Tuesday, July 24, 2012

BIAR BETUL! DUIT BARU BANK NEGARA SAMA DENGAN DUIT BAKAR CINA MATI

Jelas perbandingan yang dilakukan memang ada ciri-ciri keserupaan yang ketara. Agaknya pereka wang ni orang cina kapiak yang snegaja nak sabotaj Malaysia atau pereka duit kertas baru Malaysia ni dapat ilham selepas melihat duit bakar cina mati... sesapa ada maklumat sila komen... apalah tak ada idea lagi ke sampai tiru duit bakar CINA MATI... boloh punya olang!




Suratan atau kebetulan. Duit terbaru yang bernilai RM1, RM5, RM20 dan RM100 yang dikeluarkan oleh Bank Negara Malaysia (BNM) sama dengan duit tiruan yang dibakar ketika mengiringi orang-orang Cina yang meninggal dunia. CTS tak tahulah bagaimana pakar-pakar BNM sama ada tidak tahu atau terlepas pandang perkara ini.
Agak tidak sesuai bagi negara yang terkenal dengan sistem perbankan Islamnya mempunyai matawang yang menyerupai duit orang mati. Orang-orang PAS jangan ketawa kuat sangat. Sekurang-kurangnya matawang berkenaan mempunyai nilai untuk diperdagangkan, tidak seperti dinar emas di Kelantan.





2 comments:

Anonymous said...

jangan mengarut dan membuang masa.. isu ini tidak penting...

Anonymous said...

apa isu penting utk ko bro? nak jadi penjilat tegar ke? salah tetap salah bro... kalau nak jadi penjilat baik ikut ANWAR... confirm dia jilat balik!

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.