Wednesday, September 1, 2010

NURUL IZZAH PERSOAL PERKARA 153 HAK KEISTIMEWAAN ORANG MELAYU

Senyum Kambing 01/09/2010




Awal hari ini, Nurul Izzah, Ahli Parlimen Lembah Pantai menulis dalam The Malaysian Insider bahawa idea “hak orang Melayu” dibawa oleh Perkasa hanya satu gagasan ideologi dan falsafah yang tidak berakarumbikan perlembagaan dan mengundang pertubuhan bukan kerajaan Melayu agar sertai debat.

Nurul Izzah berkata, adalah penting untuk ditekankan bahawa Suruhanjaya Reid, yang merangka Perlembagaan, melihat Perkara 153 sebagai pendekatan sementara dan tertakluk kepada kajian semula selepas 15 tahun oleh Parlimen.

Ia telah diinstitusikan dalam bentuk Dasar Ekonomi Baru (DEB) ekoran rusuhan kaum 1969.

Dalam tulisannya, Nurul Izzah sambil menekankan bahawa orang Melayu yang berada di persimpangan, akan menentukan sama ada Ketuanan Melayu ataupun Ketuanan Rakyat yang bakal mendefinsikan Malaysia.

PENULIS

Maksud Nurul Izzah

1. Pilihlah Pakatan Rakyat - Kerana Pelembagaan akan dikaji semula jika mereka menang dan perkara melibatkan Hak Keistimewaan Melayu akan dihapuskan kerana tidak lagi releven dengan situasi semasa... Melayu yang ketinggalan dari segi pendidikan, ekonomi, sosial & politik akan dipaksa bersaing secara terbuka tanpa ada lagi perlindungan dengan kaum lain yang telah jauh maju meninggalkan bangsa melayu... terutama Cina & India... kalau nak tengok hasilnya boleh tengok singapura... melayu kat sana dah tak macam melayu sangat... ekonomi, sosial, pendidikan dan politi ketinggalan dan dipinggirkan secara sistematik oleh Cina Singapore... Kaum melayu tidak ada berjawatan tinggi dalam kerajaan termasuk polis & tentera... itukah yang kita mahu????

2. Kalau Pilih Barisan Nasional - Perlembagaan sekarang akan dipertahankan... selaras dengan perjanjian sosial menerusi KONTRAK SOSIAL... kaum lain akan terus nikmati apa yg mereka nikmati sekarang dalam masa yg sama melayu & bumiputera dibantu untuk agar semakin maju... sehingga kedudukan ekonomi, sosial, pendidikan dan politik sama rata... secara beransur-ansur dasar menerusi DEB akan dimansuhkan dan padang persaingan sihat dibuka dalam segenap aspek melibatkan ekonomi, sosial, pendidikan & politik... INI PERLU DITOLAK & PERKAUMAN KERANA TIDAK SELARAS DENGAN TUNTUTAN KAUM CINA! SAMA RATA... SAMA RASA... Itukah yg kita mahukan????

Tepuk dada tanya Iman... fikir guna akal untuk jangka panjang....

1 comment:

Anonymous said...

izzah anak juburi ni bodoh piang.saya quote

Nurul Izzah berkata, adalah penting untuk ditekankan bahawa Suruhanjaya Reid, yang merangka Perlembagaan, melihat Perkara 153 sebagai pendekatan sementara dan tertakluk kepada kajian semula selepas 15 tahun oleh Parlimen.

ikut verbatim transcript meeting antara parti perikatan dgn suruhanjaya reid utk capai kemerdekaaan,parti perikatan mencadangkan supaya hak keistimewaan org melayu di kaji semula selepas 15 thn.tetapi atas sebab2 tertentu barangkali suruhanjaya reid sudah dpt lihat apa yg akan berlaku seperti hari ni,maka mereka menolak cadngan tersebut.anak anwar bodoh piang ni amek fakta sekerat2.

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.