Tuesday, September 28, 2010

TUN MAHATHIR - MELAYU HILANG KUASA DENAG JADI ALAT FAKIR HARBI : PESANAN BUAT MELAYU ISLAM

Tun Dr Mahathir: Pesanan Berguna Buat Orang Islam

Nizar Jamaluddin (bekas Menteri Besar Perak) dikelilingi majoritinya adalah ADUN DAP.

"Kita lihat (Datuk Seri) Mohammad Nizar Jamaluddin di Perak, walaupun dia Menteri Besar tapi dia ikut arahan DAP sehingga (pakatan pembangkang) jatuh. Orang Cina mendakwa ini adalah usaha BN menjatuhkan kerajaan Cina. Jadi mereka panggil kerajaan Cina, tak mungkin kita juga akan dapat Perdana Menteri yang semacam Nizar, namanya Melayu, agama Islam tetapi dia bukan sebenarnya bebas, dia adalah alat pada orang lain dan ini boleh berlaku,” kata Tun Dr. Mahathir Mohamad, Utusan Malaysia, 24 September 2010.


Bukti DAP mahukan Ngeh sebagai MB Perak. (baca sini)

12 Mac 2008, Kit Siang mengarahkan semua ADUN DAP Perak memboikot perlantikan Nizar Jamaluddin sebagai MB Perak. Kit Siang sebenarnya tidak setuju Nizar menjadi Menteri Besar Perak. Kit Siang mahukan Ngeh Koo Ham pada awalnya sebagai MB. Selepas Perjanjian Pangkor 2, barulah DAP bersetuju untuk Nizar menjadi MB dengan syarat majoriti Exco DAP dalam Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri.

Apa yang berlaku di Perak tidak mustahil berlaku dalam situasi politik negara. “Tidak ada sekatan dalam undang-undang negara, dalam kita punya Perlembagaan tiada yang menghalang orang Cina atau India jadi Perdana Menteri, apa yang perlu sokongan dari majoriti, kalau majoriti dah setuju, kita tak boleh buat apa-apa.” kata Tun Dr Mahathir lagi.


DAP yang mendominasi parti pembangkang sekarang dengan 29 kerusi parlimen. Dalam PKR, ada 9 wakil rakyat bukan Islam, menjadikan jumlah wakil rakyat bukan Islam adalah 38 orang. Manakala 39 orang adalah wakil rakyat Islam daripada 77 ahli parlimen pembangkang. Wakil rakyat Islam hanya lebih satu berbanding bukan Islam dalam pembangkang. Ini menunjukan setiap undi untuk menangkan pakatan pembangkang bukan menguatkan Islam. Yang menjadi kuat dan meminta memansuhkan hak orang Islam adalah DAP.

Perkara 43, Perlembagaan Persekutuan menyatakan mana-mana parti yang dominan jika menang pilihan raya boleh memilih wakil rakyat dari kalangan mereka untuk menjadi Perdana Menteri. Siapa yang akan terpilih menjadi PM dari kalangan parti pembangkang? Sudah tentu dari DAP yang menjadi majoriti dalam pakatan. Tidak mustahil kebimbangan Tun Dr Mahathir ini terjadi. Bersamalah menyedarkan rakan seagama dan sebangsa agar tidak ditipu oleh DAP. Jangan menyesal kemudian hari sesudah DAP menjadi Perdana Menteri.

SUMBER : ANGIN PERUBAHAN

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.