Thursday, October 1, 2009

BAKAL PEMIMPIN TERINGGI MALAYSIA : REALITI


Salam Pejuangan...

Untuk hiburan buat petugas Pakatan Rakyat di Bagan Pinang... inilah wajah bakal pemimpin agung Malaysia yang korang bertungkus lumus cuba naikkan & perjuangkan... BIAR BETUL BEB !!!

Bakal PM ada gaya dan kelas tersendiri... perut mesti kehadapan dengan tangan tersilang ke belakang... kalau berucap di PBB ni mesti jadi tumpuan dunia...
Bakal pegang portfolio sukan... Halal sukan ni... bersih judi he he he
kalau jadi ketua kontinjen Malaysia ke sukan olimpik amacam mesti ok he he he....

Bakal uruskan Kementerian perdagangan antarabangsa...
ada tokohkan sebagai pemilik kopi tiam... generasi tua yang selalu lepak kedai kopi...
kalau ketuai delegasi perdagangan Malaysia ke luar negra sure banyak dapat bawa balik pelaburan... he he he
Yang ini tak tau port folio apa lagi... mungkin kebajikan sebab dia menjiwai watak ini sebab dia pun OKU... sure bajet kebajikan jimat sebab yelah tak ramai yang datang mintak... takut ma... Karpal kan garang... silap-silap kena saman OOOO...


Dulu nak jadi PM tapi x bleh... kita lantik jadi menteri kesihatan merangkap duta herba Malaysia di peringkat antarabangsa - terutama tongkat ali...
kenapa... tgk betul-betul gambar kat kereta pun sempat "stim" rasa-rasa yg naik dgn dia tp sumer lelaki... naik sebab pembancuh kopi jambu ikut sekali kut he he he...
.
Portfolio dia... menteri jaga agama lain... kenapa he he he sebab dia lagi suka mendahulukan bangsa lain... agama lain hingga sanggup serah hak dan maruah agama dan bangsa kepada org lain... suka korbankan... dia juga suka jadi pengkhianat agama & bangsa dia...
bakal jadi calon pengerusi PBB dari Malaysia ni... cuma kena betulkan gagap dulu he he he
.
p/s : jangan marah ma... semua ni betul-betul jadi punya... masih mau sokong pakatan ke? apa jadi Malaysia dnegan pemimpin ini macam... mau sokong juga... haiya lu sudah sesat... susah mau insaf ini olang...
.

5 comments:

n@z roll said...

Bertaubatlah,
Yg ko hina tu ulamak',
org pkai kain pelekat pown ko nk kutuk,
Tu la, terpengaruh sgt dgn fatwa 1 Malaysia, ulama, dikutuk, rasuah disanjung

Uhhh Laaaa Maakkk said...

Wah... ULAMAK = Ular Dalam Semak : tu Mat Sabu (PAS) yg kata he he... ulama zaman sekarang ni serupa apa yg digambarkan baginda Rasulullah SAW dalam beberapa hadis. Kini Islam itu dijadikan alat/ kuda tunggangan untuk mencapai sesuatu maksud... Islam dibolehkan di modifikasi dan ditafsirkan secara sempit untuk menyokong tindakan & kepentingan golongan ini... namun akhirnya selepas tercapai maksud Islam ditinggalkan...

Apa ulama PAS itu "maksum" betul belaka... Apa mereka tidak boleh lagi ditegur sebab darjat mereka dah sama macam Allah sebab ulama ini boleh tentukan ganjaran neraka atau syurga untuk manusia - mereka tahu rahsia Allah sebab boleh janjikan pahala, syurga dan syahid pada penyokong mereka...

sahabat nabi sendiri suka akan teguran dan pandangan... takkan ulama x bleh kena tegur... apa darjat lebih tinggi dari sahabat nabi ka?

apa yg lebih hina adalah buat FITNAH macam kata fatwa 1 malaysia adalah - ulama di kutuk rasuah disanjung, tiada langsung terma sebegitu... bayangkan fitnah ini tersebar dan membiakkan lagi pelbagai fitnah rasanyalah sebenar mana dosa org yg pencipta, pemula dan empunya idea ini. MasyaAllah... itu ISLAM ada ajar ke?

malas nak d huraikan namun PAS BUKAN PERJUANGKAN DAN BUKAN ISLAM - sendiri fikirla...

Naz Roll said...

Aku x kata ulamak tak bole dikritik. Tp sedarlah, ulamak tu pewaris nabi. Kalau ckp ulamak sendiri kita x percaya, ckp sape agi kite nk dgr? Takkan nk dgr fatwa Ong Tee Keat kowt????

Tak bermaksud sume ulamak tu maksum. Kdg2 ade gak diorg wat salah. Contohnye, Tok Guru Nik Aziz pown terkhilaf gak semasa memilih menantunye sbg CEO PMBK dgn isu doa bala tuu. Yg tu kita kene ar tego. Tp masalahnye, bukan dgn cara mengutuk gile babi.

Pasal fatwa 1 Malaysia tu, aku x tujukan pd UMNO (yg terasa ni knaper???). Aku tujukan kpd 1 Malaysia yg mana ramai di klgn penduduknye mgamalkan rasuah. Mane2 pown ade rasuah. Dlm PAS s'diri ade. Cume majoritinye ahli UMNO yg byk men rasuah.

PAS memang tak berjaya perjuangkan Islam sepenuhnye. Tp PAS akn cuba
utk memperjuangkan Islam agar wujudnya Negara Islam dan bertapaknya sehingga ke akar umbi di Malaysia. Sekurang-kurangnye perjuangan PAS sudah hampir mencapai ke puncaknya dan ada usaha untuk menjayakannya. Bukan spt UMNO yg masih gagal dlm membela nasib umat islam di Malaysia.

Mari sama2 kite renungkan....

Anonymous said...

Salam Satu Malaysia

Aku termenung... berfikir... apa yg PAS dah sumbangkan pada pembangunan Islam di Malaysia? ermmm kalau termasuk pembanguna ekonomi Islam, Pendidikan Islam, Penerapan nilai Islam... ermmm rasanya lebih banyak Kerajaan sekarang yg sumbangkan malah beratus kali ganda lebih banyak jasa dan pahala berbanding PAS...

macam2 soal berkaitan Islam telah kerajaan perjuangkan... pendidikan - ada, ekonomi - ada, penerapan nilai Islam - ada, politik ada... segenap segi ada jasa kerajaan memartabatkan syiar islam... kenapa kita tak sedar dan tak ebrsyukur sebalik nya sabotaj... memfitnah dan cuba jatuhkan kerajaan sedia ada...

rasanya dlm politik PAS adalah byk impaknya... iaitu memecah belahkan org Islam dan melayu hingga org melayu dan Islam lemah... dan sekarang senang2 dipijak org kafir... lepastu sanggup jadi pak turut DAP hingga islam boleh modified terima sekutu terang2 pihak yg meentang Islam... sampai keluarkan fatwa menyokong tindakan sekutu kafir harbi... masyaAllah...

fikir sedalamnya... jgn jadi macam pepatah org tua - guruh dilangit air tempayan dicurahkan... maksudnya belum tentu lagi kerajaan yg memerintah selepas kerajaan sekarang dtumbangkan dapat memebrikan yg lebih baik lagi... manakan tahu kerajaan itu lebih buruk dan menindas bukan memartabatkan Islam... waktu itu menyesal hingga mebgalirkan airmata darah sekalipun tidak berguna...

senang cerita generasi muda memang tak sedar sbb dibesarkan serba serbi mudah dan senang... tak mudah puas dengan apa yg ada... tp percayalah... pengalaman harus kita jadikan pengajaran dan emmatangkan kita... Allah maha mengetahui....

Perantau said...

Betul juga... kelantan tu berapa lama bawah PAS... mundur giler... apa yg PAS sumbangkan? setakat rohaniah je buat apa... sbb dalam Islam tu jihad termasuk kemajuan ekonomi, pendidikan, masyarakat dan lain-lain...

Sampai aku pun merempat kat KL ni... kelantan xde keja... yg tinggal di sana dok merempit dan hisap dadah... tu lah legasi PAS di klate... bengong...

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.