan terbongkar jugak...

Elizabeth khabarnya nak mengaku salah je... khalid dan PKR tak bagi... takut jadi isu...

lantak korang lah... harap rakyat dpt tgk jelas...

Anonymous said...

what an insulting article and fact..Kerajaan Selangor boleh tangkap orang? Mung ni sekolah darjah berapa? Jangan ingat rakyat Malaysia semuanya sama tahap dgn otak kamu

Anonymous said...

hoi bodoh kat atas! kita bukan nak suruh kerajaan selangor tangkap orang la...

kita nak Elizabeth Wong letak jawatan exco... macam mana nak jadi pemimpin dan YB kalau moral mcm longkang...

kedua kerajaan selangor kata nak buat tindakan susulan lepas penangkapan teman ZINA elizabeth... sampai sekarang tak ada kenapa?

ketiga nak dedahkan kerajaan selangor dan PKR tidak berakhlak, tak profesional serta LAHANAT... sebab dengan sengaja terlibat "cover" kesalahan ZINA elizabeth wong dan bersekongkol seludup Hilmi malik serta lindungi dia di INDON. Malah siap lakukan ejnayah menyamar guna pasport palsu.... semata mata taksub kuasa dan POLOITIK!

Otak lu yg kena betulkan...
bukan mata tapi hati dah buta...
tak dpt beza mana benar dan batil...

Go to hell PKR dan Pakatan!

Anonymous said...

Aiyaaakkk...wa manyak bangga woo...dalam lamai2 wakil rakyat/politician r, wa punyer wakil rakyat la yg paling PEMURAH lalam ini lunia....semua mende dia kongsi sama sume olang....huh...manyak pemulah....

eekekekekekk

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.