Friday, November 18, 2011

DAKWAT KEKAL SUDAH KETINGGALAN : PAKATAN RAKYAT BERBODOHKAN RAKYAT MALAYSIA

WAJIB BACA! GEMPAR! Dalam tempoh 24 jam berlalu, tidak ada satupun blogger pakatan haram mampu mengulas pendedahan yang dilakukan oleh PAPA GOMO mengapa dakwat kekal perlu ditolak penggunaannya pada pilihanraya umum yang bakal diadakan tidak lama lagi.

Begitu juga dengan portal media pakatan haram langsung tidak berani menerbitkan pendedahan betapa begitu mudahnya menghilangkan dakwat kekal tidak sampai 5 minit!



Apa yang mahu GWM dedahkan melalui paparan dibawah adalah hampir keseluruhan negara di dunia ini tidak lagi menggunakan dakwat kekal sebagai pilihan utama dalam proses pengundian yang adil dan bersih.

Penipuan (fraud) yang dilakukan pada pilihanraya pemilihan Presiden Afghanistan tahun 2004 dan 2009 membuka mata dunia bahawa penggunaan dakwat kekal tidak selamat dan relevan lagi untuk digunakan.












Bukan hanya pilihanraya di Afghanistan terlibat dalam pemyelewengan dan penipuan dengan menggunakan dakwat kekal, malah beberapa negara lain turut terlibat sama melakukan penipuan pada sistem pilihanraya melalui penggunaan dakwat kekal ... Filipina, Cameroon dan Mesir!










Hampir keseluruhan negara di dunia kini mula mempertimbangkan penggunaan sistem biometrik sebagai alternatif yang terbaik, relevan dan berkesan bagi menolak penipuan semasa pembuangan undi.

GWM kurang faham dengan mentaliti 'kelas ketiga' pemimpin pembangkang yang masih berdegil mahu menggunakan dakwat sedangkan negara-negara dunia ketiga, negara membangun dan negara maju lebih yakin dan beralih arah menggunakan sistem biometrik sebagai alternatif yang terbaik.


























Paparan di atas hanyalah sebahagian daripada beberapa ratus negara lain yang turut melakukan perubahan ke atas sistem pilihanraya dan beralih kepada penggunaan sistem biometrik.



GWM tertarik dengan cabaran yang dilontarkan oleh Ambiga BERSHIT 2.0 yang mahukan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) membuktikan Sistem Biometrik lebih baik, diyakini, transparent dan satu-satunya alternatif terbaik untuk digunakan pada pilihanraya umum kelak.






Barangkali SPR boleh menggunakan kejayaan negara-negara yang dipaparkan dibawah ini sebagai bukti Sistem Biometrik adalah pilihan tepat malah terbaik dari menggunakan dakwat kekal.





















Persoalan ... mampukah Tuan Haji Anwar Ibrahim, Hadi Awang, Lim Kit Siang dan Ambiga menolak penggunaan Sistem Biometrik dengan bukti kejayaan negara-negara yang telah mengamalkan dan menggunakan sistem ini?


Negara mana yang masih lagi mengamalkan penggunaan dakwat kekal? ... Mengapa masih lagi mahu memperbodohkan rakyat?

2 comments:

Anonymous said...

dakwat tu utk mangsa yg pernah di liwat..atau utk cat butuh aljuburi tu...kau ingat pempuan kaya , cantik mau kotorkan jari meka ka..bebal punya pakatan..cibai pun jubur.n the bebal geng

Anonymous said...

klu perasan batang anwar ada tanda hitam... tu kalau tak silap laki shamsidar Azmin si bacul guna dakwat hitam kekal untuk buktikan Anwar menjubor dan memantat dengan bini dia...

tapi tak kantoi sebab anwar sempat basuh kote guna kemikal... bagi bersih sebelum membalun azmin ikut belakang...

Anwar you BIJAK!

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.