Friday, June 15, 2012

PAKATAN RAKYAT PEMBANGKANG YANG BIASA MENDERHAKA

Tindakan MENDERHAKA oleh Pemimpin Cibai Pembangkang sudah menjadi lumrah. Apa nak hairan Pakatan Rakyat terdiri dari PAS, PKR malah DAP sudah BIASA dan BERSEDIA MENDERHAKA LAGI... jadi eloklah rakyat semua berhenti undi dan sokong Pakatan Rakyat sebab bila depa berkuasa PASTINYA mereka lebih galak lagi MENDERHAKA dan cuba menukar negara ini kepada NEGARA REPUBLIK. 

Semua perlu jelas Matlamat Akhirnya PENDERHAKAAN Pakatan Rakyat adalah menumbangkan benteng ampuh terakhir MELAYU ISLAM dan menyamaratakan BANGSA dan AGAMA di Malaysia yang akhirnya matlamat "Malaysia for Malaysian" slogan RASIS yang mencetuskan Kejadian BERDARAH 13 MEI tercapai akhirnya.

NIZAR PENGKHIANAT TEGAR

MAKSUD SI LAHANAT NIZAR!

Bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin mempersoalkan kewajaran Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ismail Sultan Iskandar membeli plat kenderaan itu dengan nilai RM520,000.
Dalam laman Twitter milik Nizar, beliau mengatakan jumlah wang yang dibayar untuk nombor plat itu sepatutnya digunakan untuk membantu rakyat melayu Johor atau pun membina 20 rumah Program Pembangunan Rakyat Termiskin (PPRT).

Nizar turut memperli Sultan Johor adakah plat kenderaan itu digunakan untuk diletakkan di kereta Proton atau motorsikal.

Di sini dapat dilihat, tindakan Nizar mempersoalkan Sultan Johor membeli plat kenderaan itu seolah-olah cuba dipolitikkan oleh beliau sendiri.

Dengan tiada kaitan langung, Nizar juga mengaitkan nilai bayaran plat kenderaan itu dengan harga sebentuk cincin yang dikatakan dimiliki oleh isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor.



Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar murka terhadap bekas Menteri Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin yang mempertikaikan pembidaan nombor pendaftaran WWW 1 oleh baginda.

Sehubungan itu, baginda bertitah mengingatkan kepada wakil-wakil rakyat dan pemimpin masyarakat supaya menjaga adab dan tingkah laku serta berhati-hati apabila membuat sesuatu kenyataan bak kata pepatah “cakap siang pandang-pandang, cakap malam dengar-dengar.”

“Baru-baru ini, ada pemimpin politik yang secara terang-terang mengkritik tindakan saya membida nombor pendaftaran di Jabatan Pengakutan Jalan (JPJ). Adakah dia lupa tentang adab Melayu? Atau sememangnya dia seorang yang jahil dan cetek dan akalnya?

“Janganlah cuba berlagak pandai jika tidak berilmu dan janganlah mengeluarkan kenyataan sesuka hati jika tidak tahu perkara yang sebenar. Bukankah berdiam itu lebih baik daripada berkata yang tidak baik.

“Kepada pemimpin seperti ini, nasihat saya 'janganlah sibuk mencari kudis di kaki orang lain sedangkan tokak di kaki sendiri tidak mampu diubati,” titah baginda semasa merasmikan Pembukaan Penggal Persidangan Kelima Dewan Negeri Johor Ke-12 di Kota Iskandar di sini, hari ini.

Sultan Ibrahim bertitah, setiap tindakan yang baginda buat adalah mengikut cara dan jalan yang betul dan setiap kebajikan yang dilakukan tidak perlu diperbesarkan.

“Tindakan pemimpin ini bukan sahaja mendatangkan kemurkaan kepada saya, tetapi juga satu penghinaan kepada rakyat dan kedaulatan negeri Johor. Saya harap dia sedar siapa diri dia dan kesilapan yang telah dibuat.

“Jika hendak minta maaf, mintalah maaf kepada semua rakyat Johor, bukan kepada saya seorang sahaja.


"Pepatah Melayu sering mengingatkan terlajar perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya.


KOLEKSI SIRI DERHAKA PAKATAN RAKYAT - KLIK UNTUK BACA ARTIKEL

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.